Vilken konsoll är BÄST?

Permalänk
Medlem

Är det någon som håller med mig när jag påstår att de spel som finns till de alla 3 konsollerna, ex NFSU2 flyter på smidigast på en xbox, eller är de bara jag som upplever de. För övrigt så är GC vers. av nfsu2 något att egentligen förbjuda.

En annan sak som ja tänkte på var när jag köpte Vice City till ps2 o lirade de o vart besviken över grafiken medan jag sedan testade de både till xbox och Pc och de kändes som ett helt nytt spel på grund av att de var så mycket snyggare och flöt på smidigare än på ps2:an. Självklart är PC versionen överlägsen alla men de jag vill ha fram är att de spel som finns till alla formaten oftast flyter på smidigast på en xbox medan de som är enbart finns på ps2. Final fantasy X och så är i en klass för sig.

Ett sista påstående. De som spelat Metal Gear Solid 2:Sons of Liberty till ps2 och fastnat för spelet samt påstått att inget spel är bättre har blivit så oerhört besvikna när de konverterats till PC och styrningen varit något av de sämsta som ... ja, ni förstår!

Det är möjligt att de bara är jag som tänkt på detta men det är ju alltid kul att lägga sin mening även om man är själv om den

För övrigt är det inte pattson som skriver utan ja känner honom. Lånade hans id för att skriva här.
//Leijon

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag har haft PS2, känner en med chippad som kommer upp hit 2gr per år med ca 100 spel. Väldigt många av dem är skit, eftersom många är skit som aldrig ens kommer komma till europa. Men dom spel som är riktigt bra till PS2 (minns när jag köpte SOCOM för typ 800 spänn)
så HACKAR spelen. Jag hatar det. Dyra pengar så hackar det. Men iaf, inget emot ps2:an.
En anledning till att jag köpte xboxen är för att slippa bränna skivor till min dvd som inte tar dom flesta sub filerna till semesterfilmer. Min TV-ut verkar nämligen ha pajat
EN annan anledning var att jag ville prova något nytt. Har som sagt testat GC också. Metroid Prime tyckte jag om. RE Zero var ingen höjdare, inte heller vad fan det nu hette. Darkness nånting tror jag. Jag är mycket nöjd med xboxens multimedia egenskaper. Tex att man delar ut film/musik från datorn och ser/lyssnar med xboxen. Det är också guld värt att slippa skivor. Sen när man testat ett spel är det bara o ta bort det om man inte är nöjd. Det kostar inte en krona, inte ens en skiva går åt. Många spel till PS2 som är dvdrip suger väldigt hårt pga att filmerna är borta. Vips måste man köpa dvd-brännare eller köpa spelet. Min xbox var inte särskilt dyr. 1290:- och chippet 700kr. fick det installerat gratis. Hårdisken 160gb 900 nånting. Tycker pengarna var värt det.
Dosorna är sköna dessutom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Som sagt, jag har haft PS2, känner en med chippad som kommer upp hit 2gr per år med ca 100 spel. Väldigt många av dem är skit, eftersom många är skit som aldrig ens kommer komma till europa. Men dom spel som är riktigt bra till PS2 (minns när jag köpte SOCOM för typ 800 spänn)
så HACKAR spelen. Jag hatar det. Dyra pengar så hackar det. Men iaf, inget emot ps2:an.
En anledning till att jag köpte xboxen är för att slippa bränna skivor till min dvd som inte tar dom flesta sub filerna till semesterfilmer. Min TV-ut verkar nämligen ha pajat
EN annan anledning var att jag ville prova något nytt. Har som sagt testat GC också. Metroid Prime tyckte jag om. RE Zero var ingen höjdare, inte heller vad fan det nu hette. Darkness nånting tror jag. Jag är mycket nöjd med xboxens multimedia egenskaper. Tex att man delar ut film/musik från datorn och ser/lyssnar med xboxen. Det är också guld värt att slippa skivor. Sen när man testat ett spel är det bara o ta bort det om man inte är nöjd. Det kostar inte en krona, inte ens en skiva går åt. Många spel till PS2 som är dvdrip suger väldigt hårt pga att filmerna är borta. Vips måste man köpa dvd-brännare eller köpa spelet. Min xbox var inte särskilt dyr. 1290:- och chippet 700kr. fick det installerat gratis. Hårdisken 160gb 900 nånting. Tycker pengarna var värt det.
Dosorna är sköna dessutom.

Man kan ha hårddisk till ps2 också, och det är minst lika smidigt att lägga till och ta bort spel genom nätverket. För att kunna använda PS2 (funkar ej med nya PSTwo) med hårddisk krävs inget chip överhuvudtaget. Det enda du behöver är ett minneskort, hårddisk och ett original PS1-spel.

Fick ett mail från cd-wow igår om att Metal Gear Solid 3: Snake Eater har skickats ut. Blet riktigt glad, då spelet kommer till hit nästa vecka. Självklart kommer jag att lägga in spelet i hårddisken och spela från där, då laddningstiderna minskas rejält.

Permalänk
Medlem

Det ska vara Snes eller Nes, hör sen

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Jag skulle vilja att du inte bara litar på oss som faktiskt har en GameCube och givetvis höjer den till skyarna för att vi själva ska intala oss om att det var ett bra köp, utan lyssna även till de som faktiskt jobbar med att recensera TV-spel.

Jag ber dig att kolla på Video-reviewen som finns på Mario Power Tennis på denna sida:
http://www.gamespot.com/gamecube/sports/mariotennis/index.htm...

En av de allra första sakerna han säger är något som jag tycker stämmer riktigt bra...
Snälla, ta dig tiden att se den reviewen och reflerktera sedan om vad de sa och vem det var som sa det.

Men det finns nog ingen titel som är så ut-tjatad och tråkig som mario.
Och efter att ha kikat på screensen och så, ja du.. Ännu ett barnspel alt. spel om man ska ha en liten fest med öl och tv-spel.
Och inte var det snyggt heller, iaf inte om man dömmer efter screensen. Ser ut som något tennis spel för barn till pc för 3-4 år sedan kanske med lite extra ljuseffekter.

Jag har väll spelat game cube. Och jag tror faktiskt att det ofta är så att folk intalar sig att det är svinbra för att de inte ska ha gjort ett dåligt köp.
Lyssna på de som recenserar spel? Nja.. Det är väll inte så det funkar. De kan ju inte bestämma om man ska tycka ett spel är bra eller inte. Det avgör man ju själv. De är ju bara till för att man ska få en "humm" om hur spelet är så man själv kan avgöra. Det tycker iaf jag.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Tekniskt bäst: Xbox
Störst spelutbud: PS2
Xenosaga: PS2

Bäst: PS2

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagge
Det ska vara Snes eller Nes, hör sen

ja dom var bäst för 50 år sen

Permalänk
Medlem

Har alla 3 och jag rangordnar dom såhär.

1. Gamcube: Bäst spel. Stortittlarna slår allt annat som vanligt.

2. Ps2: Flest spel och mycket bra sådana. Även här andas stortittlarna kvallite.

3. Xbox: Sämst spel finns några få spel som är värda att spela men inte många. Klent med stortittlar i klass med PS2 och Gamecube. Men en bra multimedia maskin är det om man har chippat.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Själv har jag alla tre, men PS2 är helt klart bäst. Har flest spel, skönast kontroll och är komplett. Dvs. kan spela dvd som original, har optisk ut original. Den sura X-boxen måste man köpa en kabel till för att få optisk ut. Man måste köpa en fjärr för att kunna se dvd. För att inte tala om Gamecuben som inte kan nånting.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

Har bara ett GameCube men har spelat de andra konsollerna en hel del:

1 - GameCube: för att det finns ingen konsoll som har lika underbara spel som GC:t.
Tycker även att orginaldosan är otroligt skön. Priset är lågt, dock så kostar ju spelen därtill.
2 - PS2: för FF-serien och några andra spel.
3 - XBox: det finns VÄLDIGT få roliga spel till XBox, det enda som är bra med XBoxet är att man kan chippa den och se filmer och dyl.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk
Testpilot

Har kanske inte riktigt med tråden att göra men jag kollade på tradera och tänkte att man kunde kanske göra nått kap på en begagnat konsoll men det billigaste jag hittar är typ en Xbox för 1200kr, då känns det som att lägga 200 till och få en helt ny är mycket bättre.
Får dom verkligen så mycket pengar för dom? borde dom inte gå ner mer i pris?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Ett tips är att söka efter avslutade auktioner, då kan du se vad folk brukar betala

/Viktor

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vg132
Ett tips är att söka efter avslutade auktioner, då kan du se vad folk brukar betala

/Viktor

Jo, det är det som jag tycker är så skumt att fok betalar fullpris för begagnade konsoller.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Har inte orkat läsa hela tråden så jag vet inte om jag avbryter en HET diskusion men men

Jag tycker att X-Box.en och GC.n är bäst av de tre aktuella konsolerna på marknaden.

Argument:

X-Box: Den är bra för att man kan spela multiplayer lätt på internet eller lan (har testat) och spel som HALO släpps till x-box. Kontrollen är dock bara sådär. Man kan chippa upp den så man kan spela brända spel m.m. man kan lägga till en hdd så man kan spela spel utan lodingtime å helt enkelt ha alla spel tillgängliga på x-boxen enkelt.

GameCube: Jag har en gamecube egentligen för en sak och en sak endast... Legen of Zelda. Jag är ett litet Zelda freak och har alltid kört nintendo därför. Andra fördelar med Gamecube är den otroligt sköna kontrollen. Den är enligt mig den skönaste kontrollen från de tre konsolerna: testa fläktkontrollen (finns till alla tre). Ett annat bra argument är att den är minst, passar i alla hyllor, och den har samtidigt bäst hårdvara.

Sen så har vi ju PS-2 åxå.... Allt jag kan säga som är possitivt om den är att många spel släpps till denna maskin. Allt annat med den är ganska dåligt enligt mig. Kontrollen: man måste hålla tumen långt ner till höger liksom. Väligt ansträngande. Sen så är den inte så himla snygg heller för den delen, kanske den nya "mini"-modellen är lite bättre kanske

Citera å attackera gärna mina åsikter =D

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+, MSI K8N neo Platinum, 2x512mb Corsair Value, GeForce 4 ti4800, Maxtor 200Gb 7k rpm, Logitech mx310, 17" MAG
-Loookie-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Cooper
Har inte orkat läsa hela tråden

Argument:

X-Box: Man kan chippa upp den så man kan spela brända spel m.m.

GameCube: testa fläktkontrollen (finns till alla tre).

Citera å attackera gärna mina åsikter =D

Det är det argumentet folk har om Xbox; att man kan chippa den och alla som tycker att Xbox är bäst har just en chippad.
Vad menar du med fläktkontroll?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Xbox är den bästa pga den i princip är en dator. Men eftersom man redan har en dator så är den imo onödig. Mellan ps2 och gc är det ganska hårt beronde på vad man gillar. Gc har ju klart överlägsen hårdvara medans ps2 har bättre spelutbud. Själv har jag lirat de flesta ps2 spel så ska nu sälja mitt ps2 och införskaffa en gc.

Gc e billigt och bra med, 799 för konsollen och sen kan man köpa loader skiva för 199 så man kan lira billiga importerade spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpen
Själv har jag lirat de flesta ps2 spel så ska nu sälja mitt ps2 och införskaffa en gc.

Gc e billigt och bra med, 799 för konsollen och sen kan man köpa loader skiva för 199 så man kan lira billiga importerade spel.

Då kan jag passa på att ge dig ett tips så du sparar pengar: Köp bara Nintendo original-tillbehör såsom minneskort, RGB-kabel och extra handkontroll. Nästan alla tredjeparts-tillbehör till GC är värdelösa.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

PS2 helt klart, den har ett STORT spelutbud med många sjukt bra titlar och är även bakåtkompatibel med PSXspel. Den har bekväma kontroller som man kan hålla i timtal utan att få ont någonstans. osv osv.

/[krook] från Tweekittens account

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Det är det argumentet folk har om Xbox; att man kan chippa den och alla som tycker att Xbox är bäst har just en chippad.
Vad menar du med fläktkontroll?

Det är en handkontroll till x-box/gc/ps2 som är utrustad med fläkt innuti. Asbra till lååånga spelkvällar som brukar inträffa ofta när jag lirar alla zelda spelen till gc

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+, MSI K8N neo Platinum, 2x512mb Corsair Value, GeForce 4 ti4800, Maxtor 200Gb 7k rpm, Logitech mx310, 17" MAG
-Loookie-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Cooper
Det är en handkontroll till x-box/gc/ps2 som är utrustad med fläkt innuti. Asbra till lååånga spelkvällar som brukar inträffa ofta när jag lirar alla zelda spelen till gc

Ok, jag misstänkte att det var nåt sånt men jag har aldrig sett en sån.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

NGC

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Den bästa konsolen i dagsläget är ngc/xbox. Där är de cuben som har de grymma liren och boxen som har möjligheten att bli en riktigt multimediamaskin. Men jag har med tiden insett att även ps2 är en väldigt bra konsol. Ifall de skulle vara en kamp mellan speltitlarna så skulle boxen vara utklassad av både cuben å ps2.

Permalänk
Medlem

Jag misslyckas med att se på vilket sätt de möjligheter ett xbox har att bli en multimediamaskin är ett hållbart argument. Då skulla jag kunna börja hålla låda om hur jag gillar färgen på ps2:an bättre än jag gillar färgen på xboxet. Jag äger förövrigt bara en xbox, hittils har jag spelat 3 bra spel på den.
Kung-fu chaos
Ninja Gaiden
Halo2

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

PS2 för bättre spel, mindre consoll och känns mera genomtänkt.
PS Two: alt ovan plus att den är super liten.l
Xbox är mycket trevlig chippad, men jag gillar inte alla spelen som kommer.

Så för håller jag fast mig med min PS2. Sen så går ju PS2'n att chippa den också så att den får i princip samma funktioner som PS2. Därför så tycker jag att vi ska se vilken som är bäst orginal. Helt oändrad.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xboxplayer
ja dom var bäst för 50 år sen

Men de äger fortfarande. Alltså är de bäst! Nes/snes är helt överdrivna. Men om jag måste välja mellan de 3 så är valet lätt. X-Box, då kör man nes och snes emulatorer fast det finns många bra spel som är nya också. Men de äldre spelen har en viss känsla som ofta går förlorad, kanske för att många satsar för mkt på snygg grafik?

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Avstängd

Men lol det finns ju inte någon bra consol att välja mellan det ska ju vara super nintendo

Visa signatur

anime aeger o inga andra skitåsiktär

Permalänk
Medlem

Jag röstar på Gamecube, PS2 har mycket bra rollspel. Men jag tycker den har sååå tråkig grafik...

Gamecube har välditg bra kvalitet på de flesta spelen, samt att det är helt ok grafik.

Xbox, suck. Så gott som inga roliga spel till denna låda. De flesta spelen finns på PC i bättre version. De spelen som bara finns till kryss-lådan gör det inte värt pengarna.

Jag röstar på Gamecube iaf. Mest orginella spel (finns inte på andra konsoller eller medium) samt att den har bra grafik och bra spel.

Permalänk
Medlem

Tycker exakt som Icy.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB