HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
vem behöver en ursäkt? dom jobbar på spelet tills dom känner att spelet är bra, förväntningarna är ju så höga på spelet så klart spelet måste vara ordentligt bra.

I Kill: överallt man kollar så ser man bara små omogna fjortisar som du som nödvändigtvis ska påpeka hur fet gabe är, men men ni måste ju ha rätt, han är en usel och värdelös människa pga detta, hade han varit smal hade spelet släppts förra året, hade han varit smal hade han aldrig gissat på ett rls datum

Tack för den... Men jag kan säga samma om smala människor!!! Gillar inte folk som inte håller sina löften, helt enkelt...

Och det är nästan som man saknar sin snuttefilt..
Håll ni bara käften så kan jag kritisera hur mycket jag vill. Jag klagar ju inte på er... Känner ni Mr. Newell då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Tack för den... Men jag kan säga samma om smala människor!!! Gillar inte folk som inte håller sina löften, helt enkelt...

Och det är nästan som man saknar sin snuttefilt..
Håll ni bara käften så kan jag kritisera hur mycket jag vill. Jag klagar ju inte på er... Känner ni Mr. Newell då?

jaja men inte fan sitter du o påpekar "den där smale jäveln han e korkad"
varför ska vi vara tyst så du kan kritisera? gå och gråt hos din morsa eller nåt, tyckte diskussionen funkade fint om hl 2 tills du kom o skrev dina fördomar mot feta människor som om dom skulle vara sämre än alla andra.
tror ingen känner han härifrån, men ändå sitter alla små lipsillar "åhh den fete gabe han är så korkad bla bla bla"

Permalänk
Medlem

ingen som klagat på att han e fett, det är hans problem(och lite vårat, om han dör i förtid så blir det kanske inget hl4) det ända jag inte gillar med honom å alla på valve e deras falska utalanden

så ge fan i person angrep DeliMastah! du bevisar att du är lika dan själv när du beter dej så!

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

jaja men inte fan sitter du o påpekar "den där smale jäveln han e korkad"
varför ska vi vara tyst så du kan kritisera? gå och gråt hos din morsa eller nåt, tyckte diskussionen funkade fint om hl 2 tills du kom o skrev dina fördomar mot feta människor som om dom skulle vara sämre än alla andra.
tror ingen känner han härifrån, men ändå sitter alla små lipsillar "åhh den fete gabe han är så korkad bla bla bla"

Lönt att försvara honom.. Har taar säkerligen inte åt sig ändå..
Det är viss skillnad på riktigt FET och riktigt smal... Är Gabe smal? Nej.. Men kan hålla med om att det var kanske lite hårt mot er här inne kanske, who knows.

Aja, nu skiter vi i det. Det är ju inte säkert att de har strulat till det. Får vänta tills preloaden har startat i Steam.

Efter HL2 släppet borde Gabe ha råd att få en personlig tränare så han kan gå ner i vikt. För det ser inte bra ut... Exakt om han dör, vad fan gör vi då? Så kom igen Gabe, tänk på hur du mår!!!

Permalänk
Medlem

Det är knappast mest synd om oss om han dör och vi inte får ett HL3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cempa
ingen som klagat på att han e fett, det är hans problem(och lite vårat, om han dör i förtid så blir det kanske inget hl4) det ända jag inte gillar med honom å alla på valve e deras falska utalanden

så ge fan i person angrep DeliMastah! du bevisar att du är lika dan själv när du beter dej så!

tur du läser alla inlägg innan du uttalar dig

för övrigt håller pre-loadningen så de går att börja tanka idag lär dom ju inte skjuta upp det, men jag har fortfarande inte sett någon vettig artikel om uppskjutandet eller något uttalande vilket jag tycker är skumt.

Permalänk
Medlem

Det här har kanske tagits upp, men kommer CS: Source släppas som en gratis-mod till HL2 eller måste man köpa det också?

Och när jag ändå frågar kan jag ju undra om det har nämnts nåt release-datum, typ "slutet av oktober" eller så?

EDIT:
Såg just "Såja, nu har Gabe berättat i en intervju att dom siktar på "Holidays of this Year" vilket betyder December. Alltså måste man vänta ännu längre. "

Men det står inget om det på http://www.halflife2.net/ så om det är sant eller inte....

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk

halflife2.net suger så det spelar ingen roll

anyways, cs-s ska släppas som en gratis modd tillsammans med hl2 och alla andra :source moddar (hl1, tfc, dod och så vidare).

Orkar inte bry mig om datum mer, om jag inte läser dem så blir jag inte sne om det inte stämmer. Blir bara glad när spelet kommer en vacker dag.

Permalänk
Medlem

fegisar som väntar på julafton..... Som om det inte kommer sälja bra ändå :S yeye får väl vänta på hl2 ett tag till...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
fegisar som väntar på julafton..... Som om det inte kommer sälja bra ändå :S yeye får väl vänta på hl2 ett tag till...

Har fortfarande inte sett något som tyder på det förutom någon här på forumet som säger att det är så. Skulle det stämma tycker jag det är rent ut sagt pinsamt, börjar likna Duke Nukem Forever...

Kommer ihåg när HL2 först visades upp på E3 och jag tänkte hur smarta Valve var att inte hade annonsera ut spelet förrän de nästan var klara med det (då var ju fortfarande release aug/sep 03)...oj så fel jag om dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z

Kommer ihåg när HL2 först visades upp på E3 och jag tänkte hur smarta Valve var att inte hade annonsera ut spelet förrän de nästan var klara med det (då var ju fortfarande release aug/sep 03)...oj så fel jag om dom.

Håller med. De VAR smarta...
Nu finns det inget som säger att de är bättre spelutvecklare än andra.

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara smart av dom att inte annonsera spelet förrns det nästan är klart? Exakt hur skulle de tjäna mer pengar på det? Nu har ju säkert 10 ggr så många hört talas om det (för nej, alla datorspelare hänger inte på forum och prenumererar på PC Gamer) vilket innebär mer kling i kassan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

finns det ingen länk eller något till artikeln eller va ddet nu var?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvorak

Länk?

Sure -> http://www.gamespot.com/pc/action/halflife2/index.html?q=half...
Streama "Developer Interview 2" !

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Srekel
Varför skulle det vara smart av dom att inte annonsera spelet förrns det nästan är klart? Exakt hur skulle de tjäna mer pengar på det? Nu har ju säkert 10 ggr så många hört talas om det (för nej, alla datorspelare hänger inte på forum och prenumererar på PC Gamer) vilket innebär mer kling i kassan.

Du kan inte påstå att spelet inte var enormt hypat efter E3 mässan förra året! Alla vart grymt imponerade av både grafiken och fysiken, kan lova dig att de hade sålt som smör ifall det hade släpps den sommaren som det först var meningen. Visst kommer det sälja som smör nu med men lite av den där hypen har ju försvunnit med tiden. Man får se samma videoklipp om och om igen och höra om försening efter försening...man börjar helt enkelt tröttna på att höra samma skit hela tiden.

Permalänk

Mycket bra sagt av Gabe, måste erkänna att jag var lite nedstämd innan jag såg intervjun, men han har ju så rätt.
E ju iaf skönt att veta att det liksom är _klart_, och att det som ska göras bara är finsjusteringar för att få den ultimata spelupplevelsen.
Alla som bitchar om förseningar borde kolla på filmen ovan

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

"I hate release dates because no matter how hard we try we always screw them up" -Gabe

Skitbra interview.

Har inte ni också känt det där i ett spel: "Hade dom bara lagt till det där så hade det varit mycket bättre"
Det dom har gjort med HL2 är att dom har lagt till "det där", och det är därför dom har tagit sån tid på sig.

Eller nåt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Sure -> http://www.gamespot.com/pc/action/halflife2/index.html?q=half...
Streama "Developer Interview 2" !

Ni är medvetna om att det står (10/01/03) under den intervjun va?

Permalänk
Medlem

men den interjuvn är ju från 03!!!! det var ju förra året de sa att det skulle komma då! kul att folk e lite uppmärkssamma!

Developer Interview 2 Download It | Stream It
Valve's Gabe Newell reports in from an Alcatraz prison cell with the latest on Half-Life 2's development process, delayed release, and more.

==>(10/01/03)<==

edit: oj, var visst inte först med att vara uppmärksam

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Den var ändå bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Du kan inte påstå att spelet inte var enormt hypat efter E3 mässan förra året! Alla vart grymt imponerade av både grafiken och fysiken, kan lova dig att de hade sålt som smör ifall det hade släpps den sommaren som det först var meningen. Visst kommer det sälja som smör nu med men lite av den där hypen har ju försvunnit med tiden. Man får se samma videoklipp om och om igen och höra om försening efter försening...man börjar helt enkelt tröttna på att höra samma skit hela tiden.

Nej, det tänker jag inte påstå. Det var enormt hypat. Och dom hade sålt massvis, ungefär som Doom3 gör just nu. Men, om vi nu säger såhär att de hade struntat i att visa upp HL2 på E3mässan förra året för att det inte skulle bli klart förrns okt. 2004, utan istället visat upp det på årets E3-mässa, hade de tjänat mer pengar på det tror du?

Jag tror att om de hade gjort så hade de sålt ungefär som Doom3, alltså väldigt bra men en hel del hade inte köpt det för att de inte visste att det var ett bra spel. Som det är nu kommer folk fortfarande köpa på grund av grafiken och fysikmotorn och allt det där (det som hypats genom filmer och e3-mässor), och dessutom kommer fler folk att köpa det för att de kan med ganska stor säkerhet säga att det kommer bli ett bra spel.

Kanske babblar lite (tlööt ) men... Så tror jag iaf. Och hur man än ser på saken hade det INTE varit smart och släppa spelet för ett år sen, för det hade antagligen inte gått att köra på lika många burkar (lika med färre som kan spela) och dessutom hade det varit betydligt buggigare. Sist men absolut inte minst var Steam inte speciellt stabilt då (om det ens fanns?) och de hade antagligen inte kunnat sälja spelet över Steam. Läste precis att de tjänar ungefär 2.5 ggr så mkt pengar på om man köper spelet över Steam än om man handlar i affären. DET är smart av dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har Gabe gått ut med att preloaden släpps 6 pm PST vilket blir 03.00 fredag morgon svensk tid om jag kommer ihåg tidszonerna rätt. Men kom ihåg detta gäller endast preloaden inte själva spelet. (dock får man ju anta då att de anser att de kan börja med preloaden kan ju inte själva spelet vara så långt borta)

Länk till Gabe's inlägg hittar ni här här.

Permalänk
Medlem

Jag sa aldrig att det inte var smart av dom att släppa spelet då, det jag sa var att jag trodde Valve hade varit smarta nog att vänta med att annonsera spelet till det var nästan klart. Självklart skulle de inte släppa ett buggit spel. Jag trodde de faktiskt till skillnad från de flesta andra utvecklare skulle kunna hålla sitt releasedatum, men så var ju inte fallet. Det det här framskjutandet av releasedatum gör ju inte att folk tycker bättre om Valve direkt. Jag ärligt talat trött på att höra om nya releasdatum, jag tror inte på ett skit av vad dom säger förrän jag håller spelet i min hand och jag tror inte jag är ensam om att tycka så.

Hade det visats upp för första gången på E3 mässan i år hade det det ändå blivit väldigt hypat. Jag menar HL är ett av de största(mest sålda) spelen som släpps till PC och är "pappa/mamma" till ett av de absolut största onlinespelet, CS. Jag tror nog att folk som är intresserade av datorspel skulle veta vad det var för spel ändå.

Permalänk
Medlem

Gabe gillar HL2Fallout.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

YES ! Där satt den, halva inne

*edit* Nu får vi se vad steamservrarna går för....

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Hallå vad är det för fel på folk. Valve gör ett av de mer avancerade spelen som har släppts och det ända folk gör är gnäller på deras uppskatade release datum. Men visst att släppa spel tex ett år för tidigt är ju verkligen lysande. Låt dem bestämma när de ger ut sitt spel och joga inte upp er på att datum flyttas, klarar ni inte av att läsa om datumen så låt bli.

/Andreas

Permalänk
Medlem

Ok preloaden sitter och gottar sig på min HD....1.1 gig. man kan ju alltid gå in och läsa filnamnen på de låsta filerna Steam__97097__2004_8_20T14_31_33C1126546.mdmp
är ett rätt snyggt namn tycker jag
Ushh nu blir det jobbigt att vänta till de sista filerna släpps och spelet låses upp..

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Mm, är klar jag med nu. Spelet borde inte vara många dagar/veckor bort nu när dom låter oss börja tanka hem det

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p

Permalänk
Medlem

Wei!
Heja Valve!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wyned
Nu har Gabe gått ut med att preloaden släpps 6 pm PST vilket blir 03.00 fredag morgon svensk tid om jag kommer ihåg tidszonerna rätt. Men kom ihåg detta gäller endast preloaden inte själva spelet. (dock får man ju anta då att de anser att de kan börja med preloaden kan ju inte själva spelet vara så långt borta)

Länk till Gabe's inlägg hittar ni här här.

Jo, utav att preloaden är "släppt" så antar man att hela spelet inte är långt borta, men man vet ju aldrig riktigt med valve :), de kanske bara släpper lite texturer och ljud eller vad det nu är för att communityn ska ha lite att gotta sig i medans som väntar.

Men jag hoppas

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Nu är det nära alltså! Man sitter och hoppas varje dag när man kommer hem och tittar vid datorn!