Permalänk
Medlem

Vilken telefon, Siemens SL65, Nokia 7610?

SL 65

Den där eller en nokia 7610?

7610

Jag har rriktigt beslutsångest va jag ska ta för telefon. Mitt inköp kommer ske när skatteåterbäringen kommer så det sker om ca en månad. Pristak ca 5 000 kr. Förslag mottages, nackdelar och fördelar med telefoner?

Mvh förvirrad Lukas

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
sl65

motivera varför du skulle välja den där

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem

för att den är snyggare och mindre

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du utan tvekan ska välja en 7610.
Siemens kan inte göra telefoner, deras menyer är mardrömmar och när man sätter igång telefonen så är det en massa bling blong som man kan få otroliga irritationer av.
En sån enkel sak som att skicka inställningar för MMS och GPRS är också riktigt jobbigt då dem har gjort ett eget system som man måste använda via deras hemsida istället för att göra som alla andra och låta operatören skicka inställningar via SMS.
Sen tycker jag att du borde gå och kolla på den innan du bestämmer dig helt, för SL55 (föregångaren) hade otroligt mycket problem med den där luckan, se till att dem fixat det.
Överväger du att köpa SL65 för den tuffa luckan så tycker jag att du ska ta en titt på Samsungs E800 eller deras kommande D500.
Sen kör ju 7610 Symbian vilket är en fördel då det blir lite mer öppet för förändringar och program osv.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Jo jag noterade att den har symbian och min polare har en 7610 och jag tycker dom ser riktigt bra ut. Men jag är även intresserad av SL65 just för att den är så snygg. Men jag har några krav och det är:
-Snygg
-Lite vettig kamera
-Msn ska gå

Samsungs D500 såg ju riktigt intressant ut men antar priset på den kommer vara skyhögt. Men det lutar nog mera åt 7610 än Siemens, för jag har bara dåliga erfarnenheter av såna, gillar som sagt inte menysystem, kan inte skriva sms på den ordentligt osv. Vanesaker i och för sig men ändå. Tack för hjälp, ska kolla upp om jag hittar lite releasedatum som är mera exakta och sånt på D500.

Mera tips och synpunkter är välkommna.

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antrax

-Snygg
-Lite vettig kamera
-Msn ska gå

Om du går på dom kriterierna är ju 7610:an klar..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Samsung d500, ser nästan ut som sl65 men har en megapixelkamera. den kommer om någon månad. riktigt snygg är den också:
http://www.samsung.com/se/products/mobilephone/gsm/images/sgh...

__

uppd: läste inte trådentillräckligt noga, då någon redan föreslagit d500. enl samsung kommmer den ligga runt 5000, men jag tror mer på ett pris runt 4

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
uppd: läste inte trådentillräckligt noga, då någon redan föreslagit d500. enl samsung kommmer den ligga runt 5000, men jag tror mer på ett pris runt 4

Ja Samsung har rätt friska priser på sina telefoner så under 4000 kan du inte räkna med.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Kan hända jag klarar mig med 7610, men har nån några ideer när den där d500 kommer ut ? Jag är väldigt intresserad av den och den ser riktigt fin ut. Speciell, jag slipper också att köpa efter inköpspris via firman så det är ganska lugnt, vi har samsung som en av våra leverantörer så.

Men hur är det med andra liknande modeller, vilka andra finns som spelar i samma "liga" ?

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk

Ta en titt på Qtek 8010. En Windowsmobil som släpptes för nån dag sen. Har min liggandes på posten nu för "futtiga" 4300kr.

En bra recension(på norska) med massa bilder finns här: http://www.mysmartphone.no/index.php?module=htmlpages&func=di...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antrax
Kan hända jag klarar mig med 7610, men har nån några ideer när den där d500 kommer ut ? Jag är väldigt intresserad av den och den ser riktigt fin ut. Speciell, jag slipper också att köpa efter inköpspris via firman så det är ganska lugnt, vi har samsung som en av våra leverantörer så.

Men hur är det med andra liknande modeller, vilka andra finns som spelar i samma "liga" ?

Den ska komma innan jul så inom två månader, det är det enda som är sagt från Samsungs sida, sen finns det en massa datum som inte direkt stämmer.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
Ta en titt på Qtek 8010. En Windowsmobil som släpptes för nån dag sen. Har min liggandes på posten nu för "futtiga" 4300kr.

En bra recension(på norska) med massa bilder finns här: http://www.mysmartphone.no/index.php?module=htmlpages&func=di...

Tack för tipset, men ser inte helt ut som min sorts telefon

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem

sl65

för den där nokian är ful som satne, [EDIT]elelr den är inte ful...det är bara knappsattsen som är pippad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cuxion
sl65

för den där nokian är ful som satne

Enligt dig är den finare, men enligt mig så är då igen siemens nackdelar otroligt stora för tillfället, så lutar nog mera åt 7610an just nu. Men måste se, beror lite på när samsung släpper sin d500....

Visa signatur

Nördig utrustning