Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

dränka en data?

kan man dränka en data, har haft lite funderingar på dätta.. men ifall man avjonitiserar vattnet hej så borde detta gå?

Visa signatur

dsa

Permalänk
Medlem

det är nog inget att satsa på...

Permalänk
Medlem

Detta har ju tagits upp en massa gånger.
Vattnet blir joniserat igen efter ett tag, och det är ingen höjdare.

Sen kommer alla att klaga på att du skrivit "data" istället för "dator".

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

*Palla vara dryg* Det går men då måste du ha en icke ledande vätska som inte tar åt sig joner igen.
Du sa avjoniserat vatten, nja det tar ju åt sig joner effter ett tag. har hört att "mineralolja" ska vara ett alternativ

Jag kan fan inte motså: Det heter dator inte data

Edit: hah fan ericus du var lite före mig:P

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Jag beslutade mig för att gå djupare i ämnet:

Som ni ser är det här en lapp med helt vanlig data, i det här fallet en byte data.

Här ska datan dränkas

Datan och "dränkmaterialet" introduceras till varandra

JA! Försöket lyckades! Efter lite mekande slutar datan flyta, och dränks. Datan var i detta försök nerskrivet på en bit vanligt A4-papper som dock blev lite klibbigt efter försöket.

Så nu vet alla; Det går att dränka data!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
text

Humor!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Jag beslutade mig för att gå djupare i ämnet:

http://zaint.no-ip.com/images/data1.jpg
Som ni ser är det här en lapp med helt vanlig data, i det här fallet en byte data.

http://zaint.no-ip.com/images/data2.jpg
Här ska datan dränkas

http://zaint.no-ip.com/images/data3.jpg
Datan och "dränkmaterialet" introduceras till varandra

http://zaint.no-ip.com/images/data4.jpg
JA! Försöket lyckades! Efter lite mekande slutar datan flyta, och dränks. Datan var i detta försök nerskrivet på en bit vanligt A4-papper som dock blev lite klibbigt efter försöket.

Så nu vet alla; Det går att dränka data!

Världsklass!

Du hann före.
Även om jag inte hade tänkt ett fullt så sofistikerat sarkastiskt inlägg...

Permalänk
Medlem

Det som är intressant är att man ger sig in på sådana projekt med den kunskapen! Tror att respekten för hårdvaran inte är vad den en gång var. Kanske blir så när man har föräldrar som pyntar!

Och njae, ingen bra idé.

Går som sagt med en del oljor, men det kostar så förbannat mycket oavsett vad du gör att det inte är lönt! Lika bra att lägga pengarna på bättre utrustning!

Permalänk
Medlem

ok jkag är seriös det går
mina polare tog en stor låda och hällde vanligt kran vatten
efter det hällde dem i lite karamell färg bara för syns skull
sen tog dem silikon på alla dator prylarana och lade ner dem i lådan ^^
var inte med när dem gjorde det och har hört många olika förklarningar på hur dem gjorde men min polare sa att dem tog silikon en annan sa att det var vanlig matolja dem hade i men den funkade och datorn var helt passiv vet ej hur dem gjorde med näragget då

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Stilpoäng till ZaInT.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Musikälskare

UNderbart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nithlon
ok jkag är seriös det går
mina polare tog en stor låda och hällde vanligt kran vatten
efter det hällde dem i lite karamell färg bara för syns skull
sen tog dem silikon på alla dator prylarana och lade ner dem i lådan ^^
var inte med när dem gjorde det och har hört många olika förklarningar på hur dem gjorde men min polare sa att dem tog silikon en annan sa att det var vanlig matolja dem hade i men den funkade och datorn var helt passiv vet ej hur dem gjorde med näragget då

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=23114...

Permalänk

That's nasty Zaint!

*edit* De är ganska synn om dom som är nybörjar här

Visa signatur

Nu vill jag understryka att alla homosexuella är inte pedofiler, och alla homosexuella är inte perversa - Pastor Åke Gren

Permalänk
Medlem

du har fan riktigt skön humor ZaInT!

Permalänk
Medlem

Ligg med mig ZaInT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Stilpoäng till ZaInT.

Permalänk
Medlem

Haha, bästa på länge Zaint

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

hahahaha

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

När man börjat tröttna på alla skit kassa skämt om att likna en prescott med en grill, på olika sätt.. Ja då, då satt ditt lilla skämt fint Zaint.... Tackar för det.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Musikälskare

Föd mina barn ZaInT

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

HAHAHA!!!
Klockren ZaInT

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Okey, att han inte ändrade från "data"...

Iaf skön liten serie ! haha!

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk

Fan va roligt ZaInT

/Nitrox

Visa signatur

DFI Lanparty NF3 - AMD Athlon 64 3200+ NewCastle - Thermalright - Corsair TWINX 2x256mb -

Permalänk
Musikälskare

Klista

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Polaren lade moderkort med alla korten i vanlig matolja... vet inte om han slängde i nätagget... det funkade klockrent, till han slängde i hårddisken....

Permalänk
Medlem

hmm, har matolja så toppenbra kylegenskaper då? Och kul om man måste lämna in sakerna nånstans
"Ehh, skall moderkortet vara såhär fett? *slibb slibb*"

Permalänk
Medlem

Den var faktiskt helt underbar Cred!!

Permalänk

hahahaha,roligt var det:) Vilken hurmor ZaInT:D:p

Permalänk
Medlem

i bow for the mighty Zaint:D

Visa signatur

well that's like.... your opinion..... man....