Permalänk
Avstängd

kommer inte åt min andra dator!?

har ett nätverk mellan mina två datorer. Vi kommer åt varann om vi spelar spel, tankar med DC(egen hubb) men tittar jag på datorer i arbbetsgruppen, ser jag båda, men kommer bara åt den jag sitter på, så är det för båda. försöker jag komma åt den andra står det "acces is denied". detta problemet är det på båda datorerna! HELP!?

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk
Medlem

har detta problem när jag LANar med .. när man ska försöka komma in i hans delade resurser så får man "acces denied" message... vette fan vad det är

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

därför att ni inte ahr samma användarnamn och lösenord. för att komma åt en annan dator över windows-nätverk krävs autorisering av den dator man loggar in på. oftast brukar det komma upp en ruta där det står: logga in som...

vet ej hur man får upp rutan igen men det går att komma åt folk om du ansluter en mapp som nätverksenhet. högerklicka-> den här datorn-> anslut nätverksenhet
ange valfri enhet på din dator, skriv in: \\kompisens dators namn, eller ip om namn inte funkar\den utdelade mappen\
tryck sedan på anslut med ett annat användarnamn
och ange ett username och pass på din kompis dator. (skapa ett eller be han skriva in sitt)

tada, eller?

ps: windows nätverk suger. använd ftp eller dyl.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Avstängd

otur, Ty, ska prova om någon minut...

EDIT: nejnejnej, exakt samma kommer upp, nämligen
"\\\192.168.0.2 is not accesible. You might not have the permission to use this network resource. Contact the administator of this server to find out if you have acces permssions.

Acces is denied"

wtf? :S alla brandväggar är avslagna...

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk
Medlem

va admin ;)...

ne men det varekar vara krångligt (som allt annat i windows)
varför ska du komma åt hans dator genom windows-nätet då?

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm