Permalänk

Läste i nån Bilsport för nåt år sedan eller nåt om en Porsche speciellt byggd för speciella personer. Den hade fetinghärdade rutor. Man kunde tydligen pumpa ett helt M4 (?) magasin i den utan att kulorna gick igenom. Låter rätt grymt... köp sånt Då slipper du vara rädd för att nån ska skjuta sönder dina datordelar med ett vapen... ööhhh

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleSpirit
Nej vi använder gaffeltruck

Nej nej, väldigt 1337a människor har en lamer som bär deras chassin

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.

Permalänk
Medlem

bygg det i Lexan, har för mig det e sånt man har runt hockeyrinkar...

lyckas du ha sönder är du inte dålig, fast det krävs nog att du lämnar ritningar till nån som kan skära upp bitar till dig....

Permalänk
Medlem

vi spräckte lexandet i en hockey rink i en tackling förra vinter....

Visa signatur

"If you are looking for perfect Saftey, you will do well sitting on a fence watching the birds"
Wright Brothers 1901

Permalänk
Medlem

Laminerat glas kan ju inte va så hollbart ändå om det används som bilruta. Eftersom det förstör man ju rätt lätt. Fasst visserligen ska man ju nog inte slå på chassit men tappar man de så blir de nog ett fint hål i de. Jag har förstört en sonn ruta med huvet men de va visserligen i en bilolycka men ändå Jag skulle nog använt plexi de lär väll inte gå sönder ifall man nu skulle tappa de men den risken är nog inte så stor och sen väger de mindre. Ett mer stöldsäkert chassi skulle nog ändå vatt i sement för de lär ju väga ganska mycket

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Nu är det ju så att jag inte väljer material pga minska stöldrisk.. minns inte att jag skrivit det någonstans faktiskt

hade tänkt bygga i glas just för att det kyler vatten bra (har en vattentank i glas... fläkt på radiator avstängd...)
hade då tänkt göra en större tank som sitter ihop med chassit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jungel
Laminerat glas kan ju inte va så hollbart ändå om det används som bilruta. Eftersom det förstör man ju rätt lätt. Fasst visserligen ska man ju nog inte slå på chassit men tappar man de så blir de nog ett fint hål i de. Jag har förstört en sonn ruta med huvet men de va visserligen i en bilolycka men ändå Jag skulle nog använt plexi de lär väll inte gå sönder ifall man nu skulle tappa de men den risken är nog inte så stor och sen väger de mindre. Ett mer stöldsäkert chassi skulle nog ändå vatt i sement för de lär ju väga ganska mycket

Saken är den att laminerat inte går sönder så lätt. Men det spricker ungefär lika lätt som vanligt glas. Så det håller sig samman men är helt sprucket vid stötar och slag. Används därför i bilrutor eftersom man oftast behöver sitta och pillra bort det spruckna glaset från laminatet för att komma igenom och det tål därför krockar bra.

Permalänk
Medlem

Ta plexi, acrylplast eller polykarbonat istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten
Nu är det ju så att jag inte väljer material pga minska stöldrisk.. minns inte att jag skrivit det någonstans faktiskt

hade tänkt bygga i glas just för att det kyler vatten bra (har en vattentank i glas... fläkt på radiator avstängd...)
hade då tänkt göra en större tank som sitter ihop med chassit

Tänk på väkthus effekten, glas förvarar värme väl?.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

hmm...
i tanken jag har nu så blir glaset varmt och kyls sedan av luften passivt.

har dock inte tänkt på hur det blir i ett chassi av glas :/ iofs, har man ett litet inblås och utblås så blir det ju inte så varmt ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten
hmm...
i tanken jag har nu så blir glaset varmt och kyls sedan av luften passivt.

har dock inte tänkt på hur det blir i ett chassi av glas :/ iofs, har man ett litet inblås och utblås så blir det ju inte så varmt ändå

Jag tänker också bygga ett chassi av glas.. om du bor i malmo så kan vi göra det tillsammans =).

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Som du ser så bor jag i Vänersborg ge mig en bostad i malmö och hyran betald så kan vi börja smida planer sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]
Läste i nån Bilsport för nåt år sedan eller nåt om en Porsche speciellt byggd för speciella personer. Den hade fetinghärdade rutor. Man kunde tydligen pumpa ett helt M4 (?) magasin i den utan att kulorna gick igenom. Låter rätt grymt... köp sånt Då slipper du vara rädd för att nån ska skjuta sönder dina datordelar med ett vapen... ööhhh

För mycket CS?

Hursomhelst tror jag inte datorn i fråga överlever en rocket

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LUL

Tänk på väkthus effekten, glas förvarar värme väl?.

Bara under solsken (eller annat ljus/strålning för den delen). En dator brukar väl inte stå i idel solsken? Det ska nog inte vara så farligt på den punkten.

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk
Medlem

Annars kan man väl göra ett chassi i spegelglas eller vad man nu kallar det, skulle vara perfekt för utseendefixerade 1337en.

Permalänk
Avstängd

Glöm den här idén grabbar....priserna för glas som går att använda ligger på ca 2500 kr/m2 troligen mer. Dessutom tillkommer feta kostnader för utsågning av hål till fläktar etc...räkna med en prislapp på minst 4000 kronor...

Edit: Ja, jag vet att det kostar så mkt...

/NiLS

Visa signatur

[size="1"][color="purple"]System I: P4 1.8A@2.4GHz | Asus P4S533 | 256Mb Samsung DDR333 | HIS Radeon 9700 Pro @default | Seagate Barracuda V 80Gb |[/size][/color][size="1"]
[color="white"]System II: AMD XP 2400+ @ 2700+| Asus A7n266-VM | 256Mb Nanya DDR333 @turbo | [/size][/color]

Permalänk
Medlem

Ulf dahlen var på våran träning för några år sen.
Då sköt han sönder plexit.
=låt inte Ulf dahlen skjuta på din dator...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten
Som du ser så bor jag i Vänersborg ge mig en bostad i malmö och hyran betald så kan vi börja smida planer sen

Off Topic: Fräckt en annan Vänersborgare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLS
Glöm den här idén grabbar....priserna för glas som går att använda ligger på ca 2500 kr/m2 troligen mer. Dessutom tillkommer feta kostnader för utsågning av hål till fläktar etc...räkna med en prislapp på minst 4000 kronor...

Edit: Ja, jag vet att det kostar så mkt...

/NiLS

4kkr? Det är väl överkomligt. Folk betalar ju nästan samma summa för ett fulltower i Alu. Helt galet!
Dessutom skulle det vara fett med status åt den med glaschassi! Även om det är ytterst opraktiskt.

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk
Medlem

Ah, jäklar va dyrt.. Lite väl saftigt för mig i dagsläget
Nåväl, planerna kommer alltid finnas, budgeten får vi hoppas att den dyker upp hehe

Zarar, ojoj, en till vänersborgare. vi är ganska sällsynta

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av TarzanBoy
[B]bygg det i Lexan, har för mig det e sånt man har runt hockeyrinkar...

Eller så är det härdat glas

Visa signatur

DFI LP UT Nforce4 SLI-D | AMD 64 3700+ San Diego @ 2600 Mhz | 120 GB Seagate | 74 GB Raptor | 2x 512 MB Corsair TWINX XL PRO | Asus EN6800GT @ 440 1100 | 2x Lacie Extern 250 GB | Plextor PX-708UF |

Permalänk
Medlem

Dööö
Både tråden och annat ....
*Låt gammla trådar vila i frid*

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, nästan en två år gammal tråd.

*Tråd låst*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe