vad är steam för skit egentligen!!!!!

Permalänk
Medlem

99% måste vara det absolut jobbigaste stället att stanna på, om inte ,9 fanns med då

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

MMMMMMMMMmmmmmmmmmm

Jag som tänkte spela hela natten nu när tjejen och jag ska sova på varsit håll

Jävla skit

Permalänk
Medlem

Skriv/ring/prata med han på Plus på svt

Själv har jag problem med att updatera css, Jag har alla saker och det står 72% och det går inte att spela off. S

Permalänk
Medlem

Jo det är Cs:S som vägrar uppdatera sig!!! stannat på 99 %

Permalänk
Medlem

Det verkade som det löste sig med uppdateringen när bloggen togs bort, men nu verkar inte verifikationsservern vara helt kry, ca 2 timmars väntan på ett spel som man äger, nej det är dags att avskaffa Steam! hehe.

Visa signatur

olsson.zigge@bredband.net

Permalänk

Steam är bra... när det funkar. Man tycker ju att Valve borde ha lärt sig efter ett antal överbelastningar, men icke.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det finns en sak till som är dåligt med det; Man är dum nog och diskutera det på detta forum!

Så nu får man inte ens nämna ordet warez? Tagga ner lite.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antan
Steam är fruktansvärt segt och kasst, kan inte komma på något jobbigare program faktiskt =/

Hatar Valve och Steam

Och ändå så har du en HL2 bild/ikon som avatar..

Permalänk
Avstängd

vad jag vet så kunde man itne spela med "fusk serial numbers till gammla cs 1,5 och half life" över internet ?

Visa signatur

FMBAÖÄ= föreningen mot bortagandet av Öä !
vilka idoter men men nu kommer man itne sittar 24/7 på swec längre !
Btw: sug mig jävla fittor !

Permalänk
Medlem

kan inte äns logga in på steam nu... jävla mög... hade gått snabbare att dra det från närmaste wa**z ställe....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
uppenbarligen så behöver ni hjälp med att använda steam.

joina #imasteamnoob @ quakenet så ska jag hålla en tutorial för er mindre begåvade människor.

Du verkar fatta trögt?

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

men starta steam i offline mode då?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
uppenbarligen så behöver ni hjälp med att använda steam.

joina #imasteamnoob @ quakenet så ska jag hålla en tutorial för er mindre begåvade människor.

är du VIP på deras server eftersom det värkar funkar så bra för dig men inte resten?

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^Muck^
MMMMMMMMMmmmmmmmmmm

Jag som tänkte spela hela natten nu när tjejen och jag ska sova på varsit håll

Jävla skit

Du kan ju kombinera Steam Helpdesken med att vara med din flickvän, ta med tangentbordet under täcket bara

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
men starta steam i offline mode då?

Det kräver vad jag minns att man kan logga in en gång.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Hur lite tålamod kan man ha? CS:S uppdaterades vid 3 tiden i går natt och hela europa har laddat ner uppdateringen igår. Inte konstigt att det går trögt. Om ni tycker Steam är skit, tur ni inte var med på WONs tid. Då var man överlycklig om man lyckades få tag på uppdateringarna av CS och HL innom 3 dagar. Och även då var man inte säker på att man kunde spela på några servers. Alla servers skulle ju uppdateras manuellt. Att andra spel inte har dom här problemen beror ju på att dom aldrig uppdateras automatiskt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Finns det något som är bättre än WAREZ ? Vi tar ett exempel på ett spel.
Det går smidigare, får spelet oftast innan realesen, kostar inget ( det bästa ). Nackdel : Krångligt om man ska lira över nätet.

Säg inte det. Steam är ju numera totalcrackat så att alla spelen går att spela över internet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Finns det något som är bättre än WAREZ ? Vi tar ett exempel på ett spel.
Det går smidigare, får spelet oftast innan realesen, kostar inget ( det bästa ). Nackdel : Krångligt om man ska lira över nätet.

Den största nackdelen (som du borde inse om du har nån IQ) är att speltillverkarna om tillräckligt många snor spelen inte kan utveckla några nya spel för att det inte lönar sig. Sedan blir spelen väldigt mycket dyrare än de skulle vara om alla köpte, vilket drabbar de stackare som är ärliga och faktiskt pröjsar för spelen. Men jag antar att du är en liten fjortis som inte funderar och reflekterar över sådana saker...

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Har inte lyckats ladda hem update'n ännu:( Får hela tiden "The Steam server are currently to busy to handle you'r request. Please try again in a few minutes" ...

BLÄ!

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Den största nackdelen (som du borde inse om du har nån IQ) är att speltillverkarna om tillräckligt många snor spelen inte kan utveckla några nya spel för att det inte lönar sig. Sedan blir spelen väldigt mycket dyrare än de skulle vara om alla köpte, vilket drabbar de stackare som är ärliga och faktiskt pröjsar för spelen. Men jag antar att du är en liten fjortis som inte funderar och reflekterar över sådana saker...

Valve använder numera steam för att slippa mellanhänder, miljöförorening samt leveranskostnader. Vad gav det oss i utbyte? Högre priser, internettvång för att spela ett singleplayer-offlinelir, steam har en bra tanke, dock är det helt fel praktiskt.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Valve använder numera steam för att slippa mellanhänder, miljöförorening samt leveranskostnader. Vad gav det oss i utbyte? Högre priser, internettvång för att spela ett singleplayer-offlinelir, steam har en bra tanke, dock är det helt fel praktiskt.

Mitt inlägg handlade inte om steam utan om nackdelarna med warez....

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Har inte lyckats ladda hem update'n ännu:( Får hela tiden "The Steam server are currently to busy to handle you'r request. Please try again in a few minutes" ...

BLÄ!

Testade att köra igång HL2 och då minsanna började den uppdatera HL2 direkt. Överbelastat my ass. Går inte heller att byta content-server med blog-skiten...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

Moget liksom , varför stannar den på 98% ! ja får damp

Visa signatur

3700+ 64 San Diego: Gainward 7800GTX: Asus A8N-E: 4x512 Corsair Vs: DiamondMax 200gb: Sonata II:

Permalänk

skinnbaNjo: Starta om Steam, funkar inte det tar du bort .blobb-filen och startar om.

Permalänk

Förstår inte varför inte Steam börjar uppdatera sig. Har lyckats uppdatera/ladda ner både HL2 och HL2:DM nu utan att den gnällt men det är bara CS:S som vägrar uppdateras. Får hela tiden samma error mess trots att jag startat om datorn/steam flertalet gånger samt tagit bort .blobb-filen några gånger...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

men skojja med mig...ska det behöva ta mer än 2 dar ? =(

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

vafan, dom har inte lyckats fixa det än... Nu förstår jag varför alla hatar steam.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Många snackar om att folk klagade på att WON var segt och så vidare och att Steam skulle vara en bättre lösning vad gäller uppdateringar och så vidare. Vad dessa överhuvudtaget inte verkar ta med i beräkningarna är att WON var ett gammalt system som inte hade närapå lika stora resurser vad gäller servrar o.s.v. som Steam har.

Ett WON med Steams resurser skulle varit mycket bättre, då man t.ex. skulle kunnat ladda ner uppdateringarna från privata servrar och FTPer(andra servrar än Valves överhuvudtaget). Hatar att bli så begränsad som man är med Steam =/

Dessutom antar jag att laddningstider o.s.v. ocksåm skulle kortas ner avsevärt om man inte var tvungen att spela genom Steam. En ytterst amatörmässig bedömning jag gör, med tanke på att HL genom WON laddar banor måånga ggr snabbare än HL genom Steam..

iori yagami: Ditt nabb, sluta provocera (och grattis till MIRc-kanalen )

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

det värsta är inte att man måste uppdatera och vänta på att steam ska uppdatera, det är när du fått hem updateringen och vill spela, för då klarar den inte av att koppla mot steam så du kan spela ditt singel player spel, eftersom andra drar hem updaten... vilket är kasst

Permalänk

igentligen så ska ni inte klaga det är flera miljoner som använder steam så dom har nog inte den sämsta servern!!!!