Gta san andreas till pc?

Permalänk

Gta san andreas till pc?

så här står det på webhallen, Grand Theft Auto: San Andreas släpps exklusivt till Playstation2

kommer det inte till pc?

Permalänk
Avstängd

antagligen så kommer det till pc under 2005. de sa ju också att GTA:VC bara skulle släppas till PS2 men det kom ju till PC.

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk

annars får dom skämmas

Permalänk
Medlem

Är rockstargames bra på att hålla tiderna?
GTA: SA ska ju komma nu i oktober, tror ni det gör det? Men gör det inte så mycket då man ska köpa sig gta och gta vc idag eller nått och klara dem först. men kul om det släpps i tid och hinner gå ner lite i pris.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag kan med 99.99% säkerhet att SA kommer till Ps2 nu i oktober, däremot när det kommer till PC, har jag ingen aning om.

För er som tvivlar, Pc-versionen är bekräftad utav Rockstar och en vår 2005-release ryktas det om (i vanlig manér).

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag kan med 99.99% säkerhet att SA kommer till Ps2 nu i oktober, däremot när det kommer till PC, har jag ingen aning om.

För er som tvivlar, Pc-versionen är bekräftad utav Rockstar och en vår 2005-release ryktas det om (i vanlig manér).

Jepp det är i maj det ska komma, längtaaar!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Re: Gta san andreas till pc?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WHITERIVERKID
så här står det på webhallen, Grand Theft Auto: San Andreas släpps exklusivt till Playstation2

kommer det inte till pc?

När det står exklusivt, menar man att det är konsol-exklusivt. En PC räknas inte som en konsol.

Permalänk
Medlem

Det kommer till PC någon gång under kvartal 2, dvs. runt sommaren troligtvis! Det har Rockstar själva bekräftat.

Permalänk
Medlem

jag läste nånstans att det skulle komma till pc i slutet av sommarn 2005 (aug/sept).. men man vet aldrig

tur att man har ps2

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk

Kommer spelet vara detsamma på ps2 som på pc då? De andra spelen har ju alltid varit lite vassare på datorn, även om det inte skiljer sig lika mycket som 1:an gjorde. Det är ju gott att styra med en playstationkontroll också, förrutom den biten då man ska sikta med något vapen, där är ju en mus överlägsen :/

Jag har både playstation2 och pc, så jag vet inte riktigt på vilken av dem jag vill spela gta: San Andreas

Permalänk
Medlem

Man har sagt att typ alla gta spelen e exklusiva för ps2, men sen kommer dom till PC i alla fall. ORoa dig inte! Plus att det nu har varit ett officiellt erkännande att de kommer till PC

Permalänk
Medlem

Nu står det: Release Date: Q2 2005 på gamespot.

När jag kollade för ett par dagar sedan stod det: Release Date: May- June 2005

Med andra ord, lita inte så mycket på något

Permalänk
Medlem

när nu ett konsollspel är exklusivt och de handlar om konsollexklusivt.. varför kom då GTA3 o VC till xbox? sent som attan men ändå

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
när nu ett konsollspel är exklusivt och de handlar om konsollexklusivt.. varför kom då GTA3 o VC till xbox? sent som attan men ändå

Sony gick väl med på att sälja ensamrätten, de tjänade säkert mer på det än på de (vid det laget) gamla spelen.

Permalänk
Medlem

kanske de kanske.. men då är de ju inte exklusivt om de gör de till en annan konsoll ett halvår senare

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Klart det kommer till PC. Vem är så dum och tror annat?
Fast webbhallen säger exklusivt till Playstation2. Så betyder det ju inte att det bara kommer till PS2. Halo kom till xbox, och på förpakningen stod det: Only on xbox!. Halo finns ju till PC nu ju

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

<---- Har PS2 :D:D

Permalänk
Medlem

Snarare är det så att varken GTA 3 eller GTA:VC var exklusiva någon gång. De släpptes till ps2 först för att konsollen var störst av alla. Och eftersom att ps2 innehåller programmeringsspråket BASIC medans xbox inte programeras i BASIC så väntade man med att konvertera tills PC-Versionen var klar. Det finns helt enkelt störst intresse att utveckla till ps2 då man tjänar mest pengar på det

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, det var en ny variant.
Att PS2 var störst, bäst och vackrast (iaf då) stämmer och är förmodligen därför den släpptes till den, men BASIC?! Man gör inte stora kommersiella spel i BASIC, speciellt inte PS2:ans fulbasic. Punkt.

Jag är ganska övertygad om att de hade nån sorts tidsbegränsad deal med Sony så den var exklusiv till PS2, iaf ett tag.
Grejen är att de avtalen inte behöver hålla speciellt länge, den stora massan får ju inte veta att den kommer att släppas till PC eller Xbox om ett par månader när de ser den på hyllan med en stor blaffa där det står "PS2 EXCLUSIVE!!".

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

"Exclusive" är väl ungefär som den berömda "lifetime guarantee".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Man gör inte stora kommersiella spel i BASIC, speciellt inte PS2:ans fulbasic. Punkt.

ALLA spel som produceras till ps2 är skrivna i BASIC då det är det enda språk den stöder

Fu?

Permalänk
Medlem

basic?
skojar ni hoppas jag

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf