Vampire: The Masquerade Bloodlines (Preview)

Permalänk
Medlem

tror det är så generellt ja

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Men det låter knäppt... Säg att jag är en speltillverkare som ska göra uppföljare Thief eller Deus Ex eller ngt annat spel. Antingen kan jag utveckla en egen motor eller använda H2-motorn som jag spanat in och gillar. Dock MÅSTE den ju modifieras delvis - det handlar ju om olika spel.

Jag menar - alla ftg som vill använda H2-motorn måste väl modda den lite åtminstone - och då är ju Valves/vivendis val att låta ftg använda den inkl modda den eller inte alls "låna" ut den?

/ S.

Permalänk
Medlem

Deus Ex 3 är ju på väg, de började på det redan innan 2:an var kvar. Ett nytt Thief har jag inte hört något om dock.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Men det låter knäppt... Säg att jag är en speltillverkare som ska göra uppföljare Thief eller Deus Ex eller ngt annat spel. Antingen kan jag utveckla en egen motor eller använda H2-motorn som jag spanat in och gillar. Dock MÅSTE den ju modifieras delvis - det handlar ju om olika spel.

Jag menar - alla ftg som vill använda H2-motorn måste väl modda den lite åtminstone - och då är ju Valves/vivendis val att låta ftg använda den inkl modda den eller inte alls "låna" ut den?

/ S.

Som jag förstår det om du har ett företag alltså ett vinstsyfte så måste du betala för att använda deras grafik motor oavsett om du ändrar i den, så moddar av andra spel tror jag inte vi kommer att se då valve kommmer att säga att även om dom inte skall sälja produkten så gör dom det för att promota nått annat spel typ.

Gambit_2K Källa? realese?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Fisk har iofs rätt på ett sätt. Hype leder inte till dåliga spel, däremot leder det till överdrivna och uppskruvade förväntningar, och det är aldrig bra inför ngt, för man blir nästan alltid besviken.

Visa signatur

We shall not fail or falter; we shall not weaken or tire. Neither the sudden shock of battle nor the long-drawn trials of vigilance and exertion will wear us down. Give us the tools and we will finish the job.
Sir Winston Churchill, 1941.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skurk55
Fisk har iofs rätt på ett sätt. Hype leder inte till dåliga spel, däremot leder det till överdrivna och uppskruvade förväntningar, och det är aldrig bra inför ngt, för man blir nästan alltid besviken.

Sant säg Fable nån

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Eller black & white. Peter moly*euxs spel är i allmänhet överhypade besvikelser. De hade varit bättre om han inte hade snackat så mycket om dem innan.

Visa signatur

We shall not fail or falter; we shall not weaken or tire. Neither the sudden shock of battle nor the long-drawn trials of vigilance and exertion will wear us down. Give us the tools and we will finish the job.
Sir Winston Churchill, 1941.

Permalänk
Medlem

håller fullständigt med:(
han har bra ideer men lyckas inte få fram dom hela vägen tyvärr

OT ingen som hört nån viska/skvallra eller nått om realese datum eller är det ca6mån efter realesen på HL2 som gäller eller bara efter det har kommit ut? svammel

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Spelet kommer att släppas direkt efter HL2. Eller snarare, då får dom släppa spelet. Ingen vet när det kommer att släppas eftersom ingen vet när HL2 ska släppas. Det enda som vi vet säkert är att dom inte får släppa det innan HL2 har kommit ut.

Sen är det ju en fråga om marknadsföring, dvs om dom känner att dom ska vänta ett tag med att släppa pga av andra stora tittlar just då osv.

Enligt rykten har spelet varit i princip färdigt i ca 3månader (har för mig att det var klart i mitten av sommaren). Nu använder dom tiden till att finslipa och allt sånt där jadi jadi...

Jag hoppas på att HL2 kommer ut snart, vill ha det här spelet

Permalänk
Medlem

Okej jag måste bara säga att jag inte fattar det här med spelmotorer och användandet av dem till andra spel. De som äger H2-motorn borde väl bara vara glada och nöjda om andra vill använda motorn till sina spel - givet att de får shysst betalt??

/ S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Deus Ex 3 är ju på väg, de började på det redan innan 2:an var kvar. Ett nytt Thief har jag inte hört något om dock.

Ingen direkt källa, kommer inte alls ihåg. Läste det dagarna innan Deus Ex 2 skulle släppas.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Okej jag måste bara säga att jag inte fattar det här med spelmotorer och användandet av dem till andra spel. De som äger H2-motorn borde väl bara vara glada och nöjda om andra vill använda motorn till sina spel - givet att de får shysst betalt??

/ S.

Jomen så är det ju klart att dom låter andra använda deras motor om dom får betalt (det är ju i princip det troika gjort) men däri ligger problemet om det skall komma ut ett deus ex/thief elller likn med source motorn vill Valve ha betalt, troligtvis är inte Ion storm eller Looking glass intresserade av att betala då dom nog inte skulle tjäna igen det som Valve vill ha.

Men man kan ju hoppas att Looking glass eller Ion storm låter nån moddare använda sig av spelet till en source mod det är väl enda sättet det kan hända på.

Gambit_2K: det läste jag oxå när dom släppte 2an men har inte hört nått sen dess och eftersom 2an inte blev den succe dom hade hoppats på så är jag lite pessimistisk men jag hoppas jag har fel och det släpps innan jul

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk

Hade varit snyggare med Doom3 motorn.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Hade varit snyggare med Doom3 motorn.

Snyggare men knappast bättre.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Herregud vad alla är kåta på flashig grafik hela tiden.

Permalänk
Avstängd

jag tror inte spelet skulle passa med Doom 3 motorn

Visa signatur

jag kommer seriöst att köpa det där spelet, med riktiga pengar, var ett tag sen nu. - Freknemuff

Permalänk
Medlem

Jag tycker det största felet med Deus Ex 2 var grafikkmotorn, jag skulle nöja mig med en portning av 2:an till Source motorn. Eller tom. Unreal 1 motorn som Deus Ex Eller ännu hellre att Deus Ex 1 portas till Source.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

vad menas med att porta? Tex porta DE till source.

Permalänk
Medlem

Alltså göra om Deus Ex fast med Source Motorn, inte göra ett helt nytt spel bara lägga in det spelet i den nya motorn. Fat det vore nästan lika mycket arbete som att göra ett nytt spel skulle jag tro

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

http://www.fileplanet.com/files/140000/143894.shtml

En 30 minuters walkthrough, rekomenderar den verkligen.
Spelet verkar bli extremt härligt.

Visa signatur

//Gruckel

Permalänk
Medlem

Mkt info i walkthrough-filmen (spoiler-varning) men man tycker ju de kunde valt ngn med lite mer karismatisk röst och inte ngn som låter som bill gates.

EDIT 20041012: Ingen multiplayer: The newest issue of PC Gamer magazine reveals in a new hands-on preview for the upcoming first person action-RPG Vampire: The Masqerade - Bloodlines that there will not be a multiplayer mode for the Trokia-Activision game. Despite some hints in earlier previews that a multiplayer mode was being considered, the decision was made to focus on Vampire's single player game experience. http://www.homelanfed.com/index.php?id=26708

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gruckel
http://www.fileplanet.com/files/140000/143894.shtml

En 30 minuters walkthrough, rekomenderar den verkligen.
Spelet verkar bli extremt härligt.

Synd bara att fileplanet suger

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

---------- UPDATE ----------

Releasedatum är officiellt mwhahaa:

ACTIVISION SETS SHIP DATE FOR
VAMPIRE®: THE MASQUERADE – BLOODLINES™

Santa Monica, CA – November 9, 2004 – The bloodletting begins on November 16, 2004 with the shipping of Activision, Inc.’s (Nasdaq: ATVI) Vampire®: The Masquerade – Bloodlines™ for the PC.

En ny schweet TRAILER finns oxå att ladda hem:

Vampire The Masquerade Bloodlines Powers Movie
http://www.gamershell.com/download_7481.shtml

/ S.

Permalänk
Medlem

Samma dag som Half-Life 2 alltså? Fan, blir mycket att spela nästa vecka!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

De sa att det skulle komma den 19e när HL2s släppdatum blev officielt.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
De sa att det skulle komma den 18e när HL2 släpptes.

när då?

hl 2 släpps den 16:e och senaste datumet innan den 16:e för bloodlines var 19:e

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
när då?

hl 2 släpps den 16:e och senaste datumet innan den 16:e för bloodlines var 19:e

Ser nu att jag skrev lite fel i mitt inlägg ovan, redigerar det. Jag hade för mig det var den 18e, men kollade upp det och det var 19e jag menade.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

16:e i the states, ja.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

- Screens -

Jo jag vet, jag är FÖR hypad inför det här liret, men här kommer iaf lite mer screens mm:

Screens - trevligt att se en varulv iaf:
http://www.gengamers.com/html/vampire_the_masquerade_bloodli....

Och en skoj OCH intressant tråd:
http://www.rpgcodex.com/phpBB/viewtopic.php?t=5671
Tex:
Actually, we've got 130+ characters with branching dialog, totalling out to over 5000 lines. Each line has been recorded by a voice actor and is lip-synced for in-game playback. Bloodlines is probably going to have the richest, deepest dialog system of any Action / RPG hybrid for quite some time, and honestly trumps a lot of past "traditional" RPGs as well. If a person is interested in games for story, (pc and npc) character development, and reactive dialog, I think they'll be very, very happy with what we've put together.

/ S.

Permalänk
Inaktiv

du är inte ensam om att vänta på det
men det e bara nån dag kvar :)~~~