6800GT vs x800pro SM 3 benches?

Permalänk

6800GT vs x800pro SM 3 benches?

Jag ska nu köpa en av dessa kort och jag vet att det finns hur många trådar som hellst men om man sammanfattar dem blir det ungefär: Avgör själv!

Nu tänkte jag avgöra själv men det är ju ingen ide att kolla på gamla gämförelser då SM 3 inte kommit ut. Det är heller ingen idé att gå på Ananananatechs tester då de verkar vara felaktiga. Sedan har vi slutligen Nordic Hardware som inte gämför korten utan barra testar Geforsarna med nya SM 3...

Skulle någon vänlig själ kunna länka till några sidor så jag kan avgöra själv? Tror att många är i behov av det...

Najj! Fel forum Flyttbil tack...

Permalänk
Medlem

Varför kan inte folk leta efter information själva längre?
Mah, lär själv!

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk

6800GT verkar tydligen knäcka x800Pro. Det ska tydligen också klocka en hel del, plus att det som sagt har stöd för sm3.0. Ska man köpa ett så dyrt kort så ska det vara det bästa:p

Helt sjukt det här endå. Man är borta i en vecka, när man kommer tillbaka så är hela världen upp och ner vänd. Nvidia klår helt plötsligt ATI:p Men men, jag är säker på att ATI har fler ess i armen, så vi får se hur det hela slutar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Men jag har läst lite här och var att i höga upplösningar med AA/AF klår Ati fortfarande nVidia...

Har faktiskt letat själv men hittar bara de två jag sagt...

Permalänk
Medlem

Nån som vet nån sida med en spec. tabell på Nvidias resp. ATIs nya serier?

Permalänk
Medlem

"6800GT vs x800pro "@google

firingsquad har en test på 6800 men i nästan alla jämförelser har de ett x800 med också.

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curse
"6800GT vs x800pro "@google

firingsquad har en test på 6800 men i nästan alla jämförelser har de ett x800 med också.

Men alla är utan Shader Model 3.0 som är det enda intressanta just nu...

Permalänk
Medlem

Tja, be en moderator flytta tråden till rätt forumsdel så får du säkert svar fortare

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Hedersmedlem

Kortet klarar ju inte ens SM 3.0.. hur ska de då kunna testa det?

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Hedersmedlem

x800pro köper man bara om det är vivo (för att det då går att flasha till et xtpe)

annars är 6800gt överlägset x800pro på alla sätt (eller...njae....pro:t är billigare

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Glömsk

Flyttad.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.