Permalänk
Medlem

Lokalt BBB-ftp problem

Har ett litet problem. Jag har en Linux burk med Debian på. Jag använder glFtpD. När jag laddar ner en fil ifrån servern till min arbetsstation (WinXP) så går det i ~100Mbit/s. Däremot när jag lägger upp en fil så går det i ~10Mbit/s. Jag har testat att skicka upp en fil mot internet samtidigt som jag skickar till min server. Dom delar faktist bandbredd. Så när jag uploadar går det via internet?

Har testat alla möjliga inställningar. Någon annan som har haft eller har samma problem?

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med exakt samma problem..

Håller på att föra över en större mängd filer till en debian server.. går inte så toksnabbt om man säger så! :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Sitter just nu med exakt samma problem..

Håller på att föra över en större mängd filer till en debian server.. går inte så toksnabbt om man säger så! :S

Hmm
Nu verkar det ju som att det kan ha något med Debian att göra?

Permalänk
Medlem

Nej, det beror på att B2 proxyarpar.
Du måste sätta statiska ARP-entries för dina IP-adresser.
arp -s 1.2.3.4 0:1:2:3:4:5

där 1.2.3.4 är andra burkens IP-addr och 0:1:2:3:4:5 är dess MAC-addr.

Permalänk
Medlem

Nu funkar det fint. Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

http://bbbfaq.gunnard.se/index.php/100%20Mbps%20mellan%20mina...

Linux är såklart bättre än Windows på att hantera ARP-tabellerna, men för Windows måste man ändå oftast hacka nån slags manuell lösning. Den sidan ger ett bra tips för Windows.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.