Permalänk
Medlem

Byta till BBB

Såg på BBB:s hemsida att jag visst kan få 10mbit adsl från dom, men leveranstiden är 3 veckor. Så nu undrar jag hur de löser det. Säger de upp mitt gammla abbonemang direkt så jag sitter utan anslutning i 3 veckor, eller planerar de uppsägningen så att mitt gammla abbonemang sägs upp i anslutning till att det nya börjar gälla?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Re: Byta till BBB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
planerar de uppsägningen så att mitt gammla abbonemang sägs upp i anslutning till att det nya börjar gälla?

Precis så gör dem :).

Permalänk

Det beror nog på vilken leverantör du har sedan tidigare. Om BBB har "fullmaktsavtal" med din nuvarande leverantör försöker de passa in det, men det kan ju ändå bli en litet glapp. Om det INTE finns något avtal mellan bbb och din lev. måste du själv ordna uppsägning av din nuvarande lev. och meddela uppsägningsdatum till bbb.

Tror det är så iaf. Bäst är väl att du ringer dem och frågar.

Permalänk
Medlem

har telia för närvarande, och där står att de skickar hem en fullmakt som man ska skriva under.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

OBS!!! telia har 3 månaders uppsägningstid !! 4 dagar tills mitt BBB kommer o det har vatt de 3 längsta månaderna i mitt liv!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G3kkO
OBS!!! telia har 3 månaders uppsägningstid !! 4 dagar tills mitt BBB kommer o det har vatt de 3 längsta månaderna i mitt liv!!!

Telia har bara 1 månads uppsägninstid? Iaf hade dem det för mig, innan jag bytte :).

Kan också säga att det hela gick mycket smidigt. Fick lapp om att jag de Telia skulle säga upp mitt abonemang den 19.e augusti och från BBB att de skulle koppla in mig den 20:e.

kl 03.00 natten till den 20:e så slutar internet att fungera, kl 14 när jag kommer hem från skolan dagen efter (den 20:e) så kopplar jag in bbb-prylarna och allting funkar perfekt :).

Permalänk
Medlem

skriver du på fullmakt till bbb fixar dom som sagt det med telia lagom till att du är redo att pluggas in