Varför hackar alla filmer?

Permalänk
Avstängd

Varför hackar alla filmer?

Hej!

Varför hackar alla nästan alla filmer på min dator?

Har jag fel codecs?
Finns det något bra codecs packet att tanka nån stans?

Visa signatur

| Barton 1833@2200mhz | NF7-s 2.0 | 2x256mb TwinMos PC3200 |
MSN: per_87@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Testat VLC ?

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

Prova med "ACE Mega CoDecS Pack" finns att tanka ner på dom flesta hubbar på DC eller här:
http://www.softpedia.com/public/cat/11/2/7/11-2-7-10.shtml

Permalänk

SLD Codec pack

Permalänk

Man behöve bara 2 st det är xvid och ffdshow.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Man behöve bara 2 st det är xvid och ffdshow.

Och sen en SVCD codec, om man inte använder mpc.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

thx.. ska tästa..

Visa signatur

| Barton 1833@2200mhz | NF7-s 2.0 | 2x256mb TwinMos PC3200 |
MSN: per_87@hotmail.com

Permalänk
Avstängd

@SkoterMannen:
Folk är kravlösa och inkompetenta.
Alla filmer hackar, både via streaming och såna som man laddar ner.
Enda sättet att få det bra är att köra dom via en vanlig dvd-spelare som inte sitter i i en dator och se filmen på en vanlig tv som inte är en datorskärm.
99.9% av alla människor är inte ens medvetna om det här problemet och skulle tycka att det var en bagatell om du gjorde dig besväret att visa vad du menar.
Tråkigt men sen så röstar ju folk på sossarna med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danomax:

@SkoterMannen:
Enda sättet att få det bra är att köra dom via en vanlig dvd-spelare som inte sitter i i en dator och se filmen på en vanlig tv som inte är en datorskärm.
99.9% av alla människor är inte ens medvetna om det här problemet och skulle tycka att det var en bagatell om du gjorde dig besväret att visa vad du menar.
Tråkigt men sant men så röstar ju folk på sossarna med.

Lite sen reply kanske?

Permalänk
Avstängd

Såg det var lite sent att svara haha ...men lösningen 13 år senare är samma så kör vlc

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Såg det var lite sent att svara haha ...men lösningen 13 år senare är samma så kör vlc

MPC HC > VLC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danomax:

@SkoterMannen:

Hur länge fick du gräva för att hitta denna tråden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elloy:

Lite sen reply kanske?

Skrivet av lord_vasagos:

Skrivet av m4gnify:

MPC HC > VLC

Skrivet av Friterad:

Hur länge fick du gräva för att hitta denna tråden?

Fjärde resultatet på Google, idag 20170210, Googles vägar äro outgrundliga.

Permalänk
Medlem

Kodi > allt

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

Sen jag började använda Nvidia Shield med Kodi/Plex har microstutter slutat existera, innan kört HTPC's med samma mjukvara och intel eller nvidia grafikkort och dom har alltid skapat detta problem i t ex "helikopter bilder på skyskrapor" Så århundrades bump har rätt; det krävs en riktig mediaspelare för att få bort problemet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

MPC HC > VLC

har nog inte kört MPC på 10 år och ledsnade efter nått virus med någon codec historia så kan nog stämma och kan ha hänt massa på den tiden men böt till vlc och såg aldrig tillbaks för den funkade klockrent ...fast i linux gillar jag inte vlc lika mycket och har trasslat mer så där kör jag smplayer och finns massor med bra idag från vanliga spelare till kodi

Men av nyfikenhet så måste jag fråga vad som är bättre

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Årets necropost detta

Själv kör jag med Potplayer. Funkar perfekt.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danomax:

@SkoterMannen:

Vad menar du med det?

Jag märker inte av något hackande när streamar youtube/svtplay från mobil till chromecast. Inte heller märker jag något när jag streamar filmer från min NAS till chromecasten. Eller jo, ibland kan jag få microlagg (eller vad man vill kalla det) i plex men då räcker det med att pausa videon någon sekund och sedan fortsätta.