Permalänk
Avstängd

första bygget!?

har aldrig förr satt ihop en dator, men på DHs-04 fick jag upp ögonen för folk från sweclockers. Sen har jag jobbat och tjänat ihop cirkus 17.5 som ska spenderas på en dator. jag har funderat på följande sys:

mobo:

MSI K8N-NEO2-Platinum nForce3 Ultra 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Socket939 ATX 1.5 k

prolle:

AMD 64 socket 939 3500+ BOXED 3.6k

chassi:

Chieftec DA-01BL-D Dragon FullTower Blue + fan 360 W 1.3k

gfx:

ATi x800xt ICE Q II från HIS när den kommer. 5.7k

hd:

nån seriell ATA 200 GB

sen har jag problem med minnerna... kan inte vad som är bra till vad och så, hade tänkt mig 1 gb DDR för runt 2.5. vad rekommenderas?

som sagt är jag brand new både på forumet och bygg-branschen så har jag inte så stor aning hur mycket ström som dras, hur mycket värme som utveklas och sånt. klarar nättagg på 360 W de som ja ska ha? hur många fläktar förutom den 80X80 som ingår ska jag köpa? finns plats för ytterligare 4 st 80x80. Har inte råd med vattenkylning...

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk

Köp Crucials ballistix minnen, dem är billiga och mycket bra..
Man kan köpa dem från UK eller från komplett, i UK får de in dem tidigt nästa vecka.
http://www.crucial.com/uk/store/partspecs.asp?IMODULE=BL6464Z...
Minnena kostar £90 styck och frakten till Sverige £5(frakten tar 2-3 dagar).
Köper man två minnen får man 4% rabatt.

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Avstängd

gr8! ska kolla. sen har jag ett par newb-frågor till...

1. e det mobot bra? eller ska jag byta till något annat?

2. skruvar och kablar... jaag ska ha en hd och en dvd från db, ingår skruvar då, eller ska jag köpa seperat skruvset? kablar, s-ata ingår inte, så jag köper en 0.6 M kabel på db, men hur är det med strömmen till hdn? är det vanig 4-pin eller? för på db stod det något om s-ata ström-adapter till hd ? fattade ingenting... :S

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk

1. Moderkorter är bra klockar fint med

2.ja det ingår skruvar och du får massa skruvar med i chassit och moderkort

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASP520WBLA
tror nog inte ditt 360watt pallar dra runt allt men du kan ju testa och köpa i efterhand

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Avstängd

slänger lätt in en 5-hundring för ett stabilare nätagg... plankan, finns den å köpa nånstans? på db kmr den inte försen 16, har lite svårt och vänta likadant x800xt ICEQ II från hightech, finns den ute ännu hade för mig att jag sett sen säljas av db innan, men nu är det tydligen en bristvara, och en annan butik kan man bara boka den, och det står att releasedatumet är det tredje kvartalet? eller ska jag kanske hoppa ner nån prisklass på gfx? som ett x800 pro?

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk

Köp ett Geforce 6800gt, det ska vara mycket bra och billigare..

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

Det är en riktig kickass dator.
jag håller för skojs skull plocka ihop vad jag skulle vilja ha för dina pengar ska posta det sedan

Ska skärm ingå?

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Avstängd

jupp, allt! kan nån svara på fläkt-frågor plz??? kan vara bra å veta

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk
Medlem

Köp en Antec Plus1080AMG 430W True Power så behöver du varken oroa dig över nätagg eller fläktar, 3 st medföljer och nätagget är riktig kvalite.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANTPL1080

Hittar du något billigare så är åtminstone 1 fläkt som suger in luft och 1 som blåser ut den rekommenderat.

Permalänk
Avstängd

nope, ska ha mitt chieftech full tower.. en ingår, om jag köper 3 till, klarar jag mig då? eller blir det för mycket? :S Nån som kan förklara om det där med s-atan också, så veet jag vad jag behöver btw, jävligt gött forum faktist

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk
Medlem

hur mkt står en pund i? är det 12 kr?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

mm kollade där..den stog i 7 kr...

Permalänk
Medlem

13,73 får jag det till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mm jag med nu .. kollade fel