Permalänk
Medlem

MSN eller ICQ

Vilket är störst, MSN eller ICQ?
Gör ingen poll, för de är ändå missvisande. Tänkte att nån kanske har fakta att komma med

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

MSN

- Alla mina kompisar har det.
- Det är snabbt
- Enkelt
- Cleant utan massa knappar hit och dit.

Permalänk
Medlem

Som Croman säger, det är väldigt snabbt och enkelt och dessutom har alla msn. Msn är överlägset bättre

Visa signatur

Som man bäddar får man ligga!

"If I am not back in 5 minutes just wait longer" - Ace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croman
MSN

- Alla mina kompisar har det.
- Det är snabbt
- Enkelt
- Cleant utan massa knappar hit och dit.

Att det är snabbt tycker jag inte. Brukar ta någon sekund längre att komma in med msn än icq, iallafall för mig och jag använder båda protokollen i Miranda.
Hur mycket knappar och hur enkelt det är det finns beror helt på vilken klient man använder.

Personligen föredrar jag icq eftersom alla min kompisar använder det

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem

Varför välja, jag kör på med Miranda IM (http://www.miranda-im.org)

Permalänk
Avstängd

Självklart MSN - alla har det och det är lätt att använda. ICQ är skrot, men är trots allt det första IM-programmet jag använde mig av.

Permalänk
Medlem

ICQ har resume funktion på file transfers va?
För i så fall är ICQ bättre för mig som kör Trillian men tyvärr så är kontaktlistan för MSN större än den på ICQ för min del.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crull
Varför välja, jag kör på med Miranda IM (http://www.miranda-im.org)

Visa signatur

"Istället för frilägesutvisning dömde estländske rättskiparen Sten Kaldma - yrare än en LSD-påtänd och torktumlad professor Kalkyl - frispark som blev resultatlös" /Marjan Svab (HD-sporten)

Permalänk
Medlem

MSN är sämre på de flesta vis, men de flesta verkar använda det.
Går väl inte ens att skicka meddelanden till någon som är offline via msn?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Enligt eran logik så måste ju ICQ vara bäst eftersom alla mina kompisar använder det?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Mirandra ska det vara.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

MSN är värdelöst då alla byter nick hit å dit, vet fan alldrig vem som är vem.

Ne tacka vet jag ICQ där man själv kan bestämma vad folks ska heta.
Vill folk nå mig via datorn så får de allt köra vi icq.
(händer att jag pluppar in på msn ibland, men då har jag anledning).

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Kör ICQ/MSN med Miranda. Fattar inte folk som pallar med Messengers plottriga gränssnitt.

När jag blir enväldig diktator och härskare över världen ska jag tvinga alla människor att använda ICQ.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

ICQ är helt överlägset MSN på de flesta tekniska fronterna, och sedan så är mitt ICQ konto över 7 år gammalt, och alla jag addade då kör fortfarande ICQ så jag ser iaf inte något behov att byta till MSN, som jag förövrigt ser som ett fjortis-ICQ, med extra plottrig design och sämre funktionalitet.

råsågning 2k =D

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croman
MSN

- Alla mina kompisar har det.
- Det är snabbt
- Enkelt
- Cleant utan massa knappar hit och dit.

Inget av det där har väl att göra med vilket som är störst?

Iaf så tror jag att bland användare som har haft IM och så länge så är ICQ vanligare, och bland nya användare är MSN vanligare..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Lappa går att göra i Miranda, byta namn på andra altså, är jävligt jobbigt när någon heter "17.25 Fortboll, WOHO".
Jag använder miranda så det är inga problem att använda båda samtidigt, annars föredrar jag ICQ.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Fel forumsdel.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Lappa går att göra i Miranda, byta namn på andra altså, är jävligt jobbigt när någon heter "17.25 Fortboll, WOHO".
Jag använder miranda så det är inga problem att använda båda samtidigt, annars föredrar jag ICQ.

Jo jag vet, men gillade inte miranda.
Kör med vanliga ICQ.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Tjejer använder msn, killar icq, enligt min lista iaf
jag använder Miranda så jag slipper prioritera bort den ena

Permalänk
Medlem

Läste ingen vad han frågade?

Jag tror att msn är större i Sverige, sen i hela världen har jag ingen aning. Aim är ju till exempel ganska vanligt i usa. Dom flesta har nog flera improgram.
Majesty tror nog det ska vara, datornördar använder icq, fjortisar använder msn
Många av mina kompisar förstår inte icq.

Permalänk
Medlem

använder Miranda, dock har jag fler kontakter på msn med det är nog för att det bl.a följer med windows...

ICQ är dock bättre på punkten att man kan döpa om folk, och möjligheten till skins

att säga att MSN är "cleant" är också fel då det är bland de fulaste man sett, med bl.a en skicka knapp som är 2x4 cm på skärmen, fönstren är otroligt stora, massa bilder hit och dit...

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk

MSN som nätverk är uselt, men värre är att själva Messengern är ännu värre. ICQ via Miranda åt folket.

Sen känns det även som att de flesta MSN:are är lunarfolk man överhuvudtaget inte vill snacka med ens.

Permalänk

Jag kör MSN. Hatar den lilla detaljen i ICQ att man inte kan skicka meddelande med ENTER. Nog därför jag inte givit det nån ärlig chans. Dessutom har alla mina kompisar MSN.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Testpilot

Jag använder miranda, överlägset både icq- och msn-programmet.

Använder bara icq och irc i miranda, känner ingen som använder msn, tror det är yngre folk som använder msn.

moddelkaj: I miranda kan man välja mellan enter, dubbelenter samt ctrl+enter

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag använder båda, men min kontaktlista på ICQ är ungefär dubbelt så stor som MSN-listan.

ICQ har bättre filöverföringar (flera samtidigt, resumestöd) och offlinemeddelanden
MSN är smidigare när man ska logga in hemma hos nån annan och har bra webkamerafunktionalitet.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att så många använder msn är just att det finns integrerat i Windows och att där finns massa skumma funktioner som spela spel och webcam.
Jag föredrar heltklart ICQ. Men då många bara använder MSN så har man blivit tvungen till att köra även det. Detta körs såklart i Miranda. Och min ICQ-kontaktlista är betydligt längre än MSNs.

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Testpilot

Det stämmer mycket väl tror jag, många är slöa och orkar inte leta upp alternativ, precis som med IE.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddelkaj
Jag kör MSN. Hatar den lilla detaljen i ICQ att man inte kan skicka meddelande med ENTER. Nog därför jag inte givit det nån ärlig chans. Dessutom har alla mina kompisar MSN.

Det är bara till att ställa in så att du skickar med Enter i Miranda.

Visa signatur

Det är detaljerna som räknas...

Permalänk
Medlem

Hara bara testat MSN. Alla kompisar har det och är välldigt lättanvänt, så det inet bara är datornördar på listan

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför det ska vara sånt tjaffs om vilket Program man änvänder. Tänk om alla skulle köra Miranda, Det skulle bli så mycket lättare och den har nästan allt.