Permalänk
Medlem

Aluminium, var?

Behöver köpa ett ark med tunn aluminium men har inte en aning var jag kan få tag på det... ideas?

Sedan undrar jag hur tunn den skall vara (ska vara till ett mini chassi), ska gå att bocka utan bockingsmaskin (hur?).

Tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

classes

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk
Medlem

seriously?
Får kolla det..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du behöver bara lite aluminum plåt. ca 1-2mm Går helt perfekt att bocka med händerna eller mot en kant.
Metallvaruhuset borde väl ha de. bara att leta på

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elov
Du behöver bara lite aluminum plåt. ca 1-2mm Går helt perfekt att bocka med händerna eller mot en kant.
Metallvaruhuset borde väl ha de. bara att leta på

Tackar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du vill ha en så kantig kant som möjligt så kan man ju alltid ta en gummi eller trä klubba att slå mot kanten (om du fattar hur jag menar) efter du böjt med händerna:)

Visa signatur

vet inte!

Permalänk
Medlem

thnks
Har räknat ut hur jag ska bocka skiten, blir någon hemmasnickrad variant

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du några fyrkantsrör hemma så kan du ju säkert svetsa ihop en egen liten bockbänk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
Har du några fyrkantsrör hemma så kan du ju säkert svetsa ihop en egen liten bockbänk

Jag brukar bara använda ett skruvstäd, en träbit för att bocka med och sen en hammare för att få böjen skarpare.

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk

micke:
jo visst men blir svårt om man ska böjja en plåt på mitten som är 40cm lång i ett skruvstäd.. så där är det problemet... men annars så är det väldigt smidigt o gööra så.

marwins idé är nog den smartaste.. alternativt att man tar gängstång och mutter om man inte har svets tillhandahållet.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

Aluminiumfolie, and plenty of it

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|