Vilken konsoll är BÄST?

Permalänk
Avstängd

xbox är bäst men ps2 har mest bra spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
De som köper en xbox och har en någorlunda pc tycker jag är idioter, (förlåt, mindre smarta). Xboxen är ju precis som en dator fast mycket, mycket sämre, den största anledningen är spelutbudet, de speltitlar den har har alla andra konsoler samt pc:en. Tex jag som gillar RPGs med grafiktemat anime/manga kan glömma xboxen direkt, likaså när det gäller vissa spelserier, ex Gran Turismo, gta, resident evil serien mm, xboxen har INGA egna spel. En annan anledning som egentligen inte är xboxens fel är att den är så överskattad. Tex "WOOOW MAN KAN CHIPPA DEN SEN KAN MAN KOLLA DIVX!!!1!1!one!1!!" man kan kolla divx genom dator om man köper en kabel som kostar ungefär 0.1% av en xbox med chip. Eller så kan man kolla divx genom någorlunda nya dvd:er.
Jag säger inte att den duger som multimaskin, men de flesta här har väl en dator? Vad kan man inte göra med en dator liksom. Jag förstår även att vissa vill slappa i soffan och spela med kontroll, detr finns två alternativ då: PS2 och GC.
Såg någon ovanför mig som i korta drag sa följande:
1.Gamecuben har jag inte testat men den är fulast. HMMMM, den är ju bara mest stilrenast av alla konsoler!!, den passar perfeckt i hyllan utan att se ut som något överdrivet. Men jag antar att samma person diggar stora klumpiga flashiga saker. (Äger du ett Thermaltake?)
2.Samma person sa att kontrollerna till ps2:an är kantiga. Du måste skoja, vi på jobbet hadde en liten diskussion om ämnet vilken kontroll är bäst, vi kom fram till ps1/ps2:ans. De har ju perfekt pass form, lagom med knappar, och de är ganska små. (N64:ans kontroller kom sist)

Xbox har visst egna spel, att säga någonting annat är bara ren ignorans. Ja, många spel finns till andra konsoler och PC:n, men det är ju faktiskt likadant med PS2. Sen finns det vi som föredrar RPG:n där man faktiskt rollspelar framför den japanska varianten "Linjär fantasyberättelse med små obetydelsefulla interaktiva inslag för att kunna klassifiera det som spel", spela roll om det är söt mangagrafik eller tråkig västerländsk design, spelet kommer i förstahand. Det finns många bra alternativ till Gran Turismo på Xbox, och GTA finns visst till konsolen. När man chippat den är det även den bästa konsolen som finns för emulatorer, man kan ha allt från NES till Neo Geo.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men den är ju inte så från början

nää haha men dom snackar ju om moddade keksboksar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
nää haha men dom snackar ju om moddade keksboksar

Ja, det är ju dom som ger.
så jävla skönt att bara slippa skivor.

Permalänk

ämnet är lite roligt egentligen, bestämmer man säg för att gilla en xbox tex (som jag) så stänger man omedvetet ut det bra med PS2 och GC, ja mena, det är väll självfallet att jag älskar Xboxens kontroller eftersom jag är vana med dom till 100% skulle säkert tycka att tex PS1/2's kotroller är mkt skönare än xboxens om jag hade levt med dom en längre tid.

Lite handlar det nog också om spelsmak, GC = lite mer Zelda stuk övre det hela, PS2 = dom är nog ledande inom den delen. Därf kommer Xboxens största nederlag dom har faktist inte lika stort utbud av spel, dom har ju lite halv seriösa spel som rammlar in på märknaden titt som tätt, men annars så har ju dom inte dom där "mega-titlarna" såsom GTA serien osv. som PS2an har.

LajnuZ. det du säger om att man lika gärna kan skaffa en xbox istället för en xbox som är chippad är sant till en viss del, men egentligen så är en Dator 10x bättre än hela konsoll ligan.

Vad är då fördelen med konsol överhuvudtaget? mitt svar skulle nog vara att få friheten att inte behöva köpa det där sista snabbaste grafkortet från ATI eller det där nya flashiha minnet. Köper man en Xbox/PS2/GC så har du ett säkert laggfritt spelutbud som funkar hlet utmärkt på din konsoll,

det är lite av en ekonomifråga också, jag har lagt ner ~3800:- på min xbox inklusive xboxen då, och jag kan ju ändå spela Halo2 tex, som jag tycker har riktigt skön grafik på. Skulle man då kunna köpa en PC för 3800 och maxxa ett Halo2(om det nu var portat till pc) laggfritt? tvivlar på det. Självfallet så kan man ju få upp bättre grafik på PC'n MEN då återkommer man till det problemet att du måste uppgradera din Pc.

konsoll jungeln är djup.
xbox for life gäller för mig, men har full repsekt till ps2or och GC men inte lika starka som xboxen i mina ögon, men som sagt delvis en smakfråga.

Tackar för mig

Permalänk
Medlem

Mycket som man kan göra med en chippad xbox kan man göra med ps2 med. Men självklart är xbox bättre som homebrew maskin. Varför? jo, ps2 använder sig av ett eget SDK (egna bibliotek och sånt) när man programmerar program, medan xbox använder sig av den officiella SDK:n till xbox. Därför är det extremt mycket svårare att programmera PS2-program än xbox-program.

Detta är iaf vad jag har läst, men jag kan ha fel. Ni får gärna rätta till mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
[B]Ok nu när ni är uppvärmda ska jag lägga ett svar.

Bra med PS2: Det som har fallit mig i smaken gälande PS2 är handkontrollerna . Mycket tack vare att knapparna på dualshock2 är tryckkänsliga, vilket är otroligt skönt i tex gt3.

Menar du de vanliga knapparna, typ X,O och de? De har bara två lägen som man kan trycka dem i och dessutom är de (enligt mig) halvt omöjliga att få i mittenläget. Eller syftar du på att shoulder-knapparna är tryckkänsliga så vill jag bara komma och påstå att både Xbox och GameCube har bättre shoulder-buttons när det gäller att de ska vara analoga.

Dessutom så tycker jag att det går lite överstyr med folk som på nåt sätt ska bevisa att GC minsann inte är för barn. De enda exemplen de drar upp är Resident Evil och Metroid Prime. Folk som inte håller koll kommer att tro att dessa är de enda spelserierna som inte är barnsliga. Visst, de två serierna är de som kommer närmst till hand när man skall nämna en titel som inte är barnvänlig. Men tänk på att det finns betydligt många fler spel som är vuxen-inriktade än bara Metroid och Resident Evil.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Hah, inte mkt tvivel precis, XBOX lugnt
Går ju använda till sååååå mkt mer än bara spel. Som multimediamaskin är den underbar!

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se hur många köpta spel som ägare till xbox har. Ni lär väl ändå bränna spel?
Jag skulle nog satsa lite fler kronor på spelen om ni vill att det ska komma fler intressanta spel till xbox. När speltillverkarna förstår att för mycket av deras dyrbara tid och dollas bara går rakt ut på internet så kommer de nog att titta runt omkring sig efter andra plattformar. Men de har ju Microsoft i ryggen, så det är ju ändå högt osannolikt.

xbox och chip i all ära, men är det inte smartare att satsa på en rejäl PC-MMC istället, för ärligt, spelen till xbox är inte något vidare.

I och med detta är det inte sagt att det chippas till ps2 också, men det är nog mindre vanligt.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

xbox är mycket bättre än ps2 och gc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Dessutom så tycker jag att det går lite överstyr med folk som på nåt sätt ska bevisa att GC minsann inte är för barn. De enda exemplen de drar upp är Resident Evil och Metroid Prime. Folk som inte håller koll kommer att tro att dessa är de enda spelserierna som inte är barnsliga. Visst, de två serierna är de som kommer närmst till hand när man skall nämna en titel som inte är barnvänlig. Men tänk på att det finns betydligt många fler spel som är vuxen-inriktade än bara Metroid och Resident Evil.

Super Mario Sunshine är inte för barn, det är ju assvårt

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Super Mario Sunshine är inte för barn, det är ju assvårt

Haha! Jag håller med dig där! Den där jäkla flygande piraya-plantan dog jag på säkert 4 gånger innan jag klarade den. Jäkla skitspel

Visa signatur

Permalänk

Snälla nån, det är väl inget fel på xbox kontrollerna ? Själv har jag xbox, det är inte alls dåliga spel på det tycker jag, klart mycket bättre än gamecubes fjanteri, och ps2 tycker jag inte har mycket bättre spel än xbox? Dessutom så ifall man ska köra tex bilspel, så får man trycka på en knapp på ps2 kontrollen, medans på xbox finns det en "spak" på undersidan på båda sidorna som man kan tillexempel gasa halvt med eller nåt sånt, skjuta på halo2 kanske(hehe det grymmaste spelet 4Ever) Jag tycker helt klart du ska köpa XBOX !

Permalänk
Medlem
Citat:

De som köper en xbox och har en någorlunda pc tycker jag är idioter, (förlåt, mindre smarta). Xboxen är ju precis som en dator fast mycket, mycket sämre, den största anledningen är spelutbudet, de speltitlar den har har alla andra konsoler samt pc:en.

Hej! Jag är en av alla dessa idioter. Jag har en ochippad XBox som jag spelar Project Gotham Racing 2, Top Spin, Outrun 2 och snart även Forza-Motorsport på. Nu, över 1½ år efter att Top Spin har släpts till XBox så finns det till PC, de andra spel finns ännu bara till XBox. Att du tycker att XBox är ointressant för att den typen av spel som du är intresserad av inte finns på XBox förstår jag helt, men att bara för det påstå att alla andra som har en XBox är idioter eftersom deras favoritspel bara finns på den är riktigt korkat.
Själv har jag både en PC, XBox, Gamecube och PS2 för alla har exklusiva spel som jag är intresserad av, vilken som är bäst är omöjligt att säga, F-Zero GX, Resident Evil 4, Gran Turismo, Ace Combat, PGR2, Outrun 2 och Forza-Motorsport är alla riktigt bra spel och det är det viktiga, inte vilken processor som kör spelen.

/Viktor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vg132
Hej! Jag är en av alla dessa idioter. Jag har en ochippad XBox som jag spelar Project Gotham Racing 2, Top Spin, Outrun 2 och snart även Forza-Motorsport på. Nu, över 1½ år efter att Top Spin har släpts till XBox så finns det till PC, de andra spel finns ännu bara till XBox. Att du tycker att XBox är ointressant för att den typen av spel som du är intresserad av inte finns på XBox förstår jag helt, men att bara för det påstå att alla andra som har en XBox är idioter eftersom deras favoritspel bara finns på den är riktigt korkat.
Själv har jag både en PC, XBox, Gamecube och PS2 för alla har exklusiva spel som jag är intresserad av, vilken som är bäst är omöjligt att säga, F-Zero GX, Resident Evil 4, Gran Turismo, Ace Combat, PGR2, Outrun 2 och Forza-Motorsport är alla riktigt bra spel och det är det viktiga, inte vilken processor som kör spelen.

/Viktor

Där håller jag med dig. Men tyvärr har man inte råd och plats för flera konsoler. Jag valde iallafall PS2.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Testpilot

Men säg så här:
Du har bara en dator och sen vill du spela t.ex. Burnout 3, varför då välja att köpa en PS2a istället för en Xbox när Xboxen vinner i både laddningstider och grafik?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men säg så här:
Du har bara en dator och sen vill du spela t.ex. Burnout 3, varför då välja att köpa en PS2a istället för en Xbox när Xboxen vinner i både laddningstider och grafik?

Behöver man ens fråga? Köp den konsoll som är bäst efter dina egna förutsättningar, pris, spel och kontroller.

/Viktor

Permalänk
Medlem

Just nu så finns det ingen konsoll som jag skulle betala pengar för att köpa. Tycker de ligger för långt efter persondatorer. Plus att det ända spelet jag skulle spela är WoW.

Men iaf. PS2 har ju överlägset bäst kontroller.
Vad gäller spelutbud så har väll PS2 bästa titlarna men Xbox har fler titlar?!?
Vad gäller hårdvara så tycker jag spel ser bäst ut på Xbox.
Gay Cube är enligt mig helt värdelöst och har titlar för barn i 5-13års åldern. Med några enstaka undantag.

Så i det stora hela

1. PS2
2. Xbox
99. GC = soptunne platsen

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Avstängd

Dreamcast, för det är en arkadmaskin. Det försöker inte vara något det inte är såsom att ha en massa rollspel och skit utan det är pang på.

Permalänk
Medlem

Vad menar du? Dreamcast har ju som alla andra många spel och många olika typer av spel, både RPG och en massa andra. Exempel på några RPG som finns till Dreamcast är Grandia 2, Story of Thor, Skies of Arcadia och Phantasy Star Online och det finns många fler.
Visst fanns det många arkad konverteringar till Dreamcast men det har ju sin naturliga förklaring i att SEGA är ett företag som tillvärkar många arkad spel också.

/Viktor

Permalänk
Avstängd

Ja men om du kollar antalet arkadspel mot rpg och fps så ser du att mestadels är portningar ifrån segas arkadmaskiner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa

Gay Cube är enligt mig helt värdelöst och har titlar för barn i 5-13års åldern. Med några enstaka undantag.

99. GC = soptunne platsen

Jag skulle vilja att du inte bara litar på oss som faktiskt har en GameCube och givetvis höjer den till skyarna för att vi själva ska intala oss om att det var ett bra köp, utan lyssna även till de som faktiskt jobbar med att recensera TV-spel.

Jag ber dig att kolla på Video-reviewen som finns på Mario Power Tennis på denna sida:
http://www.gamespot.com/gamecube/sports/mariotennis/index.htm...

En av de allra första sakerna han säger är något som jag tycker stämmer riktigt bra...
Snälla, ta dig tiden att se den reviewen och reflerktera sedan om vad de sa och vem det var som sa det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

pc är bäst. ärligt.
1. Grafiken
2. Kontrollerna (mus o tangentbord)(det finns faktiskt gamepads... och adapters till alla konsolers gamepads...)
3. Man kan använda den till allt
4. Spelutbud

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vg132
Behöver man ens fråga? Köp den konsoll som är bäst efter dina egna förutsättningar, pris, spel och kontroller.

/Viktor

Var mer tänkt som ett svar på dom som tycker att xboxen är kass eftersom spelen ändå kommer till PS2.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

den konsolen som jag haft roligt med längst är nintendo 8 bitars aka nes

Visa signatur

FMBAÖÄ= föreningen mot bortagandet av Öä !
vilka idoter men men nu kommer man itne sittar 24/7 på swec längre !
Btw: sug mig jävla fittor !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Jag skulle vilja se hur många köpta spel som ägare till xbox har.

Två, men de följde med konsolen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas91
Dessutom så ifall man ska köra tex bilspel, så får man trycka på en knapp på ps2 kontrollen, medans på xbox finns det en "spak" på undersidan på båda sidorna som man kan tillexempel gasa halvt med eller nåt sånt

Om du tittar lite noggrannare ser du att det finns två analoga spakar på ovansidan av PS2-kontrollen.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Xbox har visst egna spel

Självklart har den det, men utav de tre konsollerna i fråga så har xboxen smalast utbud och väldigt få egna spelserier.

Citat:

"Linjär fantasyberättelse med små obetydelsefulla interaktiva inslag för att kunna klassifiera det som spel",

Det är en helt annan diskussion vad gäller RPG vs MangaRpg. Och hur dåligt du än tycker sådan rpg är så finns det fortfarande inte till xboxen. (btw jag föredrar också vanliga rpg, tog mest detta som exempel på hur värdelöst spelutbudet är.)

Citat:

Hej! Jag är en av alla dessa idioter.

Kan börja med ett förlåt, du är ingen idiot. Fakta kvarstår dock; xbox har sämst spelutbud överlag och väldigt få egna speltitlar/spelserier.

Jag vet att detta är en konsoll vs konsoll tråd men jag måste bara få förklara varför jag tycker det är meningslöst och korkat att köpa xbox för multimaskin. Säg så här jag köper en xbox för ca 1500:- sen ska jag ha ett chip och montering av detta kostar 1200:- (microstore). Nu måste vi även räkna in priset för en tv (eftersom man måste ha detta). Och säg att vi kommer upp i 5papp(billig tv). För lite mer än det får du en grymm dator som kan göra allt xboxen kan och MYCKET mer. Att köpa xbox för spel är också onödigt eftersom de flesta titlar finns till de andra två konsollerna som även har ytterligare spel som xboxen inte har. Jag väljer hellre den möjligheten än 2sekunders längre laddningstid. Sen finns det ju undantag till exempel Viktor som gillar vissa typer av bilspel som endast finns till xboxen, den typen av xbox användare kan jag förstå.
Nu orkar jag inte mer. Detta är hur jag resonerar och tillsist; smaken är som baken och xbox suger

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Citat:

Jag vet att detta är en konsoll vs konsoll tråd men jag måste bara få förklara varför jag tycker det är meningslöst och korkat att köpa xbox för multimaskin. Säg så här jag köper en xbox för ca 1500:- sen ska jag ha ett chip och montering av detta kostar 1200:- (microstore). Nu måste vi även räkna in priset för en tv (eftersom man måste ha detta). Och säg att vi kommer upp i 5papp(billig tv). För lite mer än det får du en grymm dator som kan göra allt xboxen kan och MYCKET mer. Att köpa xbox för spel är också onödigt eftersom de flesta titlar finns till de andra två konsollerna som även har ytterligare spel som xboxen inte har. Jag väljer hellre den möjligheten än 2sekunders längre laddningstid. Sen finns det ju undantag till exempel Viktor som gillar vissa typer av bilspel som endast finns till xboxen, den typen av xbox användare kan jag förstå.
Nu orkar jag inte mer. Detta är hur jag resonerar och tillsist; smaken är som baken och xbox suger

En grym dator för lite mer än 5000 spänn? du måste skämta, 10000 skulle jag säga.

Edit: Det här är det billigaste jag kan hitta på datorbutiken: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GAMA1WH19-...

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa en xbox just för bilspelen som kommer till den.

Visa signatur

Permalänk

Har man redan en hyffsad dator tycker jag också det är jävligt onödigt att köpa en xbox för "multimaskin".

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk

Du glömde den första 128mb konsolen av dem alla: Dreamcast!