Vilket spel var först med ragdolls?

Permalänk

Vilket spel var först med ragdolls?

En rätt simpel fråga. Jag tror Jurrasic Park: Trespasser var det första. Det släpptes någon gång under slutet av 90-talet, men spelet var så före sin tid så inga hade datorer som kunde klara av skiten, kommer ihåg hur PC Gamer klagade på hur de inte kunde köra det på deras bästa dator

Permalänk
Medlem

hahehe måste ha demo nu

Permalänk
Medlem

Det där kan ju inte ha ragodll! Hur ska de se ut egentligen?
Omg @ de högupplösta texturerna

Permalänk
Medlem

Det hade HAVOK och GRAVGUN också förmodar jag. Klart de var före sin tid.

Permalänk
Medlem

haha det där gammla spelet ägde ju
man kunde styra högerarmen och healthmätaren var på huvudpersonens (tjej) ena bröst
man kunde ta upp det mesta med högerarmen kommer jag ihåg, iochförsig så brukade inte stenar ha så stor inverkan på T-rexar
fans också flera olika vapen men man kunde bara ha ett på ryggen och ett i handen (då kunde man inte ta upp något annat)

Permalänk
Medlem

hah, jo. det spelet var lite speciellt. och i vissa avseenden före sin tid, jo.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Ser ju grafiskt ut som Wolfenstein 3d, kom ihåg det som skitsnyggt.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

fy fan de där spelet skulle vara super revolutionerande...
var inte bra för 5 öre

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Snygg arm och vapen

Permalänk
Medlem

Så jag har testat demot nu. Spelet är FÖR verkligt för att vara ett spel.

menar spelet är extremt bra gjort.. men det var för svårt att styra

typ

Håll in höger mus för att hålla i vapnet. Håll in vänster mus för att sikta skjut med space.

Sen funkade Havok hur bra som helst... Går tanka på Fileplanet

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg det där jävla spelet, man kunde typ bara hålla 2 saker samtidigt och så var man tvungen att styra den jävla handen hela tiden. Alltid så tappar man nått litet, typ ett passerkort och så måste man gå skallgång hela vägen tillbaka. Ljudet är också jävligt skönt, helt plötsligt står det en vleceraptor(?) i cm bredvid ens kind och skriker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

japp, TRESPASSER var det första spelet med ragdolls, har spelat demot ett par ggr nu på senaste tiden, helt underbart, det finns ingen som sitter med hela trespasser spelet på cd eller så ? jag vill ha X)
har letat som en tok efter det, och amazon låter mig inte köpa det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Sen funkade Havok hur bra som helst... Går tanka på Fileplanet

Är inte havok HL2:s grafikmotor? Eller heter den Source?
Jag är förvirrad.

Permalänk
Medlem

source är hl2's grafikmotor, HAVOK är en fysikmotor som valve använde som grund för fysiken i SOURCE

Permalänk
Medlem

och vad är ragdolls?? kattras?

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Gubbarna är "slit o släng" modeller

btw... har för mig att det är Havok 2 i HL 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Remslem
och vad är ragdolls?? kattras?

Ragdoll=trasdocka

Om du lekt med en sån så vet du att den ser lite ut som gubbarna i spel som använder den effekten.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

hm....här ska letas....återkommer

Permalänk

Jag kommer ihåg att jag köpte det och ångrade mig så mycket att jag blev ledsen. :/

Det var ju jäkligt bra gjort, och kul när det var bra, men vissa ställen gick det ju inte att ta sig förbi!

Permalänk

Det var roligt med lite nytänkande iaf

Permalänk
Medlem

ge mig en demo på det

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Buggigt? Javisst

Permalänk
Medlem

Jag offrar mig
ftp://217.209.17.55/tpass.zip

Tog typ 2timmar att få hem på Fileplanet.

Filen är nog på ~25mb ni kanske får 20kb/s av mig vem vet

mohaha:D

Permalänk
Medlem

ftp://213.214.200.64/tpass.zip

lite snabbare kanske.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag gjort en Donequick på Demot :D:D:D:D

54sec
ftp://217.209.17.55/Spel/Trespass_DQ_54sec.wmv
6mb

Någon som klår mig?

PS: jag fattar fortfarande inte hur man tar upp vapnet och får det att hålla kvar i handen.. När jag släpper mus2 så släpper hon vapnet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ans
japp, TRESPASSER var det första spelet med ragdolls, har spelat demot ett par ggr nu på senaste tiden, helt underbart, det finns ingen som sitter med hela trespasser spelet på cd eller så ? jag vill ha X)
har letat som en tok efter det, och amazon låter mig inte köpa det

Yes, I have it Köpte det den veckan det kom ut. Inget dåligt köp.
Blev grymt frestad att spela det nu ju, så jag stänger av WoW för att spela lite.

Demot är inte alls som fullversionen. Många säger att demot är mycket bättre än fullversion, och dom blev så besvikna på det så dom slutade spela. Inte jag då; jag fortsatte

Permalänk
Medlem

Fan, har hittat spelet men:

"This version of Trespasser requires a processor with 3DNow!"

lol....:rolleyes:

Compatibiltymode fungerar inte heller....trist

Permalänk

Har för mig att det var med på en pcgamer cd när jag prenumerarade på tidningen för längesen, blev så besviken när jag inte kunde spela det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr SpruceTwig
Har för mig att det var med på en pcgamer cd när jag prenumerarade på tidningen för längesen, blev så besviken när jag inte kunde spela det.

samma här, men jag sprang över till en polare som hade en ny skit bra dator. Det senaste, en 400mhzare Oj vad det hackade på den. men det gick att spela.

Permalänk
Medlem

hehe tror min bror fick med det i någon samling av gamla spel han köpte för ett par år sen.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010