Permalänk
Medlem

trådlöst nätverk

installerade idag trådlöst nätverk.

grejerna var en dlink dwl-700AP och dlink dwl-610

alla brukar säja att det är så svårt men jag bara tryckte i
grejorna så jag vet inte vad ni fått det ifrån:P

en fråga. hur långt räcker signalen?

Visa signatur

Sugen på en tråkig ordvits?
Fråga mig!

Permalänk
Medlem

Så bra, nu kan du surfa trådlöst och komma åt dina utdelade filer oavsett var i huset du är. Det kan även resten av kvarteret göra. Bli inte förvånad om du ser ett gäng med unga killar med finnar i ansiktet sitta utanför ditt hus med en dator i knät, de utnyttjar helt enkelt bara din lina till att bruteforca porrsidor och stjäla kontokortsnummer.

Du har nu två alternativ: Fixa kryptering på ditt nät, eller ge mig din address

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

fick också mitt trådlösa idag.

har 3 datorer inkopplade nu. det funkar fint förutom att det kopplar ner lite då och då. har också en dlink dwl-700AP tror jag. sen asus kort i datorerna.

signalerna vet jag inte riktigt hur långt dom räcker. men den datorn som står längst bort kanske står 15 meter bort, och har inte full styrka i mottagning

Visa signatur

Petterson

Permalänk
Medlem

ingen fara med "piratsurfare" då
det ska vara ute i bushen med 2km till närmaste granne
(som för övrigt är 80år:)

Visa signatur

Sugen på en tråkig ordvits?
Fråga mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splish
ingen fara med "piratsurfare" då
det ska vara ute i bushen med 2km till närmaste granne
(som för övrigt är 80år:)

shiit då funkar inte ens min metafor....

Jag brukar fråga folk om de ställer upp ytterdörren hemma när de har okrypterat wlan som de inte "orkar" fixa.

Men jag antar att du ställer upp dörren när det är varmt ute. Gahhh jag är besegrad.

Ang. signalräckvidden: Runt 30-50 innomhus brukar man kunna få. Utomhus kan man man få 100m+ beror lite på placering av antennen och en miljon andra faktorer