Hjälp, burken startar om lite titt som tätt

Permalänk
Medlem

Hjälp, burken startar om lite titt som tätt

I förra veckan drabbades bruken av ett fel. Det hela började började med att burken tog ett par minuter extra på sig att starta om. Någon dag senare när jag skulle starta datorn så starta den upp. Men den frågar om jag vill starta i felsäkert läge.

När den kommer in till: Välkommen-bilden så startar f*anskapet om sig.

Idag, innan jag blåste om burken tog det mellan 20-30 minuter innan jag kunde använda datorn. Men till råga på allt så startades den om sig själv när jag väl var inne i windows. Inte på så vis att det kommer upp en liten ruta som säger till att det är xxx sek kvar innan burken startas om. Nej, helt utan förvarning.

Idag har jag alltså formaterat om hårddisken men datorn lider fortfarande. Den startar fortfarande om men det tar inte lång tid innan man är inne i windows igen.

Använder Windows XP SP2 nu. Innan hade jag XP Professional.

Kan någon hjälpa mig eller tro sig kunna veta vad problemet är.

///Resultant

ps. Har sökt efter detta problem här i trådarna men kan inte hitta något liknande problem. ds.

Permalänk
Medlem

Har för mig att det brukar ha med öcerhettning att göra... Kolla tempen i lådan och på processorn... Kanske dags att sätta in en chassifläkt? Annars kan det ju vara problem med damm, det höjer ju tempen en del det...

Visa signatur

AMD64 3500+. 1024meg Corsair Ram, Geforce 6800GT (Hellre Röd Än Död)

Permalänk
Medlem

jag hade också probelm med att datorn statar om sej litte då och då helt utan anledning. När datorn väl startat om sej kom det upp i windows att mitt grafik-kort har blivit överklockat, fast jag inte ens har överklockat det. Men efter jag har satte in en extra fläkt och damsög burken ordenligt så blev burken inte lika mysko längre. (dom slumpvisa omstarterna försvan inte helt, men dom miskade en hel del.)

Visa signatur

A real star, shine like no one else.

Permalänk
Medlem

Innan jag formaterade den stod det att hårddiskarna C och D var korslänkade. Vad är det för nåt?