hl2 skapar illamående

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

jupp, själv så höll jag på att spy igår efter den långa turen med svävaren, var tvungen att springa mot toaletten för att förhindra att jag skulle dränka ner mitt t-bord

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Jag märker ingenting förutom att jag hoppar runt i huset och låtsas att jag har en gravitation gun i mina händer Hovercraften var rolig

Permalänk
Medlem

Haha, trodde jag var ensam om det
Kände precis likadant efter att ha spelat några timmar i början. Var tvungen att stänga av spelet och ta en paus. Har aldrig hänt förrut i nåt spel

Det var den där svävaren som gjorde det tror jag. Efter det kapitlet så har det inte hänt igen iaf.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

OMG

Kände också så igår, hade spelat 1-2h, var tom tvungen att lägga mig på sängen

Permalänk
Medlem

Jup mår äckligt illa oxo, men jag vet därimot vad det beror på för min del, När man åker runt med den där vatten vad det nu än är så kan man ju sikta åt något hål och åka mot ett annat, det tycker inte jag om, mår fan pyton när det inträffar, så gör allt för att inte röra musen so fort jag har hoppat in i en ^^

HL2 är inte det enda spel som har gjort detta till mig, så got som alla som inehåller samma funktion aka åka något annat håll en vad man tittar åt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Verkar som om många har detta "problem" jag mår oxå illa som fasen efter nån timmes spelande. sjukt bra inlevelse i spelet.

Permalänk
Medlem

Jag har fått "röda" ögon... HMm har HL2 några speciella krafter?

Permalänk
Medlem

Jag är en person som lätt blir åksjuk... men jag blev faktiskt inte illamående av att spela HL2 :P... har spelat de i några timmar nu men känner mig normal (bara trött pga dålig sömn )

Visa signatur

Temporär dator: DV5204

Permalänk
Gäst

hmm "hemliga" inklippta bilder som man andvänder för i tiden på bio för tex coca cola???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
Jag märker ingenting förutom att jag hoppar runt i huset och låtsas att jag har en gravitation gun i mina händer Hovercraften var rolig

shit precis samma här

OT: har aldrig känt något :/ får spela de ige på maxupplösning, man lär få mer "djupkänsla" då..

EDIT: jo jag tror alla blir illamående för att hjärnan tror att de e riktigt men ögonen ser att de e 2d, kanske vad har ni för skärmar ni som blir illamående?

Permalänk
Medlem

EDIT: Haha, skrev lite saker i fel tråd

Permalänk
Medlem

illamående inte jag men brorsan klagade att han mådde illa och han hade kört HL2 innan ?

:Edit: egstam. haha du har nog skrivit i fel tråd

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Jag börja må illa som satan oxo! helt plötsligt. skitmysko.
och ja , det var med svävaren, jag tror att det har med dom där minorna helikoptrarna fäller att göra, när de smäller nära en så rycker det ju till som satan, nästan verkligt,, =D

Permalänk
Medlem

Även jag började må riktigt illa just vid svävaren, riktigt nära att jag spydde kände jag.

Har känt av en tendens till illamående av något FPS jag lirade för några år sedan (kommer ej ihåg vilket) men det har aldrig varit så här illa!

Spelet är dock hur grymt som helst.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Inte spelat HL2 än men jag har faktiskt mått illa av ett annat spel, och det var Goldeneye till N64:an. Konstigt jag vet.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Blir inte illamående blir snarare peppad

Permalänk
Inaktiv

lite skumt att så många mår illa av det.
jag kände ingenting när jag spela det

Permalänk
Medlem

Intressant !
Jag blev bara hungrig men det är jag alltid vid den här tiden. Men dom har en viss poäng. Kartorna är så annorlunda upplagda att det kanske skapar en ännu djupare känsla att man faktiskt är i spelet nu.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Yep, mådde illa som fan under svävardelen. Var tvungen att gå och lägga mig och sova i några timmar.

Nu är jag på coastbanan och ska köra buggyn... usch.. mår illa direkt

Permalänk
Medlem

Själv känner jag ingenting. Va tråkigt.. vill också vara illamående ju..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Själv känner jag ingenting. Va tråkigt.. vill också vara illamående ju..

Känner precis som dig, dock vill jag inte vara illamåande

Permalänk
Medlem

Ja kände inte heller av nåt.. skumt att de blir så för så många.. va har ni för Hz på era skärmar?

nån annan som håller med mej att slutet inte va så "bra"..

Visa signatur

Epox 8RDA+|Barton XP2500+|2x256 Twinmos Winbond|Radeon 9700Pro|CPU H2O, NB Vantec IceBerq, GPU H20|80gb IBM Deskstar 7200rpm|

Permalänk
Medlem

Johopp.. Det här spelet kommer orsaka dödsfall och bli bannat i hela världen bara därför

säkert någon ondskefull doktor någonstans som har implementerat dödlig kod i HL2

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk

Jag mår också illa av hl2 :/

Permalänk
Medlem

Jag mår lite illa och har huvudvärk, men jag har också spelat hela natten.:)

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Citat från Steam Forumet
"It is the level of detail. It is the exact opposite of motion sickness, your brain thinks you are moving but your body doesn't."

Där har vi problemet inte konstigt att alla blir sjuka, problemet är att HL2 är så verkligt så att när man spelar det tror hjärnan att man rör sig. Detta kommer nog det bli en stor debatt om.

Permalänk
Medlem

Mår inte illa av HL2. Men UT2003 kan jag må illa av ibland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramzeus
Där har vi problemet inte konstigt att alla blir sjuka, problemet är att HL2 är så verkligt så att när man spelar det tror hjärnan att man rör sig. Detta kommer nog det bli en stor debatt om.

intressant, jag kanske blev illamående pga. det grymt läckra vattnet med svävaren i högsta hugg
hur blir det då i framtiden?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"