Hur är DOOM 3 i Multiplayer?

Permalänk
Avstängd

Hur är DOOM 3 i Multiplayer?

Som topicen antyder: Hur är doom 3 i multiplayer? Vad finns det för lägen, och hur många kan man vara?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

DM, TDM och last man standing, kanske glömde någon.
Max 4 spelare (fritt fram för modskapare att öka max antalet spelare)

Permalänk

tournament oxo där man kör 1 on 1 med spectators. vet dock inte om man kan vara fler spectators än max spelare

Permalänk
Medlem

kan man lira som monster? eller är man bara en människa mot andra människor Skulle äga om man kunde va alla monster i multiplayern hahah , för i doom3 vill jag iaf inte döda människor utan alla satans kompisar!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Är spelet verkligen anpassat för MP ?

Visa signatur

Inkorgen där du hittar dina pm's

Permalänk
Medlem

Bästamed max4 spelare är att man slipper alla töntar som finns i cs.. Menar nu inte ni som kan vara normala under spelets gång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Bästamed max4 spelare är att man slipper alla töntar som finns i cs.. Menar nu inte ni som kan vara normala under spelets gång

du har inte lust att utveckla dedär?
kan ju likagärna vara så att man kommer in på en server med 3 töntar, så sitter man där, precis som cs..?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Vad jag hört ska det vara typ Quake 3 multiplayer :). Snabbare än UT 2004

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

men doom 3 multiplayer kommer väl inte ha lika hårdkokt action som quake serien eller?
ja menar.. dom har ju t.e.x. gjort så karaktären inte springer utan man måste gå för det mesta så de kanske inte lär bli lika mycket hoppa, "strejfa" å "spraya" som i q 1, 2 och 3
Men dom kanske har gjort ett undantag i multiplayer delen.

P.S. de kanske inte är/kommer att bli så många av den "töntiga" sorten i doom 3, iaf inte av den yngre sorten för de flesta kanske inte kommer att palla de mörka korridorerna

Edit: hmm.. såg inte vad oqvist skrev eftersom han skrev ca nån sekund före mig så ja har väl fel

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
du har inte lust att utveckla dedär?
kan ju likagärna vara så att man kommer in på en server med 3 töntar, så sitter man där, precis som cs..?

sant men jag tror man slipper allt

Noob
Lol
Newbie
fan
-
-
-
-
-
-

=D

Permalänk
Medlem

De har snackat något med hang time control side jump strafing eller något så nog verkar det som att det blir ett action orienterat mp typ Quake 3 ;). Är ju ganska logiskt då ID satsade de största resurserna på single player så kör de med vad de kan i multi player :).

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

4 spelare låter lite det.. men de kan vara skoj de med.
skulle kräva en helvetes fet server att köra med fler än 4 personer på iallfall (om nån gjorde ne mod då)

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

alla som fått spelet borde ju kuna gå online och testa multiplayer nu eller ?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Inaktiv

hoppas det inte blir ett multiplayer lir som unreal eller liknande. alltså bungyjumping o rocketjumps osv.

vill gärna ha kvar skräcken i multiplayern med. kol mörka banor, lite lampor osv.

men jag gissar på att multiplayern kommer vara lik painkillers multiplay. alltså små inne banor och inte stora terränger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
alla som fått spelet borde ju kuna gå online och testa multiplayer nu eller ?

tror dom svenskar som fått det helldre "rycker ut nätverkskabeln"

Permalänk
Medlem

Tyvärr kan jag inte komentera detta eftersom det enda jag såg var vitt och blått, och lite gröna färger Sen hörde jag också "Welcome to Mars... "sen ctrl+alt+del"

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Tyvärr kan jag inte komentera detta eftersom det enda jag såg var vitt och blått, och lite gröna färger Sen hörde jag också "Welcome to Mars... "sen ctrl+alt+del"

hur stora är filerna , hur många? (alltså så man behöver spara utrymme" och denna tråd bör ej låsas, Donan Fear (no warez snack )

Permalänk
Medlem

3CDn,
1; 517mb
2; 633mb
3; 604

Spelet tar ca 1,5gb utrymma på datorn. Resten var skittrögt eftersom min geforce2 är.. ja... gammal och klarar knappt av CS.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Glömsk
Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.