Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isac.agge
Megaman 2 Dr.Willy

Vanligt uttalsfel i sverige att kalla honom "Willy", men han heter "Wily"/"Wiley" (olika stavningar i olika spel), uttalas "Uaijli" (engelska ordet "vile" och sen "y"). Man ser det genom att kolla hur det stavas på japanska; ワイリ。

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Vanligt uttalsfel i sverige att kalla honom "Willy", men han heter "Wily"/"Wiley" (olika stavningar i olika spel), uttalas "Uaijli" (engelska ordet "vile" och sen "y"). Man ser det genom att kolla hur det stavas på japanska; ワイリ。

Hopp jag kallar han Dr.Kebab.. eller willy

Permalänk
Medlem

Call of duty

Visa signatur

-_

Permalänk
Medlem

Unreal helt klart

låten från outrot till unreal ,http://www.vgmix.com/songs/Elisha_-_Altered_Atmosphere(Unreal).mp3

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som gillar Outcasts musik?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

little big adventure 2 så klart!!!

Permalänk
Medlem

Zelda-spelen
Outrun
Lineage 2

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

lol jo turrican musiken fastnade i huvet så gick man runt me den hela tin .. va bra..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olofson

  • Det mesta med Rob Hubbard på C64

  • Ingenting.

  • The Last Ninja II (C64)

  • Bionic Commando (C64; Tim Follins europa-version)

  • The Last Ninja (C64)

  • Doom och Doom II (GM/MT-32)

  • Det mesta med Martin Walker på C64

  • Quadralien, Pandora mm (David Whittaker på C64 och Amiga)

  • Quake II (PC)

  • En massa annat på Amiga och C64

Heh, inte så långt från min smak, även om jag ser Martin Galways C64-låtar uppe på din "Ingenting " plats, plus att jag inte tycker Bionic Commando platsar riktigt på listan... (introlåten tex är ju bara för konstig)

Star control 2 tror jag förtjänar en notis blandannat förresten, även om jag bara körde demot. Klart stämningsfull lite udda musik.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Megaman2, Lineage 2 och Final Fantasy 6/3

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Hopp jag kallar han Dr.Kebab.. eller willy

Efter att ha dragit igenom 35+ Rockmanspel tar jag mitt Rockmanspelande och dess story och karaktärer ganska seriöst, heh ^_^x;; mitt nyårslöfte var t o m att jag skulle klara alla släppts Rockmanspel innan 2005 xD stört löfte...

Permalänk

Command & Conquer

Permalänk
Inaktiv

Soldat musiken regerar! annars är Morrowind musik skön som fan i början

Permalänk

Final Fantasy 7

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk

Blue Shadow till NES (Kallas Shadow Of The Ninja utanför Europa)

Permalänk
Medlem

Lineage 2
Chrono Trigger
Mega Man 2

Permalänk
Medlem

Faxanadu till Nintendo 8-bitars. Oslagbart!

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and magic II
Colonization

annars är musiken till Championship Manager spelen underbar...!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid: Sons of Liberty.

Gillar musiken efter att man spöat Solidus på hustaket, när han fallit ner till marken och döendes räcker ut armen mot George Washington-statyn.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

BF:v

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Nån som har musiken till Turrican eller Super Turrican på i midi kanske? Hört mycket gott om den!

Permalänk

Säger bara att Unreal 04 har den lätt bästa musiken !

Permalänk

Musiken från lemmings (orginalet) är den enda jag kommer ihåg så jag får nog säga den

Permalänk

Full Throttle introt.. så jävla hårt!!

Motorhead va osså jävla bra!

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Mega Man 2
eller
Sonic 3.

Alla låtarna i båda spelen total-äger.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

the Dig

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Grim Fandango (självklart?)
The Curse Of Monkey Island
Chrono Trigger
Final Fantasy VI, VII & IX (VIII:an's soundtrack är rätt bra också, men inte så det direkt platsar på listan.)
Xenogears
Metal Slug 1-2-3
Starcraft
Total Annihilation
The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time
Castlevania: Symphony Of The Night

Pretty much it

Visa signatur

Signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lobo
Nån som har musiken till Turrican eller Super Turrican på i midi kanske? Hört mycket gott om den!

Hmm, midi vore nog inte värt besväret, men jag hittade en riktigt hyfsad konvertering av meny musiken till Turrican 2 till formatet .it som winamp stödjer. (om inte helt bra - den jävlas med volymen i vissa stycken blandannat)
Se här:
http://personal.inet.fi/musiikki/nebularia/music.html

Originallåtarna är i nått fasttracker format som långt från alla spelare klarar! Deliplayer gör det, så jag har precis laddat ner den o ska testa lite!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

FFVII speciellt Cids theme

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Zelda OoT, Total War spelen och Monkey Island spelen. Enligt mig överlägsna allt annat.

Sedan kommer FF7 med grym musik.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz