Bästa spelmusiken?

Permalänk

Baldur's Gate-serien, överlägset bäst musik någonsin i ett spel. Skrämmande att ingen nämnt dem...

Permalänk
Medlem

Valfritt starwarsspel.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem

Näe killar måste påstå att ni är inne på fel spår!
Självklart finns det bara en spelserie med sjyst musik och det är såklart SuperMario! gärna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Varför bara Rockman 1 och 4, SueCia?

Anser att alla Rockmanspelen har underbar musik, samt Journey to Silius som nämnts flera gånger (någon som har titelmelodin på midi? den är bäst). Final Fantasy ska jag inte ge några fler poäng till för även om det är väldigt bra musik vill jag inte öka "poängen" hos världens mest overrated musikkompositör ger istället till Chrono Cross, Xenogears och Star Ocean 2. Mitsuda och Sakuraba är bra mycket bättre än FFs Uematsu.

Fast overall så är det klart Rockman X5 som har bäst musik, varenda låt i spelet är helt underbar.

Vet inte, det blev bara så. Jag fastnade inte alls för musiken i 2:an och 3an var väl rätt bra, men inte nån som platsar på min toplista =).

Men du, bara för att Uematsu kompositerar musik till ett av världens absolut största RPG spel så behöver det ju inte betyda att det är överrated. OK Final Fantasy är det mer hysteri kring än något annat RPG spel, men det kan ju bero på att det är en av dom absolut bästa spelserierna, med grym musik.

Ska försöka få tag på soundtracket till Rockman X5 nu jag :D. Har inte spelat några andra Mega Man spel än dom till NES och det första till SNES.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Alla som spelar har spelat The Neverhood borde svara det. En helt unik musikupplevelse!

I second that!

Permalänk

GTA Vice City har ju hur bra musik som helst.

Permalänk
Medlem

Megaman 2

Permalänk

Redan nämnda Painkiller och Quake2 har väldigt skön musik. Ett visst spår i FarCry är också väldigt skönt. Tror det spelas bla då man ska vattenfylla ett stort rum för att komma upp till en ventil i taket.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Turrican II (Amiga)

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

Final fantasy och megaman (speciellt dr wily låten från mm2)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rewo
Rob Hubbard Kung!

Jaja! Klart! Favoriten är Monty on the Run..

Bästa spelmusiken finns nog i Final Fantasy VII, Chrono Trigger och i Silent Hill 2 och 3. Fyran har jag inte hört nåt från än men det håller säkert lika bra standard.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
Giana sisters!

Absolut! Har du hört den där rock-versionen förresten? Kommer inte ihåg vilka som gjorde den, men den är faktiskt riktigt het

Permalänk
Medlem

Jag är rätt mycket för elektronika och ambient så EVE-Onlines soundtrack är en fröjd att lyssna på. Ni kan ladda ner hela på http://www.eve-online.com/download/music som .mp3 filer.

Den bästa spelmusiken? Hm... lite svårt. Mega Man -serien har ju några riktiga musikaliska pärlor. Teenage Mutant Ninja Turtles III: Turtles in Time är svängigt och energiskt. Silent Hill 2 har sköna stämningshöjande låtar (äger OST:et)... etc.

Det bästa soundtracket (enligt mig) är iaf Castlevania: Symphony of the Night som tillsammans med det visuella skapar en oslagbar atmosfär.

Permalänk
Medlem

quarantine, Chaos Overlords, Monkay Iseland Star Wars Spel osv.. Vice City..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Permalänk
Medlem

Megaman serien, främst 3an.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Medal of Honor, Painkiller, Last Ninja II

Edit: Även Call of Duty.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Musiken i Battlefield då spelet laddar är jävligt mäktigt och passande.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Unrel tournament+Unreal
Bloodrayne, maxpayne

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Lätt Diablo 1... Får nostalgikickar när jag hör låten i staden Tristam och dessutom tycker jag fortfarande att musiken i "caves" är härligt mystisk och tung

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem

Final Fantasy äger dom andra hyfsat hårt

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

musiken till north and south var rätt så passande....sen musiken till ff7.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Musiken till något Monkey Island-spel, trean tror jag, riktigt skön musik.

Permalänk
Medlem

Divine Divinity, Metal Gear spelen samt Castlevania(dom gamla iallafall) har grym musik.

Permalänk

men lätt doom

Visa signatur

-Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem

Musiken till Quake 1 är grymt bra och passande. Även till Diablo 1, iaf var den väldigt läskig när jag spelade det för första gången... höll på att skita ner mig

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Ni har ju glömt soundtracket till Street Fighter 2(!). Och sen är turrican bra med.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Xenogears, man blir nästan gråtfärdig på en del ställen ^^

Monkey Island-musiken ligger också varmt om hjärtat.

Citat:

Baldur's Gate-serien, överlägset bäst musik någonsin i ett spel. Skrämmande att ingen nämnt dem...

Har musiken från ettan som playlist i min iPod ^^
Fanns att hämta gratis från Interplay.com, men men...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Megaman 2 Dr.Willy

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Kommer ihåg att jag tyckte musiken till Turrican (1 eller 2 kommer inte ihåg så noga) var riktigt skön

Japp, så jäkla rätt!
Turrican musiken finns att ladda er på nätet, sök lite bara. Turrican 3 har en del riktigt bra låtar också.
Och sedan ska vi inte bara tala om Shadow of the Beast 1 o 2, samt det enorma Hired guns till amigan.

/Andreas