Extrem ljuddämpare?

Permalänk
Medlem

Extrem ljuddämpare?

Skulle vilja veta om det finns någon extrem ljuddämpare till hdd för den låter rent utsagt förjävligt. DEn fungerar hur bra som hellst, men den låter illa.

Därför vill jag köpa någon form av ljuddämpning till den.

Vet inte om man ska ta och köpa sån här luddämpning:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=TRNOISERED20

Och klä in hela chassit ifrån insidan med.

Eller om man ska köpa någon CoolerDrive ifrån www.coolermaster.com

Eller vad vet jag, det kanske finns något helt annat för att extremt ljuddämpa hddn.

Tacksam för svar.

[EDIT]

Hittade något som verkade intressant på gtek.net:
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=360&session=8dc73ff...

Kan den vara något kanske?

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Medlem

Jag tror det är tveksamt om du kommer kunna få ett riktigt bra resultat eftersom nivån på dämpningen som går att göra är rätt begränsad. Resultatet kommer nog bli långt ifrån så bra som med en ny riktigt tyst hårddisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Jag tror det är tveksamt om du kommer kunna få ett riktigt bra resultat eftersom nivån på dämpningen som går att göra är rätt begränsad. Resultatet kommer nog bli långt ifrån så bra som med en ny riktigt tyst hårddisk.

Men hur många decibel kan man få ner den med en inte allt för dyr penning då?

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Medlem

Nexus kommer att släppa en ny HDD-dämpare för hårddiskar med mer effekt än 7W som Molex har som begränsning.

I slutet av dec. ska de lansera produkten, och enligt dem så ska det vara stöd för upp till 15k rpm diskar också...

Jag har också hårddiskar som låter en hel del, vad ska man välja för några som inte låter alls då?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 80 Gigare för ett år sedan, hade först problem med datorn så att den startade om hela tiden och jag misstänker att hdn tog ganska mycket stryk just då. Sisådär 3 månader senare lät hårddisken förfärligt. Nu i somras köpte jag en ny 160 Gigare med 8 MB cache minne. En vecka senare lät den nästan lika illa som den förra... vad ska man säga !?

Tänkte bara lägga till att det var två stycken Maxtor hårddiskar. Någon som känner igen sig ?