Sp2? rena skiten? eller ren otur?

Permalänk
Medlem

Sp2? rena skiten? eller ren otur?

Jo så här var det, satt och installera sp2 och helt plötsligt stanna hela burken:confused: va? va fan händer? faaaaan måste trycka på resert.. Hoppas hoppas

Dator avbröts i installationen, faaaaaaaaaan hela burken krascha kom inte in i windows och allt var mkt buggat, var ca 2 min fårn att formatera..

sp2 som buggar mkt eller jag som har otur med min dator?:p

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Lider av samma problem.
Kan använda burken aktivt i en till flera timmar. Men oftast i samband med att man byter program så låser sig maskinen. Ibland helt, ibland "delvis".
Med delvis menar jag att jag kan inte starta några nya program, utforskaren beter sig underligt och oftast så kan jag inte stänga av via startknappen, utan måste sträcka mig efter reset.
Format C: är närliggande, men då måste jag hem och hämta alla instalaltions skivor för div. prog. Och det orkar jag inte nu...

Finns det någon hjälp om detta? Vi kan inte vara ensamma om problemet!

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

exakt samma som dig har jag, men jag måste trycka restert typ 2 per dag :S

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

För mig gick installationen smärtfritt.

Visa signatur

Asus P4P800, Intel 2.8 ghz, A-Data 1024 mb RAM, Seagate 120 gb 8mb cache, Hightech Excalibur 9800 XT, Zalman 400W black

Permalänk
Avstängd

Har inte haft mycket till problem med XP... Led lite av dålig upload, men det visade sig vara min ISP som var fjong...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

funkade klockrent för mig oxå

ni har inte fått nån sorts spyware eller virus?

vet inte va det skulle vara annars

Permalänk

Flyter perfekt för min del. Har inte märkt av några problem överhuvudtaget. Har NAV 2002 och Nortons brandvägg och det fungerar trots att det hävdas att det inte ska funka så bra med Norton vs SP2.

Permalänk
Medlem

Som Raiztlin sa, microsoft säger att man måste ha en helt "ren" dator från spyware/virus osv för att det inte ska bli komplikationer. Det har vart flera rapporter om att SP2 hänger sig om spyware/virus finns på datorn. Om detta är avsiktligt för att SP2 ska fungera korrekt när det installerats eller inte det vet ajg inte.

Visa signatur

Windows XP | AMD Athlon XP1700+ | 512Mb DDR | GeForce 4 Ti 4600 | IBM 160Gb 160GXP
FreeBSD | AMD TBird 800MHz | 512Mb SDRAM | ATI 8Mb | IBM 30Gb
http://www.mozilla.org/ - Firefox

Permalänk
Medlem

Ångrar nästan att jag installerade SP2.
Tar ju flera år att stänga av datorn.

Permalänk
Medlem

hände likadant för mig hur kan microsoft vara så dumma att de släpper nåt som de vet kan bugga är det inte bättre att de hittar buggarna först?

Permalänk
Medlem

För mig flyter det på precis som innan installationen... Det enda jag har behövt åtgärda är att patcha F-Secure, men det är allt.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem

SP2 är ett jävla skit... jag kan inte installera min skrivare. Allt går bra tills jag startar om då fryser hela skiten

Permalänk
Medlem

jag har inte märkt nått negativt förutom 1 sak på fragbite. men anars är det som vanligt.

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Som det har stått i rekomendationerna så skall man innan installation av servicepack 2 va helt 100 på att man itne har någon spyware eller något dylikt i datorn.. jag körde en vända med ad-aware men ångrade mig sen och tog det säkra före det osäkra.. jag formaterade helt enkelt burken och drog in sp2.. fungerar klockrent.. allt går fortare osv.. så jag tror du har haft lite otur bara.. lycka till // KruXen

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
SP2 är ett jävla skit... jag kan inte installera min skrivare. Allt går bra tills jag startar om då fryser hela skiten

Det har väl inget med SP2 att göra?? Det är inte ovanligt att skrivare med USB-anslutning kan hänga sig i XP...

Visa signatur

Overlord

Permalänk
Medlem

Så SP2 är dåligt bara för att din dator låser sig under installationen?

Permalänk

Tror min maskin var fri från SpyWare. Men man vet ju aldrig...
Hur som helst så rev jag ur skiten i går kväll. Nu funkar allt som vanligt.
Blir väll till att göra en format c: /New win install senare. Skall bara hitta ett hål på ca 5h för att kunna sträck köra rejset.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

Som skrivits tidigare så krävs det att datorn är ren från virus/spyware och annan skit.
Sen ska man inaktivera/stänga av antivirus och brandvägg under själva SP2-installationen, dock inte stänga av autostart/autoload för dessa program, de ska starta när man startar om burken efter installationen.

Detta innebär att man drar ur/kopplar från internetanslutningen INNAN man stänger av antivirus och brandvägg och påbörjar installationen!!!!

Om man inte har en ren dator, eller det var ett bra tag sedan man installerade om sin dator kan det vara en god idé att göra det nu, och sen direkt på det installera SP2.
Detta kommer att göra i många fall att man får som en ny dator.

PS: Kom bara ihåg att vid ominstallation installera drivare till mamma-kortet, uppdaterade drivare...

Som referens kan jag säga att jag varit med och installerat SP2 på ca 15 datorer, och följt dessa råd. Inte haft några som helst problem med det. Fick installera om en dator, men det berodde på att den inte var ren ifrån början. Alla dessa datorer fick en rejäl och märkbar kick efter installationen av SP2!

Permalänk
Medlem

Synd bara att det inte är att klicka på uppdatera, microsoft som ska vara "vänliga" mot den vanlige användaren. Och jag är inte en vanlig användare och det var inte vänligt efter även om det gick fortare att installer än sp1!

Visa signatur

Windows XP | AMD Athlon XP1700+ | 512Mb DDR | GeForce 4 Ti 4600 | IBM 160Gb 160GXP
FreeBSD | AMD TBird 800MHz | 512Mb SDRAM | ATI 8Mb | IBM 30Gb
http://www.mozilla.org/ - Firefox

Permalänk

Sen jag installerade SP2 så startar inte min brandvägg upp automatiskt när jag startar upp datorn.
Kollade inställningarna på min brandvägg, var i kryssat att den ska starta upp direkt.

Vad är felet? Måste jag ominstallera min brandvägg?

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem

Inga problem att rapportera här.

Permalänk
Medlem

mitt buggar med.
clean install sen drog jag in sp2.
hänger sig lite då och då.
typ tömde papperskorgen hela dator frös.
sen e det lite skummt när man växlar mellan program.
segar sig typ.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

inga problem alls med SP2 på min hemdator, men därimot när jag skulle fixa en jobb maskin så fick jag upp medans jag höll på med installation det där "du har 1 minut på dig att spara all material innan datorn startar om".
men datorn lämnades in till mig för att det var misstanke om maskar, vilket det var självklart

Permalänk
Medlem

Fungerar smärtfritt för mig förutom två saker.

1: Jag kan inte installera Norton Ghost 2003 längre. Klagar på att någon fil är korrupt.
Så har det inte varit tidigare.

2: NetLimiter fungerar inte längre. Programmet hänger sig efter typ 10 sekunder efter start.

Men resten av programmen jag har fungerar hittils.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Hedersmedlem

jag har aldrig haft så mkt problem med en windowsuppdatering som jag idag hade när jag försökte installera sp2

installationen fastnade i slutfasen(efter auto-rebooten och när det under uppstarten stod en välkomstskärm med "vänta" - fastnade där i 25minuter innan jag hårdresettade)....men oset fungerade efter reboot

slår av brandvägg & AV (jobbiga saker...har bättre ändå

sedan upptäcker jag helvetet som är MS windowsXP med sp2
det började med att explorer drar 10-15meg extra ram - skamligt!
sedan fungerar inte längre tangentbordets volymkontroll med båda mina ljudkort, utan jag måste installera jekla itouch, vilket i sin tur ledde till en massa problem

aim-tjänsten i Miranda fungerar inte längre....eller...jo....
om man stänger av en specifik nätverkstjänst som ms lagt in (minns inte vad den heter nu)

datorn uppför sig allmänt skumt.

Precis som alibabba skriver: Netlimiter fungerar allmänt konstigt..

sedan kan man ju fråga sig hur max new connections/s kommer påverka mitt eq2-testande.

ovanpå detta upplever jag nu datorn som mkt slöare - och den fastnar ibland 5-10sekunder vid login-rutan innan windows börjar laddas igen.

Allt som allt har jag förlorat funktionalitet, 30meg ram och vissa tangentbordskombinationer.

OCH DETTA ÄR EFTER endast 30minuters användning....kommer säkert hitta många fler intressanta "features" innan dagen är över

SP2 är största bug-lasset sedan winME

man börjar ana vilken jävla sörja det är som MS har kodat....

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Ett poblem har jag upptäckt hos mig sedan jag installerade SP2. Det är när jag arbetar i GoLive Cs att det låser sig och programmet stänger ner sig. Mycket irriterande nu när jag måste arbeta länge i det :(. Kan i typ uppdatera 3 sidor i taget när jag är i GoLive.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Avstängd

Det verkar vara många som har problem med SP2? Mitt problem var att jag inte kunde köra i active-mode på dc vilket var smått irriterande. Så jag löste det genom att avinstallera SP2.Tycker jag klarar mig lika fint utan det

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

hur vet man om man har sp2 , jag kommer inte ihåg om jag har installerat det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
hur vet man om man har sp2 , jag kommer inte ihåg om jag har installerat det.

Öppna System i Kontrollpanelen, står på den rutan om det är inlagt.

Har haft SP2 installerat ett tag nu och har då inte haft några problem alls...hade datorn nyligen igång i över 1 vecka utan krångel, körde både spel och film.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
hur vet man om man har sp2 , jag kommer inte ihåg om jag har installerat det.

kontrollpanelen/lägg till ta bort program

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]