Permalänk
Medlem

Glocalnet 8mbit

Var i kontakt med glocalnet för ett tag sedan, och fick då reda på att i början av augusti skulle de börja leverera 8mbit. Nu är det så att på deras hemsida när jag söker på mina adressuppgifter så får jag att de inte kan svara på om de kan erbjuda mig 8mbit.

Så nu undrar jag, står det så för alla, eller är det så illa pinkat att det bara är mig de inte kan erbjuda 8mbit.

Tycker det skulle vara konstigt om jag inte kan få det eftersom jag kan få det av telia, samt att jag för ngn vecka sen kunde få det engligt glocalnets hemsida.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Dom har väl blivit försenade....

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

försenade? du skojar!

Fast när det gäller bredband så är jag inte förvånad... har varit med förr

Sen tycker jag det är dåligt att man inte kan söka om man kan få 8mbit när man redan är kund...

Nu tycker jag även att de börjar bli FÖR försenade... Sen fick jag höra att göteborgarna fick det före sthlm! illa!

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Är det ngn här som har Glocalnet 0,5 och ska höja till 8?
Bindningstiden på ett nytt abonnemang är ju på 18 månader, vill ni verkligen binda er i 18 månader till?

Btw, om man har 0,5 nu (som jag)..måste man ta det nya 0,5 abonnemanget? eller kan man köra kvar på det gamla? Jag ska nämligen få fiber om ett halvår..vill inte binda mig i 18 mån!

mvh peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slap

Nu tycker jag även att de börjar bli FÖR försenade... Sen fick jag höra att göteborgarna fick det före sthlm! illa!

Så de har börjat leverera?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

klart att gbg ska ha först....

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Jag har Glocalnet 0,5mbit och funderar på att byta upp mig till 8mbit... peakk nej du måste verkligen inte ta det, gör det inte heller! Då binder du dig automatiskt i 18 mån till utan att säkert veta om du kan få 8mbit... Jag mailade glocalnet och ställde lite frågor, blandannat varför de prioriterar Göteborg först före Stockholm? Här är brevet:

Hej
Tack för ditt brev.

Det har blivit en försening i lanseringen av 8mbit i övriga landet.
Vi prioriterade Göteborg först och småstäderna runt omkring eftersom
våran nätleverantör har så pass bra "täckning" där (eller vad man ska kalla det).
Och eftersom det är så nytt så kan vi inte heller säga ett exakt datum för Stockholm.
I slutet på augusti och under september är det sagt, men det kan vi inte garantera.

Vad jag förstår så är du kund hos oss och därför kommer du automatiskt få information
om när 8mbit är/blir tillgängligt för dig. Detta sker per vanlig post.

Det här är det enda svaret jag kan ge dig just nu, tyvärr.
I slutet på augusti kan vi nog ge klarare besked.

Med vänliga hälsningar
Andreas B
Glocalnet Kundservice
Internetsupport

Det som skrämmer mig är att det troligtvis kommer bli försenat till september... Nått som jag verkligen inte gillar...

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Beställningarna strular som f-n. Har varit kontakt med dem 2 dagar irad nu.
Vill inte gå in närmare på det nu men det strular grymt mycket.

Sedan är det väl självklart att Gbg med omnejd prioriteras. Utbyggnaden är enorm med köpstark kundkrets. Inget konstigt alls.

Permalänk
Medlem

Re: Glocalnet 8mbit

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Tycker det skulle vara konstigt om jag inte kan få det eftersom jag kan få det av telia

Det är tyvärr ingen garanti för att man ska kunna få 8MBit av Glocalnet.. Fick förklaringen på kundtjänst om att de inte använder skanovas nät, utan songnetworks som inte finns överallt..

Så, själv kan man få 8 med telia; fast inte med glocalnet.. surt sa räven.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk

Ojdå.. Glocalnet verkar vara ett reko företag...

(Nämner inte TeliaSonera/Skanova tre-fyra gånger per mening när det gäller förseningar av leverenser...)

Permalänk

Som någon tidigare sa så köper Glocalnet in sig på Songnetworks nät, och kan därmed inte leverera 8 Mbit ADSL till alla som kan få det av Telia, eftersom det är två skilda nät.

Visa signatur

ECS 945P-A | Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz | 2x Corsair Value PC5300 DDR2 1024MB | Gainward GeForce 7950GT 512MB,1,4ns DDR3 | 2 x Samsung SpinPoint 250GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ketchup Man
Som någon tidigare sa så köper Glocalnet in sig på Songnetworks nät, och kan därmed inte leverera 8 Mbit ADSL till alla som kan få det av Telia, eftersom det är två skilda nät.

konstigt då de var på nyheterna idag, att telia inte ville koppla in nya kunder i den takt som Glocalnet växer.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
konstigt då de var på nyheterna idag, att telia inte ville koppla in nya kunder i den takt som Glocalnet växer.

fortfarande felia som ska flytta en kabel, dessutom använder dom telenors nät oxå.