Vilken konsoll är BÄST?

Permalänk
Medlem

GameCube lätt så den har bäst spelutbud, Resident Evil och Metroid. Sen när polarna är över så drar man en Mario Party eller Mario Kart

PS2 är helt ok också men når inte riktigt upp till toppen.

Xbox kommer sist, men som chippad htpc är den ett hot mot ps2.

Men då jag har konsol för spel så har inte xbox en chans.

Permalänk
Medlem

Xboxen suger verkligen, visst hårdvaran kanske är bättre än i dom andra konsollerna men spelutbudet är ju fruktansvärt, har haft min i ett bra tag och har fortfarande bara 2 spel, Halo - som är det mest överskattade spelet någonsin och Tony Hawk pro skater 4 vilekt är ett väldigt bra spel men jag kunde lika gärna köpt det till PS2. Finns inte direkt några andra spel som jag ens funderat på. Soptunnan kanske är lite överdrivet men jag slänger gärna ut den på blocket

Har också ett PS2 som jag har ett 10-tal spel till och vad jag vet går inget av dom att få till någon annan konsoll. Så jag tycker inte ens det går att jämföra med gates meningslösa "Jag-vill-ha-mer-pengar-box"

En gamecube har jag blivigt väldigt sugen på att köpa framförallt nu när RE4 kommer men även pga. flera andra spel och den är så billig 799:- är knappt mer än vad ett spel kostar

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

flera andra spel och den är så billig 799:- är knappt mer än vad ett spel kostar

Är jag den enda som tycker att det är skandalöst att konsolspel kan kosta så mycket? Jävla licenskostnader. Jag skulle aldrig betala mer än 500kr för ett spel.

OK, nu kanske spelen kostar runt 600 när de är nya, men det är fortfarande för mycket. NES, SNES och N64 spel kunde även kosta så mycket som 900kr. Skäms på er, Nintendo!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Vill jag spela pcspel så har jag Pcn till det. tycker inte alls xbox är som en konsoll att stoppa in ett nvidia grafikkort och en P3 prolle är inte att kalla en konsoll. PS2 är precis motsatsen och så även gamecube tycker att Sony har alltid varit starkast och som jag sa innan så har ps2 betydligt bättre spel och man kan nästan göra allt på en ps2 som man kan på en xbox och vem fan vill göra Gates ännu mer rikare ?

Men snälla, då är inte Gamecuben någon konsoll heller då, den har ett ATi-grafikkort och en gamal mac-cpu.

Personligen gillar jag xbox mest pga den överlägsna hårdvaran och möjligheterna man får när man chippar den, PS2:an kommer inte i närheten på det området. Bra dosor men tyvärr har väl xboxen inget riktigt intressant spel, men en väldigt många som duger som tidsfördriv.

PS2 är väl ok, har bra dosor och några få intressanta spel.
GC är riktigt tråkig, bara massa överhypad skit och barnspel och riktigt usla kontroller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Gamecube har ett ATi kort, bara så du vet. Och det var fanimej ingen som klagade på PC-kompabiliteten när Dreamcast släpptes. Men åh nej, när just Microsoft gör det måste det såklart vara en fruktansvärd grej.

För de kan fan inte ens släppa en stabil konsoll. jag såg nu på den mässan där gates lirade bilspel mot Conan O brian haha mitt under demonstrationen under menyn så kom en fin bluescreen lol.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden

Laddningstidenrna på PS2 är nått jag stör mig extremt mycket på, även när man ska spara till minneskorten som tar hundra år.

ang den quoten kan jag bara säga... att min 7200rpm 200gb maxtor disk i min ps2:a inte alls laddar spelen segt

kan faktiskt inte säga en bra åsikt om konsollkriget... i vanliga fall hade jag lätt sagt ps2... men jag har så allmänt tröttnat på konsoller så jag vet inte vad.

men jo... ps2 gillar jag starkt iallafall

Permalänk
Citat:

För de kan fan inte ens släppa en stabil konsoll. jag såg nu på den mässan där gates lirade bilspel mot Conan O brian haha mitt under demonstrationen under menyn så kom en fin bluescreen lol.

Och hur många rapporteringar om hängningar har kommit från spelare? Definitivt inte mer än andra konsoler. Och när vi snackar om ett program som Conan O Brien så har man svårt att tro på att det var äkta. Finns BSOD på Xbox överhuduvtaget?

Permalänk
Citat:

Det var en beta-verision av Forza-motorsport...

Permalänk
Medlem

Xbox helt klart. Massa grymma spel + att den klarar med mesta när den är chippa.

Ps2:an har juh en del grymma titlar men känns ändå väldigt gammal på nått sätt.

Gillar itne Gamecuben alls men jag har inte spelat de hetaste titlarna men jag tror inte dom kan ändra min åsikt i det här fallet.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
ang den quoten kan jag bara säga... att min 7200rpm 200gb maxtor disk i min ps2:a inte alls laddar spelen segt

Men den är ju inte så från början

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Hmm

GC är nyast med hetast hårdvara.
XBox är halvgammal, men har gott om funktioner och bra hårdvara.
PS2 är tokgammal, men stort och (enligt mig) intressant spelutbud.

ungefär sådär resonerar jag, men PS2 slår allt med sina spel.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Ett chippat X-Box är överlägset de andra konsollerna. Det är få saker man INTE kan göra med den då

Kan den diska också?

Jag tycker xbox inte har några bra exklusiva titlar vilket gör den oerhört tråkig. Halo finns på PC idag (även om den inte är något vidare bra portad) och Halo2 kommer väl antar jag. Forza kommer men tyvärr tror jag att många kommer vända blicken ganska snabbt när Gran Turismo 4 kommer till PS2. Till PS2 kan jag nämna många spel som finns exklusivt för konsolen (och gör den därför mer intressant) t ex:
MGS2 och 3, FFX, FFX-2, Gran Turismo 3 och 4, Ratchet & Clank 1-3, ICO, Tekken, GTA:SA (för tillfället iaf), Suikoden... mm+

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Gamecube är töntigt. Dåliga kontroller och barnsliga spel. Har läst att det faktiskt är en konsol som är utvecklad främst för barn (men också personer i alla åldrar, aka familjespel). Man ska använda denna konsol tills man vuxit upp lite, och kan byta upp sig. (Läst på samma ställe). Grafiken bryr jag mig inte om speciellt mycket. (Jag är inte GRAFIKBÖG).

Om du inte bryr dig om grafiken borde ju inte GC vara nåt problem. Vad får dig att tycka att den är töntig?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Jag rekomenderar en Xbox! Förstår inte varför alla gnäller om storleken på kontrollerna, vad är ni för kvinnor? Ligger väldigt skönt i handen och lättåtkomliga knappar. PS2'ans däremot tycker jag är mycket mindre ergonomisk utformad(mycket kanter och sådant). Sen att Xbox-kontrollerns analoga spak har en liten tum-grop är bara för underbart. Halkar hela tiden av Ps2:ans efter några chips:p
Gamecuben ska jag inte uttala mig om eftersom jag inte har testat den, men det gör jag endå. Ser fördjävlig ut, både kontroll och konsoll. Har inte vidare många intressanta titlar och känns allmänt fjantig.

Nej en rejäl krysslåda är mitt val!

Varför inte alla tre

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag rekommendera ett GameCube då jag tycker om Nintendos egna spel. Dessutom så har den rätt trevligt hårdvarustöd för cell-shading, vilket gör att många av spelen ser riktigt häftiga ut. De enda fronterna när GameCube inte håller måttet när det gäller spel är enligt min mening J-RPG och sportspel. Visserligen har det släppts några bra RPG-spel i år, men inte alls tillräckligt för att peta ner PS2 från RPG-tronen. Men annars håller Nintendos spel (som de tillverkar/övervakar själva) en extremt hög nivå.

Men jag får ändå rekommendera Xbox om du hade tänkt att "leka" med maskinen. Alltså om du skall ha emulator, se på film, lyssna musik eller programmera så skall du ha en Xbox, utan tvekan.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Har genom åren ägt alla tre och den jag var mest nöjd med var definitvt PS2:an. Mest för att den helt enkelt har störst spelutbud och de bästa spelen.

Visa signatur

- Macbook Pro -Mid 2012
- iPhone 5 Black 16GB
- iPad Mini 16GB 1st Gen

Permalänk

Stormraider plays:

Gamecube är bra pga av priset och sina spel
Xbox är enbart popis pga av att man kan leka sjörövare med den.

Permalänk
Medlem

tycker dom är för olika varann för och favorisera någon, alla tre har något eget och bjuda på, så jag säger alla tre

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpira
tycker dom är för olika varann för och favorisera någon, alla tre har något eget och bjuda på, så jag säger alla tre

Det där var faktiskt en av de bästa sakerna jag hört läggas in i ett "konsol-krig" någonsin tror jag. It's so obvious now...

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk

De som köper en xbox och har en någorlunda pc tycker jag är idioter, (förlåt, mindre smarta). Xboxen är ju precis som en dator fast mycket, mycket sämre, den största anledningen är spelutbudet, de speltitlar den har har alla andra konsoler samt pc:en. Tex jag som gillar RPGs med grafiktemat anime/manga kan glömma xboxen direkt, likaså när det gäller vissa spelserier, ex Gran Turismo, gta, resident evil serien mm, xboxen har INGA egna spel. En annan anledning som egentligen inte är xboxens fel är att den är så överskattad. Tex "WOOOW MAN KAN CHIPPA DEN SEN KAN MAN KOLLA DIVX!!!1!1!one!1!!" man kan kolla divx genom dator om man köper en kabel som kostar ungefär 0.1% av en xbox med chip. Eller så kan man kolla divx genom någorlunda nya dvd:er.
Jag säger inte att den duger som multimaskin, men de flesta här har väl en dator? Vad kan man inte göra med en dator liksom. Jag förstår även att vissa vill slappa i soffan och spela med kontroll, detr finns två alternativ då: PS2 och GC.
Såg någon ovanför mig som i korta drag sa följande:
1.Gamecuben har jag inte testat men den är fulast. HMMMM, den är ju bara mest stilrenast av alla konsoler!!, den passar perfeckt i hyllan utan att se ut som något överdrivet. Men jag antar att samma person diggar stora klumpiga flashiga saker. (Äger du ett Thermaltake?)
2.Samma person sa att kontrollerna till ps2:an är kantiga. Du måste skoja, vi på jobbet hadde en liten diskussion om ämnet vilken kontroll är bäst, vi kom fram till ps1/ps2:ans. De har ju perfekt pass form, lagom med knappar, och de är ganska små. (N64:ans kontroller kom sist)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag äger ingen konsol, men min röst går till Xbox. Med Xbox kan man spela multiplayer (online), och jag har för mig att man kan ladda ner patchar och sånt till spelen (är verkligen inte säker om det stämmer) och så finns det en massa annat, och bra spelkontroller också. Däremot gillar jag inte alls Gamecube, usla spelkontroller och barnsliga skitspel. Playstation 2 är helt okej, det finns en hel del bra spel.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem

Själv har jag ingen av dem, och har bara spelat på X-boxen och GameCuben. För mig vinner X-boxen eftersom den har fler möjligheter, samt att den har något bättre prestanda.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många det är av er som röstade på Xbox som äger en ochippad.:)
Eftersom jag äger alla tre (varav Xboxen är chippad) kan jag vara opartisk i frågan och enligt mig är Gamecube den bästa konsolen.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

ps2 vinner lätt p g a utbudet av spel (dessutom bäst handkontroll). till xbox/gamecube finns det kanske 2-3 [exklusiva] spel per plattform som intresserar mig: det räcker inte.

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

Jag provade EyeToy idag, och gissa vad. Blev helt sålt på det. Vilken känsla helt otroligt. Går inte att beskriva den lyckan. Boxningen så blev jag helt slut, pingis, foboll och massa annat. Prova så kommer ni att bli helt paff.

Permalänk
Medlem

Just nu tycker jag Gamecube underhåller mig mest utav dom 3 då Metroid Prime 2 och Resident Evil 4 spelas. Men det kan ju ändras, beror på spelen helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem

Lite dumt att ställa den här frågan på ett dator inriktat forum, självklart kommar alla skrika Xbox här, eftersom den är så lik en PC.

Vad som gör en konsoll är bara 1 sak, det är spel, det handlar nada om grafik, ljud, och vad maskinen kan göra utöver spel Det är igentligen totalt meningslöst att köpa en konsoll om man inte tycker om spelen till den, Tja kanske inte Xbox som det går ganska enkelt att göra mycket mer, värt att nämna att allt detta funkar på PS2 oxo.

Själv röstar jag på PS2 eftersom den har mer spel i min smak, GameCube där efter och Xbox långt ner på listan då den har typ 2-3 hitils som jag har tyckt om.

Men vist tycker man om PC spel så är Xbox ens val, Familjespel är garanterat gamecube, och rpg och annat från asien är det PS2.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

Gamecube.....

Permalänk
Medlem

Xbox röstade jag på.. Det är iofs min personliga åsikt, men jag tänker precis som trådskaparen: Alla funktioner man har tillgång till när man har chippat sitt Xbox... Och jag köpte faktiskt inte mitt Xbox enbart för att spela.. Utan för att få en lättkontrollerad MMM (multimediamaskin).

Permalänk
Medlem

Ok nu när ni är uppvärmda ska jag lägga ett svar.

Min egna åsikt om 3 konsoller: Vi börjar med PS2, eftersom jag köpte den när den var relativt ny på marknaden. Hade inte råd med ett spel ävensom ett minneskort kostade kring 500:- då!

Bra med PS2: Det som har fallit mig i smaken gälande PS2 är handkontrollerna . Mycket tack vare att knapparna på dualshock2 är tryckkänsliga, vilket är otroligt skönt i tex gt3, wrc osv.
Det är även bra RPG-spel till ps2 tex Final Fantasy X som jag köpte för dyra pengar.
Känslan i dom BRA spelen är oftast skön.Spelutbudet är bra

Dåligt: Tycker att många spel hackar kraftigt. Man måste köpa minneskort som säkert inte är så dyra nu dock. Man måste köpa nätverksadapter för att lira online, om man inte har en PSTWO. Chippade PS2 är väldigt ostabila, och Vi hade problem att få igång dvd-filmer på det. Original som brända.

Bra med XboX: Kan inte yttra mig alltför mycket då jag nyligen skaffat mig en xbox.
Jag tycker även att Xbox har väldigt sköna original handkontroller. Dom spel som är bra, är jävligt bra, och jag tycker änsålänge att det finns gott om bra spel. Känslan i spelen är minst lika bra som på PS2. Ett chippat xbox öppnar en värld av möjligheter. Hur svårt är det att testa ett spel och sedan kasta bort det om man inte gillar det?

Dåligt med Xbox : Jag har inte hunnit märka några dåliga saker med XboX, rent prestanda mässigt. Dock så brukar chippade konsoller hänga sig oftare än en ochippad. Jag tycker spelutbudet gällande äventyr, skräck och rollspel är lite svagt. Dock stör det inte mig.

Bra med Gamecube: Har bara testat denna ett antal gånger, men jag försöker.
Grafiken i Metriod Prime var slående. Det var rejält snyggt. Det har dom lyckats med.

Dåligt med Gamecube: För mycket barnspel för min smak. Inte speciellt sköna dosor, men det finns väl andra att köpa. Dom flesta spelen känns oseriösa. Chippningsmöjligheterna är sämst av alla konsoller.

Men enligt fakta är väl en chippad xbox det bästa. Väldigt lätt att "testa" spel där.
Ps2 ligger mig om hjärtat, men jag är mer nöjd med xboxen.
Gamecube, tja. Jag gillar Metroid och kommer ändå inte våga spela RE4, Jag köper inte en konsoll för ett spel.