Ni som har köpt WoW Beta-kit o inte gillar blizzards agerande titta hit (klagolista)

Permalänk
Medlem

Ni kan ju alltid lugna er tills spelet är släppt, uppfyller det inte de krav ni ställer på det då gällande servrar, patchar eller vad det nu må vara så är det ju bara att hoppa över det. För det finns ju trots allt ingen som tvingar er att förhandsbeställa spelet, det är ett aktivt val ni gör själva.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Ni kan ju alltid lugna er tills spelet är släppt, uppfyller det inte de krav ni ställer på det då gällande servrar, patchar eller vad det nu må vara så är det ju bara att hoppa över det. För det finns ju trots allt ingen som tvingar er att förhandsbeställa spelet, det är ett aktivt val ni gör själva.

Ja, i den bristande information som fanns och som i högsta grad fortfarande finns.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

Fan vad ni greder(gråter) då!!!
Jag väntade i typ ett halvår på min beta key!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Fan vad ni greder(gråter) då!!!
Jag väntade i typ ett halvår på min beta key!!!

jag har väntat flera år på spelet =/

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Inaktiv

Jag har funderat lite mer på det här och sett att de nu även postat om de ytterligare closed beta keyna på http://www.wow-europe.com.

Vill vika mig lite för de klagande själarna och ge lite medhållande. Detta är lite respektlöst mot de som faktiskt har förbokat spelet. Några punks som knappt minns att de skrivit upp sig på closed beta får nu spela det "istället". Man kan ju inte mer än bli frustrerad.

Iaf har jag hört från en kille som mailat Blizzard att "final beta will start later in december", sen hur man ska ta det är ju oklart. Nog en hel del som känner sig lurade och hellre hade suttit med den amerikanska versionen just nu. Men det är väl bara att vänta och vänta.

Börjar precis som Xaanin bli rädd att vi Europeér kommer tvingas stå ut med att vara andra hands prioriteringen.

Permalänk

Och nu har vi fått vår engelska CM, i god tid innan release.
http://en.wow-europe.com/
/Henrik

EDIT: Jag vill inte på nått sätt avisa er oro om att vi kan bli prio två, men om vi ska förhindra det så fungerar det nog bättre att vi kommer med förslag på förbättringar när spelet är släppt och det finns något att gå på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeTheMan
Och nu har vi fått vår engelska CM, i god tid innan release.
http://en.wow-europe.com/
/Henrik

EDIT: Jag vill inte på nått sätt avisa er oro om att vi kan bli prio två, men om vi ska förhindra det så fungerar det nog bättre att vi kommer med förslag på förbättringar när spelet är släppt och det finns något att gå på.

Det var iaf en positiv överraskning

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

#1 account creation på www.worldofwarcraft.com är till för amerikaner som redan köpt retail.

#2 det krävs faktist en ordentlig ansträngning för att missa informationen om WoW betat då det står på alla websidor där det nämns

#3 ni klagar över fusken i d2. blizzard får ingen inkomst via b.net spelen wc3/d2/scbw. Dom håller det gratis och spelen har inte få år på nacken. Jag är en d2 fantast själv men vem fan bryr sej om någon med mh eller pindle bot springer och skriker "OMFG nOOb jOO TEH SUXXOR !!!11111!!!1"
fast jag förstår att ni känner behovet av att bete er likartat....

#4 Sluta klaga så mycket på blizzard. finns det något spelföretag som bryr sig lika mycket om sina kunder? ge mej några exempel tack! blizzard lyssnar och t.om. i d2 så svarar blizzard representanter på frågor kring deras spel som man har!

SKÄRPNING!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Blizzard har sagt "någon gång i december". Nog för att man blir frustrerad i väntan på ett så jävla kul spel, det blir jag med. Men December e fan inte slut förrän jag vaknar upp bakfull, med kostym brevid sängen och en djävulsk cigarrstank.

haha känner igen mig

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Det här ett bra exmpel på hur blizzard kunde uppdaterat sin site tycker jag. Såhär här skriver tex. cryptic studios och NCsoft på sin europeiska beta site

"European Beta Test - update!

We know it’s December 1st, so here’s some more details....

Yes, as we said before, the City of Heroes European Beta Test is going to start in December. That’s still the plan. Of course, you do realise we didn’t say when in December....

Enough teasing though. The Beta Test is closer than you think, and we will be updating our FAQs on the matter later today to cover some of the queries you’ve made in our comments - thanks for all of those, by the way, and keep them coming.

One thing I can tell you: to be eligible for the Beta Test you’ll need to have a valid Master Account on PlayNC. So if you want to get ahead of the game, go and sign up for one. (No, getting in the queue early doesn’t automatically increase your chances… we just know you’re eager.)

There’s no charge for opening a Master Account, in fact the only requirement is that you’re aged 13 or over and have a valid email address. Visit PlayNC and click the left-hand Account link to start the process, or skip all that and go right to the Create page if you prefer.

By the way, anyone who currently plays an NCsoft game - such as Lineage II (on sale in Europe now, by the way) or City of Heroes will already have a PlayNC Master Account. So if you’re one of those people, and you live in Europe, then don’t sweat it - you’re already eligible to take part in the Beta.

Which brings me to another quick point: we’re afraid only European residents are eligible for the European Beta Test. (The clue’s in the title.) The Beta Test in part is designed to test localisation for the French and German versions of the game, but it’s also to stress test our servers; frankly, if we had even a small percentage of you lovely Americans in our Beta, the servers would probably swoon from the attention. Sorry to disappoint you all.

We’ll be back with a lot more Beta Test info as soon as we can bring it to you - but for now, get yourself a PlayNC Master Account and you’ll be all set.

ps Yes, I legally changed my name. Where I come from kids get beaten up in the playground with the old moniker. Mother isn’t happy, but, you know, she’ll get over it. "

Förutom att de uppdaterar siten ofta så skriver personer från Cryptic studios nästan nånting i forumet varje dag och svarar nästan alltid på alla frågor som ställs direkt till dem. Tycker blizzard kan lära sig lite av dem.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

om hela tråden: "Dagens I-landsproblem"

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Om US patchas tidigare kommer de vara de som hittar buggar att utnyttja och vi som använder dem. Galet.

Permalänk
Medlem

Jag skrev på listan lite utan att tänka efter, är bara toksugen på WoW nu när jag tappat sugen för alla andra spel, även fast jag inser att Blizzard jobbar på saken.

Lite desperat kanske, vad vet jag...

Hade dock varit trevligt med lite mer information, bara för att stilla en lite, eller nått sånt, ungefär det som Gambit_2K skrev om cryptic studios.

Visa signatur

Antec Sonata | P4C 2.4 GHz | Adata 3200 2x512 | Abit IC7 | Connect3D 9800SE AIW |

Permalänk

hatar er alla som tror att beta kittet kostar extra!! :@

fattar ni inte!? man betalar 99 kr i _FÖRSKOTT_ _sen dras det av!_
dvs 0 kr extra, förskottet är bara till för att folk inte ska skaffa betan sen "ångra sig" bara för att spela betan utan att köpa hela spelet!

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaxXSpeTT
hatar er alla som tror att beta kittet kostar extra!! :@

fattar ni inte!? man betalar 99 kr i _FÖRSKOTT_ _sen dras det av!_
dvs 0 kr extra, förskottet är bara till för att folk inte ska skaffa betan sen "ångra sig" bara för att spela betan utan att köpa hela spelet!

Mao betalar man för betan. Jag tror inte jag kommer köpa hela spelet, hade inga direkta planer på det när jag köpte beta-kit.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaxXSpeTT
hatar er alla som tror att beta kittet kostar extra!! :@

fattar ni inte!? man betalar 99 kr i _FÖRSKOTT_ _sen dras det av!_
dvs 0 kr extra, förskottet är bara till för att folk inte ska skaffa betan sen "ångra sig" bara för att spela betan utan att köpa hela spelet!

Jag fattar inte att den här diskussionen inte dött ut än. Det här är fakta:

* PRE-ORDER BETA KIT var tänkt att fungerar som en förskottsbetalning på retailprodukten och betan och soundtracket var en bonus.
* Flera säljare marknadsförde och sålde BETA-KITET som en separat produkt utan någon som helst koppling till retailprodukten. Dessutom angavs ett datum (av SÄLJAREN) för när denna produkt skulle gå att använda. Egentlige är det butiker som EB-Games som ska ta emot vreden, inte blizzard även om jag tycker dom sköter EU lanseringen som nötter.

Vad är det vi bråkar om egentligen? Bägge sidor har en poäng och det är klart att dom som köpt BETA-KITET som en separat produkt (mig inkluderad) är missnöjda med att vi inte kan nyttja den. Slutjatat tycker jag.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

efter två sidor i den här tråden orkar jag inte läsa mer. jag skäms över att hänga på ett forum med såhär mycket barnungar. dags för swec att börja ta ut en månadsavgift för att ha tillgång till forumen så man slipper alla jobbiga fjortisar.

1. blizzard har sagt "någon gång i december". punkt. trots det skulle jag inte tycka att dom gjort något fel om det blev försenat till januari. dom gör så gott dom kan och vill lika gärna som någon annan att spelet ska kunna släppas så snart som möjligt.

2. nyckel till open beta är en BONUS som följer med när man preordrar spelet, precis som jag fick en t-shirt när jag preordrade D2:LOD. att butiker tar ut en förskottsbetalning när man hämtar ut beta-kitet är förstås för att man då har fått en del av produkten, precis som att man fått ett bundlat program när man förbeställt ett grafikkort. dom som köpt beta-kitet separat av skumma handlare måste förstå att blizzard inte har något med detta att göra och att de inte är ansvariga för vad varje enskild butik sysslar med. visst kan man känna sig besviken och lurad av säljaren, men det är inte blizzards fel.

3. det är inte en rättighet att få spela WoW. Blizzard har inte skrivit något kontrakt med någon om att de ska få spela det. om dom vill har dom rätt att skita i att lansera det i Europa.

så alla som klagar: gör som min kompis. han spelade usa-betan och fastnade totalt. nu har han suttit och surfat runt på WoW-forum och läst allt han kunnat om spelet för att dämpa sin abstinens, men han håller inte på och gnäller som folk gör här.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk

oj va vuxna alla blev helt plötsligt!

Visa signatur

Intel Q9550, nForce 750i, 6144mb Corsair XMS2, GeForce 480GTX, SB X-FI 5.1