Permalänk
Medlem

En härlig liten maskin för filmer och mp3 att ha bredvid sin denon 3805:a!!!

och säg nu inte att det inte finns schyssta htpc program till mac (& fjärr som fungerar)

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Avstängd

Eftersom jag har en barebone så nej, om man bara skulle kunna få ett integrerat x800 som de har i bärbara då hade detta kunnat bli den nya datorn för mig!

Permalänk
Hedersmedlem

Mac mini kan man köpa den hos mcdonalds eller.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SammyBoy
En härlig liten maskin för filmer och mp3 att ha bredvid sin denon 3805:a!!!

och säg nu inte att det inte finns schyssta htpc program till mac (& fjärr som fungerar)

Ja du har ju alltid videolan-client och ATi RemoteWonder som fungerar alldeles utmärkt på Mac.. Kör det själv på min iBook så..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Ja du har ju alltid videolan-client och ATi RemoteWonder som fungerar alldeles utmärkt på Mac.. Kör det själv på min iBook så..

Ingen tv-out på den här?

Visa signatur
Permalänk

Televise Your Visions

You can use any TV with Mac mini as a display. Some newer HDTV models already sport a DVI connection, but you’ll need the optional S-Video/ Composite Video adapter to use Mac mini with regular TVs.

Jomen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Ingen tv-out på den här?

Med en DVI - Composite adapter för 19$ tror jag det var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Ingen tv-out på den här?

Dags att läsa på lite kanske..?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

TV out via dvi/vga dongel som man tyvärr få köpa separat.

ficklampa: tack för infon. Är det mer eller mindre ett krav för enkelt filmtittande att uppgradera till 512MB?
Kan man starta upp macar i allmänhet utan t-bord/mus?

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk

Verkar som ett garanterat köp detta, kanske i samma veva som jag
investerar i en länge efterlängtad ipod...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Dags att läsa på lite kanske..?

Gjorde jag nyss, för jag fick två informativa svar innan ditt inlägg

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SammyBoy
TV out via dvi/vga dongel som man tyvärr få köpa separat.

ficklampa: tack för infon. Är det mer eller mindre ett krav för enkelt filmtittande att uppgradera till 512MB?
Kan man starta upp macar i allmänhet utan t-bord/mus?

Jag kör med 386 MB, ATi rage med 8 eller 16 MB (minns inte riktigt) och en G3 på 600 MHz och det fungerar klockrent.. Hackar lite ibland då pga att hddn inte är den nyaste och den håller väl på att ge upp, men DVD flyter på finfint!

Vet ej hur det går att starta utan tangentbord och mus men det borde nog inte vara några problem där.. Eftersom den kör USB borde det nog gå.. Jag lovar inget men det är vad jag TROR..

edit: kollade med en polare och de ska visst starta utan tangentbord och mus..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Ååååh, förbaskade apple!! Jag känner mig som ett rådjur i strålkastarljuset när jag tittar på en sån här vacker och blänkande maskin. Jag vet (?) mycket väl att kompromisserna i form av lägre prestanda, färre program, högre priser, etc. etc. (trots de fördelar som faktiskt finns - inget os-krig nu ) kommer att få mig att förbanna min egen karaktärssvaghet när nyhetens behag har lagt sig, men apples design är oemotståndlig för en prylbög som mig Varenda gång (!!) apple kommer ut med sina nya prylar, ända sedan clam-shell laptopen, så har det varit samma visa och jag har nästan trillat dit.

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk

Den är ju onekligen mindre än mitt soltek barebone, mycket mindre.

Nu när man har ipod så vore det ju inte fel med en mac om ett år eller så. Men det känns som ett stort steg att ta.

Visa signatur

Soltek Qbic 3705 | XP2800+ | 1024DDR333 | MSI NX 6600GT | Maxtor 160 gb | Hyundai Q17S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pärkele
Ååååh, förbaskade apple!! Jag känner mig som ett rådjur i strålkastarljuset när jag tittar på en sån här vacker och blänkande maskin. Jag vet (?) mycket väl att kompromisserna i form av lägre prestanda, färre program, högre priser, etc. etc. (trots de fördelar som faktiskt finns - inget os-krig nu ) kommer att få mig att förbanna min egen karaktärssvaghet när nyhetens behag har lagt sig, men apples design är oemotståndlig för en prylbög som mig Varenda gång (!!) apple kommer ut med sina nya prylar, ända sedan clam-shell laptopen, så har det varit samma visa och jag har nästan trillat dit.

Varför inte falla dit, köpa en mac, testa lite, lek runt, upplev, bli fett med nöjd och frälst? Jag tyckte en gång i tiden själv att, ja mac.. det är hemska saker det, men sen de släppte OS X så finns det inget annat än fördelar för mig, smider på fint trotts min 3 år gamla laptop på 600 MHz och os:et har aldrig krashat.. Det har väl hänt att applikationer dör men det är pga applikationen och inte datorn i sig. Och nu tycker jag inte direkt att folk kan påstå att apple är dyra maskiner, en G4 på 1.25 GHz är inte att underskatta direkt.. Minst 512 MB ram skulle jag väl säga om man inte ska ha den till annat än att skriva text i Textredigeraren..

<3 apple

Det kan kännas som ett stort steg, för det är det visserligen, men man kan ju göra som mig, man har båda plattformarna så får man ut det bästa av båda världarna nästan.. En surf/lekmaskin från apple och en speldator från diverse olika tillverkare.. Så har jag gjort, fungerar fint och jag är toknöjd! Gillar man inte operativsystemet så kan man ju alltid köra något annat, visserligen tycker jag personligen att det är rätt ovärt för det är ju baserat på unix och vill man gräva i konsollen med att kompilera hit och dit så kan man det, OM man vill..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Inaktiv

Det är nu man sörjer att man går i skolan, tar körkort och inte har något helgjobb. Finns inga pengar över till något sånt här än, har man tur kanske man får lite slantar vid studenten.

Permalänk
Medlem

Vilken hdd är det som sitter? ere en 2.5a?

Ingår OS när man köper?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Lirat mac egen mac ett halvår...från att ha varit 80% PC efter köpet så är jag nu 90% mac.

Permalänk
Medlem

Om den där är tyst? Ja, den är väl nästan intill knäpptyst eftersom den knappt har nån fläkt?
Den var fin ja.. Apple gör bra grejer. De har bra OS också.
Har redigerat mycket film på eMacs, har funkat riktigt bra.
Men att spela spel på en Mac det vettefan. Då är nog PC ett bättre val.
Och säg inte att det inte finns såna där snygga PC:s - för det finns det!

www.hoojum.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Vilken hdd är det som sitter? ere en 2.5a?

Ingår OS när man köper?

En vanlig 3.5" IDE-disk och vanliga DDR-minnen..
OS ska ingå, rätt meningslöst annars

---

CREEL: Men å andra sidan är mini-itx rätt slöa..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Otroligt läcker. Man funderar ju lite på att sälja av PC:n och köpa en uphottad Mini

Permalänk
Medlem

Dags att inhandla då, jag ska köpa en och farsan ska köpa en, kanske fixar en till syrran på en gång

Man kan aldrig få för många macar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Dags att inhandla då, jag ska köpa en och farsan ska köpa en, kanske fixar en till syrran på en gång

Man kan aldrig få för många macar

En mac i varje rum, och minst två på toaletten.. Datorisera hemmet!

Vore lite fett att skryta om att man har en röststyrd dusch, eller? :]

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
En mac i varje rum, och minst två på toaletten.. Datorisera hemmet!

Vore lite fett att skryta om att man har en röststyrd dusch, eller? :]

Har ju powerbooken, dock bor jag inte hemma hos päronen. Men farsan har MÅNGA macar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Har ju powerbooken, dock bor jag inte hemma hos päronen. Men farsan har MÅNGA macar...

Ja har man laptop drar man runt den öööverallt Och powerbook är det ju aldrig fel på, skrytfaktor deluxe
Jaså? Fusk! Jag har bara en eller ja, en och en halv.. en slaktad bondiblue i en låda också :\

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Jag tar hellre en PC i ett vanligt chassi. Man vill ju ha lite fläktar och jox att pyssla om och ha lite rymd för nya enheter. Bara jag som känner så?

ja men nu var det inte riktigt det är prudukten är till för, en snygg liten dator som är ruskigt billig.

Vilken nano-itx piskar den här i prestanda? :p, snabbaste nano-itx ligger väl på 533mhz?. Hellre den här än en nano-itx som jag planerade på att köpa.

Permalänk

Ingen rabatt på Mac Minin med Mecenat än, hoppas det kommer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
ja men nu var det inte riktigt det är prudukten är till för, en snygg liten dator som är ruskigt billig.

För att inte tala om den fina prestandan.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

ficklampa: dom har gjort en ny och tror det är en p4. den går att få till tillräckligt bra för att klara av alla nya spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Vilken hdd är det som sitter? ere en 2.5a?

Ingår OS när man köper?

Japp Mac OSX panther ingår, även iLife som bla består av iTunes, iPhoto, iMovie, iDVD and GarageBand dvs att du får mycket för pengarna..
Mer info:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002...

/F

Visa signatur

Eat your greens kids