Permalänk
Medlem

terminalemulator

Någon som kan rekomendera en terminalemulator som har mycket scrollback (1000 rader eller så), och som gärna kan dela fönstret så man kan scrolla upp i halva fönstret och se de aktuella raderna i andra halvan (scroll lock).

Om någon har använt zMud för att mudda så vet ni vad jag menar.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

den her kanske:

http://multignometerm.sourceforge.net/

"The terminal Window may be "split" vertically and/or horizontally. And also unsplit, or the split terminal can be moved to its own "Tab", or even another Window."

sen ska man vel kunna legga till rett kommando sa att du far onskat antal scroll-lines (som i aterm der man kan anvenda: aterm -sl 9999 - vilket ger 9999 scrollhistory)

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk
Medlem

Tackar. Precis vad jag letade efter.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.