Permalänk
Medlem

Smtp hos bostream

Hejsan jag har bostream som isp,men home som epost adress ny funkar inte smtp hos home längre om man inte har home som isp.

Hur skall jag göra vilken SMtp.xxxx.se kan man använda???

Cortex

Visa signatur

[ QUAD 6600 ][ Kingston 4x1024 mb ram ][ HD3870 512 Mb ][ 500 Mb + 250 Mb + 300MB hdd ][ Z-4 ][ Samsung 226BW ][ Logitect MX 518 ] [ Saitech Eclipse II ] [ Antec P182 Gun metal]

Permalänk
Medlem

Bostream 0,5Mbit (relay.bostream.com)

Bostream 2,5Mbit< (mailrelay.bostream.com)

Mvh
/Shotten

Permalänk
Medlem

Tack mailrelay.bostream.com funkade mycket bra....

Visa signatur

[ QUAD 6600 ][ Kingston 4x1024 mb ram ][ HD3870 512 Mb ][ 500 Mb + 250 Mb + 300MB hdd ][ Z-4 ][ Samsung 226BW ][ Logitect MX 518 ] [ Saitech Eclipse II ] [ Antec P182 Gun metal]

Permalänk
Medlem

Annars funkar det fortfarande om du väljer att din klienta ska autha mot home.se's smtp innan den skickar så kommer det funka utan problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Två blåbär till Shotten! Du är min hjälte.

Permalänk
Medlem

home.se fungerar annars fortfarande om du i din epostklient väljer att den ska authentisiera när den smtpar.

Permalänk

tnx Apachez

skulle just testa det men hann se ditt inlägg innan

Visa signatur

:: LG LM70 Express ::

Permalänk

nu fattar jag _ingenting_ . Jag har Bostreams ADSL sen några år, men trodde inte de kunde erbjuda nån mailtjänst ? Eller, det kanske är om man betalar extra?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sybariten
nu fattar jag _ingenting_ . Jag har Bostreams ADSL sen några år, men trodde inte de kunde erbjuda nån mailtjänst ? Eller, det kanske är om man betalar extra?

SMTP är gratis. POP3 kostar pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sybariten
nu fattar jag _ingenting_ . Jag har Bostreams ADSL sen några år, men trodde inte de kunde erbjuda nån mailtjänst ? Eller, det kanske är om man betalar extra?

Dom har en gratis relay tjänst, vill du ha pop konto tar dom 25:-/månaden för det har jag för mig.

Visa signatur

Viva las vegas....