Problem med hur PayPal fungerar...

Permalänk
Korsordsguru

Skickade du med din "kod" som meddelande när du betalade? Om du har betalat till rätt bankgiro/postgiro och har skrivit med koden så kan ju banken konfirmera att de har skickat pengarna OM de nu har gjort det om det nu skulle vara fel på PayPals sida (inte hemsida ). Du lär ju även ha ett kvitto på överföring att skicka till PayPal.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolla i Paypals FAQ, detta borde ha hänt rätt många gånger.
Har själv råkat skicka pengar till ett bankgiro från För.sparbankens hemsida.

Permalänk
Medlem

Tjaa...

Du kanske skulel ha läst lite på

http://www.paypalsucks.com/

innan du gjorde det du gjorde.

Trist med pengarna dock.

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem

Snacka lite med banken. Sånt här brukar gå att lösa.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Amen vafan,alla ni som inte tycker dehär var så farligt kan ju ta 4000 från erat konto och slänga på gatan då. Sätt er in i killens situation istället för att tycka att han bara sitter och gnäller!!!

Visa signatur

”CITERA mej, annars dör jag"

Permalänk
Medlem

HO*OR = Uggla?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jaha, så det var trådskaparen som gjort fel? Varför är jag inte överraskad?

Permalänk
Medlem

Bara fråga, kanske jag som är dum, varför skickar ni pengar till folk med PayPal?
Detta går ju utmärkt att göra från "internet banken".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RibBones
Bara fråga, kanske jag som är dum, varför skickar ni pengar till folk med PayPal?
Detta går ju utmärkt att göra från "internet banken".

Jag använder det för att betala andra webmasters för olika saker och så.
Dom flesta som jag gör affärer med befinner sig utomlands så Paypal fungerar bra till det.

Permalänk
Hedersmedlem

1: Jag vill inte se en sån topic igen.
2: Fel forum.
3: Flyttad (Är snäll denna gången)

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tänkte låna tråden lite..

Undrar om man kan avsluta ett paypal konto och i sådant fall hur

Permalänk
Medlem

Paypal blåser ingen på några tusen, de är ett multimiljonärs företag. Jag har använt paypal för att överföra 200.000+ r fram och tilbaks och har aldrig haft ett problem. Jag har iofs alltid använt mitt kredit kort för att betala och aldrig överfört pengar direkt från mitt bankkonto till paypal..

Permalänk

Nm... hittat felet... mitt fel som ni alla trodde, så ja jag vill slippa alla kommentarer... känns uselt.. 4000kr borta, jaja.........

hoppas banken kan fixa det, vet hur jag ska göra nästa gång iaf...

tack alla som hjälpte.

P.S

Fel Forum? :s jag postade tråden i övriga ämnen från början

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr3am3R
Amen vafan,alla ni som inte tycker dehär var så farligt kan ju ta 4000 från erat konto och slänga på gatan då. Sätt er in i killens situation istället för att tycka att han bara sitter och gnäller!!!

Det har paypal redan gjort åt mig en gång så jag tror jag avstår.

evoke: De blåser dig inte, men de gör absolut ingenting för att förhindra att en annan paypal-användare blåser dig på ett par tusen kronor.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: PayPal - HO*OR!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Allt står faktiskt inte i lagboken även fast du och många andra hobbyadvokater på swec tror det.

Men då PayPal är ett brittiskt företag (PayPal startade ett europeiskt dotterbolag för inte så länge sedan) och Storbritannien är ett EU-land så bör det inte vara några större problem att stämma PayPal. Men för 4 000 kronor kanske det känns lite bortkastat.

Hobbyadvokat? Hahahaha jo det blir man direkt när folk spottar ur sig felaktigheter.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PayPal - HO*OR!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Hobbyadvokat? Hahahaha jo det blir man direkt när folk spottar ur sig felaktigheter.

Ja. Det blir man. Du kan väl i alla fall försöka säga emot fast du vet att jag har rätt?