Förberedelser inför doom3 - maximal upplevelse? (EJ WAREZ!!!)

Permalänk
Hedersmedlem

Förberedelser inför doom3 - maximal upplevelse? (EJ WAREZ!!!)

Ny tycker jag det är dags för oss alla förväntansfulla ID-fans att fixa en tråd om "hur" vis ska spela spelet, lagom nu 1,5-2veckor innan spelet kommer!

sent/mitt på dagen/natt?

högtalare?`Hörlurar?

musik?

Funderar själv på kombinationen z560 + hög volym + kolsvart rum + Marilyn Manson + Coca Cola.

annars lär det vara ganska läckert att lira med ett par grado sr225-lurar också

En sak är ju iaf klar - ett sånt "storspel" som doom3 vill man inte bara springa igenom.

och så kan väl alla berätta hur det går när spelet väl har KOMMIT:
hur det t.ex. rullar på era system osv.

_______________________________________________________
såg just att de flesta andra doom3-trådar har stängts/låsts - då är det väl dags nu att skapa en som är helt legit?

DETTA ÄR INTE EN WAREZ-TRÅD - det enda som folk åstadkommer med warez-snack är att få tråden nerstängd!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Skippa musiken.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Skippa musiken.

hehe....
vaddåra...

har du säkra källor på vad d3 kommer innehålla för musik?

ganska komiskt annars att t.ex. drämma in i ett rum fullt av zombies & höra "Disposable teens" skrika ur högtalarna

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
hehe....
vaddåra...

har du säkra källor på vad d3 kommer innehålla för musik?

D3 ska inte ha någon musik utan ambient soundtrack, vet inte vad som menas med det.
Men jag tror du förstör upplevelsen om du har musik på som gör så du inte hör alla skrämmande ljud.,

Permalänk
Medlem

Man kan ju köra lite warez i winamp när man spelar!11111!1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
D3 ska inte ha någon musik utan ambient soundtrack, vet inte vad som menas med det.
Men jag tror du förstör upplevelsen om du har musik på som gör så du inte hör alla skrämmande ljud.,

kanske ligger något i det du säger - time will tell...
undrar om jag kan lira 1280 high detail med mitt system....ska bli spännande att se!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Spela utan egen musik först om du inte gillar det så är det ju bara å ändra.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

fläska på rejält med mina CW V12-F så inte grannana hör hur jag skriker

Permalänk
Medlem

D3 är stt stämningsfult spel som använder ljudeffekter istället för musik. Fast lite musik är det nog ändå.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Hedersmedlem

Självklart ska det spelas för högsta skrämselfaktor. Vilket blir mörkt rum, hög volym på stereon och endast ingame-ljud och -musik. De har säkert tänkt ut det här med musik och ljud så att det ska bli bra. Att lyssna på egen musik förstör nog bara.

edit: Vet ju inte om det är musik, vi får se.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

man kan ha egen musik efter man har klarat spelet tycker jag

själv ska jag köpa något billigt men bra ljudsystem
och spela 3-4 på natten med en pizza och lite dricka till

Permalänk
Medlem

Wey! Jag ska flummar runt lite på multi-player banorna o spana in graffe i 5fps men sen när nya burken är inhandlad blir det ritkigt nörd-kalas =D

Fram med Energi-dricka o sena mysiga nätter, hörlurar eller hemmabiosystem är det som gäller* Synd man inte har en 23" Monitor eller nått kul, prodjektor får man nog inte så bra feeling i..

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

På kvällen, bara Doom 3s egna ljud/musik (lär ju va saker som passar bra) och med hörlurar...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Re: Förberedelser inför doom3 - maximal upplevelse? (EJ WAREZ!!!)

Min ide är att ställa denna klassiker på svåraste alt. näst svåraste beroende på om jag dör direkt eller inte
Istället för att ha en massa kompisar som bara slösar ammo och dyrbart liv ska jag spela det med min flickvän.
När jag kommer hem från dagens arbete startas spelet med det nya GF6 6800 ultrakortet och 5,1 Suround högtalarna på hög volym.

Jag ska njuta av varje steg...
Första riktigt stora monstret jag ser ska jag göra en "Tunnel" på och sparka det i rumpan

Det kommer att vara allt jag tänker på under en tid... Drömmar om monster och tomma magasin kommer att plåga mig om nätterna, Chefen kommer att undra om jag börjat använda substanser när han ser dom mörklila ringarna under ögonen.

Permalänk
Medlem

jadu... Cola, semester & surround låter det som för mig.. synd att man har en tjej bara :O( fast hon låva att hålla sig borta i 2 dar efter den 13:e :OD

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
jadu... Cola, semester & surround låter det som för mig.. synd att man har en tjej bara :O( fast hon låva att hålla sig borta i 2 dar efter den 13:e :OD

Hon kan ju få vara med?;

13 AUGUSTI = FREDAG DEN TRETTONDE!

Permalänk
Medlem

Får nya hötalare på Tisdag.. =D 5.1 ska bli coolt

ska försöka med 1024 x 768

Permalänk
Medlem

Man får väl bära ner grejerna i källaren eller skyddsrummet och släcka ner, Eller leta reda på någon gammal lagerlokal eller fabrik..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

tjejjen me o lira doom3 ? lol jag skulle bara försöka vända mig om o skjuta på henne thats how scary hon e när man försöker lira..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Det blir att mörklägga hela mitt hus och möjligtvis spela på min widescreen
tv har inte bestämt mig än......högtalare blir det ialla fall.

Visa signatur

Intel Pentium4 3.0 ghz |1024 RAM | Ati Radeon 9800XT | 21" LCD Skärm | 250 GB Hårdisc | Creative Sound blaster audigy 2 | 3dmark03:6500 p

Permalänk
Medlem

Upgradera datorn kommer jag göra ( kör jag 640 x 480 och allt på low med denna datorn blir det nog 1-2 fps annars )sen sitta i mitt mörka rum med något gott att dricka. Spel har vairt(är) en stor del av mitt liv så detta kommer vara något sensationelt.

Permalänk
Medlem

Självklart ska man inte ha störande extra musik i bakgrunden. Men när jag varvade det funderar jag på att köra Doom och Doom 2 musiken i bakgrunden. Men tror inte det passar något bra då det verkar vara massor mer med action i Doom och Doom 2.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag leechar lite på min kusin Darker när han fixar spelet :).
Annars skulle jag nog släckt ner, något kallt att dricka och öppet fönster så att vinden gör så att man får kalla kårar i ryggen.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är rätt härligt när Doom och Quake spelen kommer. Det är de enda spelen som brukar starta den här typen av diskussioner. Hmm, ja det bästa vore om man vore helt själv faktiskt och släcker ner allting. Det skulle vara GRYMT kul att spela det på en projektor också. Bilden behöver inte vara enorm men ..... tja 100" kanske? Jag spelade aldrig Quake2 för jag hade för dålig burk och vägrade att köra det utan Voodoo kortet som behövdes för openGl. Jag hoppas att det inte blir samma med Doom3. Har bara en 1.4GHz och GF4200 så lär väl vara på bristningsgränsen.

/Andreas

Permalänk
Medlem

- 5.1 Ljudsystem (Helst 7.1, men då spelet inte stödjer det så räcker 5.1)

- Mörklagt rum

- Dator som klarar av 1280*1024 på High Detail

- Föräldrar som är borta

Allt det klart och

YOU'RE SET

Permalänk
Medlem

Nu är man verkligen glad att man har 5.1 ljud

Sen ska vi inte glöma den obligatoriska colan.

Och jag är lyckligt lottad, min mormor har en stuga på sin tomt där jag kan låsa in mig i mörkret och vara ensam med dom hemska monstren. Synd bara att jag inte kan ta den bästa datorn för 5.1 systemet funkar inte på den

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

GeForce 6800 Ultra Extreme klockat till 470/1200
Athlon 64 3800+ klockad till ? (installerar nya systemet imorrn)
MSI K8N Neo 2 Platinum (nForce3 250 GB Ultra)
1024 MB Corsair PC3200 TwinX XL
2x Raptor 36 GB i RAID0
Audigy 2 ZS Platinum Pro
GigaWorks S750 7.1 med uppmixning från 5.1 till 7.1 eftersom Carmack töntat sig med ljudet i spelet.
19 tum CRT

Om custom resolutions funkar i spelet (vilket de lär göra) kommer jag köra 1400x1050 med 2x FSAA och 16x Aniso samt allt i spelet utom Ultra Quality påslaget (ska dock testa med Ultra quality och se om jag får det att funka).

Clean installation av Windows XP Pro med Service Pack 2 RTM integrerat.
Alla senaste drivrutiner och BIOS/firmware laddat.

Nedsläckt rum, telefonen "mutad", XP instalaltionen tweakad, installera spelet, defragga hårddisken, hälla upp ett glas cola och sen börja njuta.

Har en känsla av att det iaf. inte är hårdvaran eller övrig mjukvara i datorn som kommer göra mig besviken om jag nu skulle bli det.
Visst hade en störe skärm och 1600x1200 varit finare men jag klarar mig nog.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
GeForce 6800 Ultra Extreme klockat till 470/1200
Athlon 64 3800+ klockad till ? (installerar nya systemet imorrn)
MSI K8N Neo 2 Platinum (nForce3 250 GB Ultra)
1024 MB Corsair PC3200 TwinX XL
2x Raptor 36 GB i RAID0
Audigy 2 ZS Platinum Pro
GigaWorks S750 7.1 med uppmixning från 5.1 till 7.1 eftersom Carmack töntat sig med ljudet i spelet.
19 tum CRT

Om custom resolutions funkar i spelet (vilket de lär göra) kommer jag köra 1400x1050 med 2x FSAA och 16x Aniso samt allt i spelet utom Ultra Quality påslaget (ska dock testa med Ultra quality och se om jag får det att funka).

Clean installation av Windows XP Pro med Service Pack 2 RTM integrerat.
Alla senaste drivrutiner och BIOS/firmware laddat.

Nedsläckt rum, telefonen "mutad", XP instalaltionen tweakad, installera spelet, defragga hårddisken, hälla upp ett glas cola och sen börja njuta.

Har en känsla av att det iaf. inte är hårdvaran eller övrig mjukvara i datorn som kommer göra mig besviken om jag nu skulle bli det.
Visst hade en störe skärm och 1600x1200 varit finare men jag klarar mig nog.

Jag är mållös.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
GeForce 6800 Ultra Extreme klockat till 470/1200
Athlon 64 3800+ klockad till ? (installerar nya systemet imorrn)
MSI K8N Neo 2 Platinum (nForce3 250 GB Ultra)
1024 MB Corsair PC3200 TwinX XL
2x Raptor 36 GB i RAID0
Audigy 2 ZS Platinum Pro
GigaWorks S750 7.1 med uppmixning från 5.1 till 7.1 eftersom Carmack töntat sig med ljudet i spelet.
19 tum CRT

Om custom resolutions funkar i spelet (vilket de lär göra) kommer jag köra 1400x1050 med 2x FSAA och 16x Aniso samt allt i spelet utom Ultra Quality påslaget (ska dock testa med Ultra quality och se om jag får det att funka).

Clean installation av Windows XP Pro med Service Pack 2 RTM integrerat.
Alla senaste drivrutiner och BIOS/firmware laddat.

Nedsläckt rum, telefonen "mutad", XP instalaltionen tweakad, installera spelet, defragga hårddisken, hälla upp ett glas cola och sen börja njuta.

Har en känsla av att det iaf. inte är hårdvaran eller övrig mjukvara i datorn som kommer göra mig besviken om jag nu skulle bli det.
Visst hade en störe skärm och 1600x1200 varit finare men jag klarar mig nog.

Sålde du ferrarin för det där?

Permalänk
Medlem

Du måste gett 40k för din dator.