Permalänk
Medlem

Nytt Winamp-plugin

Jag lyssnar ofta på livesett och ihopmixat musik, villket innebär att jag har mängder av långa mp3-filer, på 75-80 minuter.
Om jag blir tvungen att starta om Winamp av någon anledning, t.ex. vid en omstart om datorn, måste jag - om jag inte minns var i filen jag var - antingen gissa mig fram, eller helt enkelt lyssna från början.

Så jag skrev ett litet plugin som ställer Winamp till den position i låten som den befann sig vid, när man stängde av. Detta sker enbart om man startar winamp direkt, inte om man filen i sig startar Winamp, t.ex. genom ett dubbelklick i Explorer.

Pluginet heter 'Resume(OnRestart)' och finns här, http://w1.696.telia.com/~u69603941/gen_re().dll , om någon är av samma behov som jag.

Edit: Det är för Winamp 2.x och 5.x.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sidan fungerar inte.
Ju nu fungerade det av nån konstig anlädning.

Permalänk
Medlem

Jo det gör den Juste plugin, kommer användas flitigt!

Permalänk
Medlem

Nu ska det fungera.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Nä nu tänker du inte som en programmerare Bättre att skriva ett eget än att googla efter ett befintligt (så lär man sig kanske nått på kuppen med).

Fint plug-in har tyvärr bara en låt som är typ 80 minuter konsert så jag kommer nog inte att använda det så flitigt men som sagt bra jobbat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, se där jag. Får tänka på att söka nästa gång.

Men jag håller absolut med xtermin8, det var betydligt roligare att göra själv, att gå in på någon sida och söka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skönt, nu slipper jag trycka på play när jag startar datorn. Mycket bekvämt.