Hur har det gått med SP2 för just Dig?

Permalänk
Medlem

Funkade klockers... lite irriterad på att SP2 fixade så att jag hade 1,5 GB swapfil när jag har 1 GB ram.

Visa signatur

SYSTEM ERROR, smash your head against the keyboard to continue

Permalänk
Medlem

Vart fasen kan man ladda ner sp2 utan att använda windows update??
Kan nån va shysst och skicka länk
Har precis en nyformaterad dator så jag behöver sp2 som e fil jag kan skicka över

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av veijdar
Vart fasen kan man ladda ner sp2 utan att använda windows update??
Kan nån va shysst och skicka länk
Har precis en nyformaterad dator så jag behöver sp2 som e fil jag kan skicka över

Tack på förhand!

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c...

Permalänk
Medlem

Här har du sp2... enjoy

funkat fint på de 2 datorer jag installerat på
intel p4 2,4Ghz 800fsb 478sockel
amd 64bit +3500 939sockel

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Direkt efter installationen fick jag viruset som startar om datorn hela tiden, vad det nu heter... I övrigt så funkar datorn sämre än förut men inte dåligt för det, har bara lite problem vid inloggningen ibland...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DangerMouse
Direkt efter installationen fick jag viruset som startar om datorn hela tiden, vad det nu heter... I övrigt så funkar datorn sämre än förut men inte dåligt för det, har bara lite problem vid inloggningen ibland...

Blaster, Sasser?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gutta
farbror?

skulle kunna tänka mig att det syftar på din avatar (för det är väl farbror Joakim?) ...

ONT:
För mig har det funkat finemang... jag har inte märkt något förutom att det trådlösa nätverket både verkar vara stabilare och har en del nya grafiska fördelar...

Visa signatur

This is a sign.

Permalänk

funkar prima!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av te00peak
skulle kunna tänka mig att det syftar på din avatar (för det är väl farbror Joakim?) ...

ONT:
För mig har det funkat finemang... jag har inte märkt något förutom att det trådlösa nätverket både verkar vara stabilare och har en del nya grafiska fördelar...

Japp det är Farbror Joakim. Skruvis och jag redde ut det jag är trögfattad...

Permalänk
Medlem

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

SP2 är ju säkert bättre ur säkerhetssynpunkt, men någon prestandavinst upplever jag inte. Å andra sidan har jag inte upplevt några problem heller. Jag upplever det som att datorn är i samma skick som innan installationen.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem

Funkar klockrent hittills, installerade det samma dag det kom.

*ta i trä*

Permalänk
Medlem

Vad var det som skulle göra det bättre då?

Permalänk
Medlem

Kan inte klaga heller. Tycker mitt xp rullar på bättre nu än vad det gjorde förut.
Passade även på att göra en ominstallation i samma veva.

Permalänk
Medlem

funkar bara bra.. gjorde det innan också iofs,

Permalänk
Medlem

Blir det någon skillnad om man installerar SP2 avsedd för administratörer och utvecklare eller den som man tar från Windows update? Skillnaden i storlek är ju stor så man kanske får med en massa som inte behövs? Eller hur funkar det?

Visa signatur

Mvh
Kennet

Permalänk

OMG funkade bra trots andra sa att den tog 30 mb mer i växlingsfilen men det gjorde den inte! den tog ner 50mb i växlings filen! nån som vet hur man ändrar storleken på växlingsfilen?

Permalänk

Går bra, dock verkar tiden det tar att starta upp ha ökat lite. Och Media Player uppdaterades, vilket inte gillades. Jag var så fast vid den gamla versionen, version 9 känns bara fel. Får väl byta till något alternativt.

Permalänk
Medlem

Än så länge, allt väl här ...

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk

Hadde lite problem med att komma ut på nätet, men efter några minuters letande så kom jag fram till att det var sp2 brandvägg o zonalarm som inte tyckte om varandra. Så jag tog bort za o stängde av sp2´s bv o installera om za så nu funkar allt som innan installationen av sp2, dvs fin fint.

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem

uppdatering från mig:

5 burkar totalt nu varav 1 acer aspire 1350 notebook

samtliga funkar finemang

emmm? är inte MS brandvägg bättre än ZA?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Informationsfältet vet jag inte hur ja ska stänga av! jag gick in å kollade på hjälp-grejen å där stod de under frågan: "går det att stånga av informationsfältet?" svar: "Ja. Det går, men vi rekommenderar att du låter bli. Om du vill stänga av det, måste du stänga av varje meddelandetyp."

min fråga:.... vilka meddelandetyper? inte microsoft-brandväggen, den är avstängd... hjälp!! jag börjar bli desperat...!

Visa signatur

Tactical Ops 2.2 æger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kornelius
Informationsfältet vet jag inte hur ja ska stänga av! jag gick in å kollade på hjälp-grejen å där stod de under frågan: "går det att stånga av informationsfältet?" svar: "Ja. Det går, men vi rekommenderar att du låter bli. Om du vill stänga av det, måste du stänga av varje meddelandetyp."

min fråga:.... vilka meddelandetyper? inte microsoft-brandväggen, den är avstängd... hjälp!! jag börjar bli desperat...!

Är det Security Center du menar så stänger du av det här: Start / Kör / Services.msc

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kipili
Blir det någon skillnad om man installerar SP2 avsedd för administratörer och utvecklare eller den som man tar från Windows update? Skillnaden i storlek är ju stor så man kanske får med en massa som inte behövs? Eller hur funkar det?

Ingen som vill/kan svara på min fråga?

Visa signatur

Mvh
Kennet

Permalänk
Medlem

nej det blir det inte

det som gör live update mindre är att den kollar av vad du redan har på burken och installerar sedna det du inte har vilket resulterar i en mindre fil

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Fick lite problem med skrivaren i början men löste det efter lite gogglande.
Nån som vet om det blir krångligare att åka på Lan eller om det är som förut dvs inga förändringar?

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

Inga problem whatsoever. Självklart fick jag stänga av safety center och
så, men det kan man ju inte se som ett problem.

Märker ingen skillnad alls i prestanda på burken.

Permalänk
Medlem

Tack Golliwong för ditt svar.

Visa signatur

Mvh
Kennet

Permalänk

winamp har slutat fungera för mig

Visa signatur

Jesus and I hates you.
Om du vill ha min uppmärksamhet så bör du klicka "citera".