Permalänk
Medlem

Jag tror att det kan bero på AGP frekvensen.

När du stress testar processorn med Prime95 så överförs inte mängder med data genom AGP bussen. Men däremot när du startar ett spel så arbetar grafikkortet till maximum. Vilket betyder att mängder med data överförs i APG bussen.

Så jag tror det kan bero på att din APG buss inte är propert låst. Försök att ha den inställd på 66, 67 eller 68 MHz. Detta kan möjligen lösa problemet.

Lycka till och berätta hur det går!

MVH spin

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk

jag ska testa de där, men i bios så har jag satt den till 67 MHz , de gjorde jag från början , men sen ska jag testa en annan sak med, av en slump hos en kompis så jag idag när han installerade omega drivers, där stod de att man skulle ha fastwrite PÅ om man hade amd64 , och de har jag av nu.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

Klockat graffet? Det finns ju en funktion som gör att Neo2:an överklockar ditt grafikkort me tyckte jag att ja läste på nått test

Permalänk

jag ändrade till FW ON och ökade agp till 67 och 68 MHz , de gjorde 0 skillnad
Thakrillo: ja , jag har klockat graffet , kör nästan max 24/7 , va e för funktion i så fall , o hur tar man bort de ?

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

D e nån kanppkombination, kan iof vart Neo1 men...

Permalänk

de var shift+F2 + Alt + F3 , de stod på auto , så jag stängde av de + klockade ner graffet.... händer samma sak , allting fryser, bilden står stilla

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

k, har du testat några andra moderkortsdrivrutiner? Har du några extra PCI-kort i?

Permalänk

jag har de drivrutiner som följer med moderkortet, sen har jag bara ett kontrollerkort som sitter i för mina ide-diskar

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

Testat utan kontrollerkortet? Fyller du upp alla IDE på moderkortet lr?

Permalänk

har inga diskar alls på moderkortet..(förutom 2st raptors på sata 3 o 4) har bara en dvdbrännare på ide platserna, jag har 3 IDE diskar , och de tar upp 3/4 platser på kontrollerkortet. men ska de spela nån roll? pci e ju låst ändå

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

Ska inte spela nån roll tycker man

Permalänk
Medlem