Hur lanar man via internet?

Permalänk
Medlem

Hur lanar man via internet?

Tänkte bara höra hur man skulle kunna lana via internet.
T.ex. jag vill lana med en polare på warcraft 3 "lan game" fast min polare sitter hemma på sin egen lina.
Jag vet att det går men vet inte hur

någon som vet något om

wan? eller VPN?

Permalänk
Medlem

VPN funkar bra till sånt.

Har provat det med OpenVPN men jag var bara klient så jag vet inte hur servern var uppsatt. Finns dock en hel del dokumentation hur man installerar det på deras hemsida.

http://openvpn.sourceforge.net/

Visa signatur

The only reason to be in a fight is to win, always cheat.

Permalänk
Medlem

Du behöver två saker:

Först en vpn-anslutning mellan datorerna. SJälv kör jag med GIT 0.97

http://members.home.nl/evilc/Gaming%20Zone.htm

Sedan behöver du ett progg som simulerar ett LAN. Här rekommenderar jag starkt BattleLAN.

http://www.infoceptor.com/files/warcraft3.shtml

Har själv provat allt detta i warcraft 3 och kört co-op i ground control 2 och det funkar perfa!

Om länkarna inte funkar är det bara att googla...

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite...
Vet någon om det är möjligt att i WinXP skapa en vpn-server som tillåter >1 uppkopplad användare?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

eller så finns det program som ehjter battle.lan o lancraft till wc3 som skickar up paketen till ip man skriver in i programmet, funkar även till andra spel står det på hemsidan, googla så hittar du det

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Re: Hur lanar man via internet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fallzone
Tänkte bara höra hur man skulle kunna lana via internet.
T.ex. jag vill lana med en polare på warcraft 3 "lan game" fast min polare sitter hemma på sin egen lina.
Jag vet att det går men vet inte hur

någon som vet något om

wan? eller VPN?

funkar inte battlenet då?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

WAN är WideAreaNetwork, vilket kan vara just Internet.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Eller så tankar man bara GIT: http://www.morpheussoftware.net/git/

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD

Permalänk
Medlem

ok, för det första så misstänker jag att ni kör nedladdade warcraft 3 versioner eftersom det verkar precis som att ni inte vill köra battle.net av någon anledning ? dvs warez. Asså för helvete, är ett spel inte värt att betalas för om det är värt att spelas ? Kan inte fatta hur alla här inne kan uppmuntra honom till att fortsätta köra sina warez heller. SKAM

Visa signatur

Skånska huen vilar aldrig på hanen vik hädan för snapphane klanen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaunaa
ok, för det första så misstänker jag att ni kör nedladdade warcraft 3 versioner eftersom det verkar precis som att ni inte vill köra battle.net av någon anledning ? dvs warez. Asså för helvete, är ett spel inte värt att betalas för om det är värt att spelas ? Kan inte fatta hur alla här inne kan uppmuntra honom till att fortsätta köra sina warez heller. SKAM

Oj Oj Oj någon låter pissed... sa jag inte t.ex.? vad jag ska använda det till angår inte dig ett skit.
Med OpenVpn så öppnades där upp många andra möjligheter browsa polarens network och så vidare inte bara spela, tack för alla svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fallzone
Oj Oj Oj någon låter pissed... sa jag inte t.ex.? vad jag ska använda det till angår inte dig ett skit.
Med OpenVpn så öppnades där upp många andra möjligheter browsa polarens network och så vidare inte bara spela, tack för alla svar.

Men det är det ni tänker göra, hur många möjligheter det än finns :).

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Permalänk

Och hur många piratspel alternativt piratprogram har ni (Zauna, Cple, Cide) haft rullande på era datorer genom åren?

Dessutom handlar inte frågan om det, men han tycks ju ha löst det hela redan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaunaa
ok, för det första så misstänker jag att ni kör nedladdade warcraft 3 versioner eftersom det verkar precis som att ni inte vill köra battle.net av någon anledning ? dvs warez. Asså för helvete, är ett spel inte värt att betalas för om det är värt att spelas ? Kan inte fatta hur alla här inne kan uppmuntra honom till att fortsätta köra sina warez heller. SKAM

vad jag ser så nämner han inte att han har en piratatversion någonstans. varför måste alla vara så himmla misstänksamma? så länge han inte säger så här "jag har en piratkopia, hjälp mig att spela öveer internet" eller liknande så tycker jag det är okej.

Visa signatur

hoppas detta är rätt forumdel

I am a signature TACODICK, please copy me to your own sig to help me spread.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Men det är det ni tänker göra, hur många möjligheter det än finns :).

Jo det var ju det som var tanken helt klart. Men behöva spela över battlenet för att lira med polarna är ju ur dåligt... man får mycket bättre ping nu när vi befinner oss i samma stad.

Några här kanske blev lite avis kanske? får ni inte igång det själva? iallafall tack för alla svar

Permalänk
Avstängd

Kan man lana cs genom internet ?

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

halflife 1 kostar 99kr. kan man gott betala.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Ursäkta om jag försvinner offtopic här, men jag börjar bli trött på folk som anklagar andra för piratkopiering även om inte ett ord sagts som saken. Nej, straffa låtsaspoliserna lika hårt som (de bevisade) förbrytarna tycker jag!

Permalänk
Medlem

Nödvändigt att diskutera om folk har piratkopior eller inte. Det hör inte hit. Om nu kan hjälpa dem så hjälp dem.

Permalänk
Citat:

T.ex. jag vill lana med en polare på warcraft 3 "lan game" fast min polare sitter hemma på sin egen lina.

inte så konstigt att folk blir misstänktsamma av det där.

Permalänk
Medlem

Det handlar inte om misstanke överhuvudtaget. Det finns 2 sätt att lira warcraft 3 med polare. det ena är via b.net det andra är via direkt anslutning via nätverkskabel. Att det finns andra sätt att spela med varandra via IP nummer etc vet jag om så det handlar inte alls om det. Men beviset e ganska tydligt att ni kör med warez och det e sjukt löjligt. Jag försöker inte vara låtsas polis överhuvudtaget men jag tycker heller inte att man bör uppmuntra asen som kör warez att fortsätta göra det.

BTW. Är det äns tillåtet att prata om warez på forumet ?

Visa signatur

Skånska huen vilar aldrig på hanen vik hädan för snapphane klanen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaunaa
BTW. Är det äns tillåtet att prata om warez på forumet ?

Nej, så sluta med det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Kan man lana cs genom internet ?

kan lana alla spel via internet

Permalänk
Medlem

Blir irriterad på att så många gnäller om warez hela jävla tiden. Undrar hur många av er som klagar aldrig har laddat ner en låt från internet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaunaa
Det handlar inte om misstanke överhuvudtaget. Det finns 2 sätt att lira warcraft 3 med polare. det ena är via b.net det andra är via direkt anslutning via nätverkskabel. Att det finns andra sätt att spela med varandra via IP nummer etc vet jag om så det handlar inte alls om det. Men beviset e ganska tydligt att ni kör med warez och det e sjukt löjligt. Jag försöker inte vara låtsas polis överhuvudtaget men jag tycker heller inte att man bör uppmuntra asen som kör warez att fortsätta göra det.

BTW. Är det äns tillåtet att prata om warez på forumet ?

Det är bara du som pratar om warez ingen annan.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt vad det är för mening att lana på internet, kan man inte då spela ett vanligt internet game lr??

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Det är mycket enklare att köra ett "LAN" på internet med WC3. Dessutom är det knappast olagligt själva programmet Battle-Lan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN
Det är mycket enklare att köra ett "LAN" på internet med WC3. Dessutom är det knappast olagligt själva programmet Battle-Lan.

Så man gör det bara för att det är lättare?

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Re: Hur lanar man via internet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fallzone
Tänkte bara höra hur man skulle kunna lana via internet.
T.ex. jag vill lana med en polare på warcraft 3 "lan game" fast min polare sitter hemma på sin egen lina.
Jag vet att det går men vet inte hur

någon som vet något om

wan? eller VPN?

Lancraft fungerar fint..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaunaa
Det handlar inte om misstanke överhuvudtaget. Det finns 2 sätt att lira warcraft 3 med polare. det ena är via b.net det andra är via direkt anslutning via nätverkskabel. Att det finns andra sätt att spela med varandra via IP nummer etc vet jag om så det handlar inte alls om det. Men beviset e ganska tydligt att ni kör med warez och det e sjukt löjligt. Jag försöker inte vara låtsas polis överhuvudtaget men jag tycker heller inte att man bör uppmuntra asen som kör warez att fortsätta göra det.

BTW. Är det äns tillåtet att prata om warez på forumet ?

NEJ OCH DU ÄR DEN ENDA SOM PRATAR OM DET! ID**T!