Egen gjord Rheobus (fläktkontroller) [bilder]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Vill man ha 0-12v i princip utan några förluster kanske detta kan vara något.
- http://www.bit-tech.net/article/51/

Synd bara att man inte kan använda varvtalssensorn eftersom att fläkten inte är på konstant, men borde man inte kunna fixa det på något sätt?

Edit: Finns billigare rattar för den som undrar, nedan är en i plast med metallöverdrag.
Plast-/aluminiumratt

Visa signatur

*Signatur raderad 2003-12-31 09:58* Utloggningslänkar är inte snälla /Mental:D (Mental söp bort min signatur vid nyår).
Inloggningslänkar då?

Permalänk
Medlem

beror på vad materialet kostar.
max 20kr material.

Visa signatur

_________
"Lagar är till för att brytas..."

Permalänk
Medlem

Woody: Man kan ju bygga på en egen varvtalssensor

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BMX_Pro
beror på vad materialet kostar.
max 20kr material.

Ev. försäljningssnack ska tas privat eller via Marknad, inte i forumet.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeman
Woody: Man kan ju bygga på en egen varvtalssensor

Önskar att jag hade haft de kunskaperna som krävs, jag vet att du har dem iaf

Visa signatur

*Signatur raderad 2003-12-31 09:58* Utloggningslänkar är inte snälla /Mental:D (Mental söp bort min signatur vid nyår).
Inloggningslänkar då?

Permalänk
Medlem

OMG vad sexigt! En sådan skulle jag lätt vilja ha. Hade jag sett en sådan i en affär hade jag kunnat lägga ut mycket pengar på den! lätt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Behövs det något mer än detta?
- http://www.clarre.com/fanreg.htm

Byggde faktiskt en liknande sån för några år sedan... Förutom att jag bestämde mig för att jag ville ha led-indkation som fadeade från grönt->gul->röd... Det enda man egentligen behöver se till är att man kyler bra... Mest att kyla blir det när man kör fläkten på låga varv eftersom en stor del av spänningen då ligger över transistorn (gäller även för LM317 e.d.). För min del landade max effekt att kyla bort på cirka 150mA * 7V = 1,05W.

Estetiskt är nog min inte mycket att se egentligen eftersom jag bestämde mig för att klämma in 8 fläktsteg, 8 temsensorer, led-display, 2*usb, nyckel att sätta på/stänga av datorn med på en 5,25"-platta... Fast det funkade bra iaf! (btw mycket bättre än den som följer med Thermaltake Xaser III som jag använder nu... Nån mer som har problem med den?)

/Victor

Permalänk
Medlem

http://www.spodesabode.com/content/article/fanbus/2
Spode's Abode - Budget £1 FanBus
den e braaa..
bara att på den lilla potten ställa "lågvarv" för den stora potten

Permalänk
Medlem

intressant:D
Men jag suger på datorer och el :S Förklara mycke så ska jag ge mig på det !
hihi

Visa signatur

power

Permalänk
Medlem
Permalänk

nice

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Medlem

here you can download a full "HowTo" to this fan-control:

http://www.keiang.de/modules.php?name=Downloads&op=getit&lid=...

press button "Auf gehts"

Permalänk
Medlem

Tycker nog att ni borde fixa bilderna här... Eftersom den blir länkad från faq:n o allt...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Det är knas med servern, ska fixa bilderna så fort som möjligt

Permalänk
Medlem

du har inte funderat på att det kan vara för att tråden är ett år gammal?