Permalänk
Medlem

Köpa Xbox moderkort

Hej

Undrar om man kan köpa xbox moderkort någonstans?

mvh André

Permalänk
Medlem

Gav inte butiken garanti när dom chippa?
Vad var det för butik? Dålig stil isf.

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

om det var en "riktigt" affär som du gick till så är bara att kräva att de fixar maskinen, utan extra kostnad för dig, om de vägrar, tala med ARN.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

som during säger så kan du kräva att dem fixar det, OM det är en "riktig" affär.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Hedersmedlem

Ja en ny X-Box skall du ha eller pengar för en.....

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jo det var på en riktig affär, har vart där å snackat en satans massa gånger.. men men..
"Orkar" inte hålla på mer så kollar om man kan köpa moderkortet? Annars blir det helt enkelt en ny xbox. =/:P

Så det jag undrar är om någon vet om man kan köpa moderkort någonstans? Eller kanske det går att köpa något liknande pc baserat moderkort å stoppa in processorn etc?

/André

Permalänk
Inaktiv

Spelar ju ingen roll om det var en affär eller en privatperson som moddade åt dig så ska du ju ha ersättning, finns masor av privatpersoner som moddar spelkonsoler åt folk och självklart ersätter dom den om dom skulle lyckas förstöra den, det är ju lixom en självklarhet, även för dom som utför arbetet. Att ett seriöst företag skulle neka dig ersättning för något dom har förstört finner jag mycket märkligt. Vore jag dig skulle jag utan tvekan kontakta ARN. Det minsta jag skulle göra var att hänga ut företaget offentligt, så här får man bara inte göra.

Permalänk
Medlem

Kanske ganska dyrt då en ny xbox kostar ungefär lika mkt, Men men här är länken :

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=215&xSec=35

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack Najs, fast, lite dyrt, satsar nog på en ny xbox så kan man modda skalet på den gammla och ha resterande som reservdelar etc

Tackar

/André

Permalänk
Medlem

Jag accepterar inte att du acceptera att du inte får en ny av dem... grr!

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Hehe, iofs så vart det så att jag lödde först, exakt enligt deras besrkivning, dom medgav själva att lödningen och allt annat såg perfekt ut.

Blir dock att skaffa ny xbox.

/André

Permalänk
Medlem

Varför lämna in den om den funkade innan du lämnade den till butiken??? Om man inte är säker på att löda & har bra utrustning så skall man inte ens utföra en chippning på den nya Xboxen. Hade blivit billigare i slutändan om du lämnat in den från första början.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Avstängd

vilken affär ffs, jag vill inte bli lurad!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Hade blivit billigare i slutändan om du lämnat in den från första början.

Jepp, det hade det.. :/
Alla gör mistag

/André

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Varför lämna in den om den funkade innan du lämnade den till butiken??? Om man inte är säker på att löda & har bra utrustning så skall man inte ens utföra en chippning på den nya Xboxen. Hade blivit billigare i slutändan om du lämnat in den från första början.

Det är lätt och va efter klok

Jag köpte chamelon chip från xmods med adapter så man slapp löda överhuvudtaget och det har funkat hur bra som helst faktiskt. Ett tips är och köpa sånt om man inte är "jätte duktig" på att löda.

Permalänk
Medlem

"låter helt och hållet konstigt i mina öron."

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad var det för företag

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll vilken firma det var? Han har ju sagt att det var han själv som lödde in chippet.

Har du kontrollerat så att det inte rör sig om någon kortslutning någonstans? Dvs mät så du inte har kontakt mellan de ställen du har lött på (tex kortsluten lpc), kontrollera också så att inte ledningsbanorna är brända någonstans. Är det tex d0 som spökar så kanske du kan reparera din xbox istället för köpa ett nytt mobo. Det finns ett par guider för detta på www.xbox-scene.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niLLe_yeah
Det är lätt och va efter klok

Jag köpte chamelon chip från xmods med adapter så man slapp löda överhuvudtaget och det har funkat hur bra som helst faktiskt. Ett tips är och köpa sånt om man inte är "jätte duktig" på att löda.

Du måste löda i de nya Xboxarna v1.6->.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W