Permalänk
Medlem

Kapa strömsladd

Hej.

Jag har precis köpt en Hydor l30 pump och ett waterchill control unit men jag måste kapa strömsladden för att kunna koppla in den i controllern.

Då är frågan, förlorar jag garantin på pumpen när jag kapar strömsladden?

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

ja det lär du göra.

Permalänk
Medlem

Hur har de tänkt då?
Pumpen är en waterchill DYO och CTUn är också en waterchill DYO, de kan ju inte mena att man förlorar garantin för att kunna koppla in pumpen :/

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

de e nog typ nån grej för att folk inte ska kunna få nån garanti på den

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Skickat ett mail till butiken jag köpte den ifrån angående garanti, återkommer med svar imorgon

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

jag skulle lämna tillbax och köpa en annan pump, Hydor ska ju inte direkt va så bra har jag hört.

Permalänk
Medlem

Eller så köper du en förlängningssladd med stickkontakt som du kopplar in i controllern och sen kopplar du pumpen på förlängningen. Eller har jag missförståt hur du menar nu?
Vissa butiker kan dock vara bussiga och ge dig garantirätt om de bedömmer att ditt ingrepp inte varit det som orsakat att varan gått sönder!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
jag skulle lämna tillbax och köpa en annan pump, Hydor ska ju inte direkt va så bra har jag hört.

Kan du hitta en annan pump med samma prestanda som denna frö 350kr så kan du säga det.
Har hört lite delade meningar om hydor, vissa bra och vissa dåliga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snus
Eller så köper du en förlängningssladd med stickkontakt som du kopplar in i controllern och sen kopplar du pumpen på förlängningen. Eller har jag missförståt hur du menar nu?
Vissa butiker kan dock vara bussiga och ge dig garantirätt om de bedömmer att ditt ingrepp inte varit det som orsakat att varan gått sönder!

i CTUn ska man koppla in sladden i en sockerbitsliknande sak. Så originalkontakten kan inte finnas där (stickpropp)

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power

i CTUn ska man koppla in sladden i en sockerbitsliknande sak. Så originalkontakten kan inte finnas där (stickpropp)

Förlängningsladd, kapa bort han-kontakten, skala fram 3 kablar (blå, brun och grön/gul). Montera kablarna i controllern. Andra änden sätter du ihop med strömkontakten från pumpen. Om du ska koppla pumpen så måste du ju ändå få fram 3 trådar genom att ta bort han-kontakten från pumpen och montera dom i controllern.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Förlängningsladd, kapa bort han-kontakten, skala fram 3 kablar (blå, brun och grön/gul). Montera kablarna i controllern. Andra änden sätter du ihop med strömkontakten från pumpen. Om du ska koppla pumpen så måste du ju ändå få fram 3 trådar genom att ta bort han-kontakten från pumpen och montera dom i controllern.

Exakt, det var så jag menade
Var lite för trött för att lyckas formulera det på ett begripligt sätt bara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Förlängningsladd, kapa bort han-kontakten, skala fram 3 kablar (blå, brun och grön/gul). Montera kablarna i controllern. Andra änden sätter du ihop med strömkontakten från pumpen. Om du ska koppla pumpen så måste du ju ändå få fram 3 trådar genom att ta bort han-kontakten från pumpen och montera dom i controllern.

Vilka sladdar ska man koppla in då?
Finns bara plats för två st kablar i CTUn, såhär ser den ut:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/P0002266.JPG (stor bild)
Är det inte två st ledare och en jord i 220 nätet?

Denna har jag tänkt att köpa i så fall
http://www.clasohlson.se/images/products/S/lo/B/321908_361059...

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk

vart köpte du pumpen? undrar bara eftersom jag ska köpa en pump snart

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe | AMD 2600+ @ 2300Mhz | Twinmos 2x512Mb PC3200 | 1st Seagate 120GB 1st Maxtor 80GB | Geforce 6800LE @ 16/1,6 | Vattenkylt | Antec PlusView 1000AMG |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruff_oskar
vart köpte du pumpen? undrar bara eftersom jag ska köpa en pump snart

Från www.shg.biz.
en L30 därifrån kostar 60kr mer än en L20 från Kylning.com
Dock är frakten 185kr så det är bra om man köper flera saker samtidigt.
Jag köpte nästan hela min kylning därifrån och tillsammans med en kompis.

Annars kan du ju söka på buggy.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB