Permalänk
Medlem

Såå!!! nu har man fått d-500, har inte fått uppleva den än men det känns så jävla skönt att hålla den i handen :D.

Bilder kommer snart. en fråga först.

Soundmate: jag vet att man tar av skyddet men finns det en till för det finns 2 pilar i manualen från soundmaten. lite konstigt kan itne förklara rikigt men det e väl bara ett skydd, det som skyddar kontakten till mobilen.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Man trycker på knapparna på skyddet för att lossa på fästet. Eller syftar du på något annat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej men brosan tyckte att soundmaten hade 2 skydd en över och en under. men ajg tror itne at tman ska ata bort den undre (den som tunnare den ska väl vara där)

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Väntar på bilder

Permalänk
Medlem

inte orkat pysla så mycket med inställningar, men här är en bild som ja nyss tog i all hast med min D500:

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

http://315.fiberworld.nl/d500/ <- där har ni en schysst guide hur man gör för att slänga över java spel/apps via BT! funkar fint!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Skyst kvalite på bilden.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite: Har fått min d-500 skön som satan. inte perfekt men näst intill måste jag säga jävligt nöjd med den.

Till frågan nu : Kan ni rekomendera någon program som man kan konvertera klipp på tex avi,mpeg,mpg till *3gp* bildkvaliten blir jätte skön men programmet jag använde innan strulade och jag undrar om det finns andra alternativ.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

en dum fråga kanske man kan man svara/prata i den utan att fälla ut den ?

Visa signatur

P4 3,0,IC7-G, 2st 512ddr400,9700pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemesis1
en dum fråga kanske man kan man svara/prata i den utan att fälla ut den ?

jarå, det kan man, ställer man in det rätt så kan man till o med slå numret o sen fälla ihop utan att samtalet kopplas ner, låter som en självklarthet, men man kan oxå ställa in att den ska lägga på när man fäller ihop den.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

låter bra
väntar bara på att jag ska få förlänga mitt kompis abbonemang.
Sedan ska jag slå till och fixa mig en D500

Visa signatur

P4 3,0,IC7-G, 2st 512ddr400,9700pro

Permalänk
Medlem

är det inte d500 som har "anti-bakgrunds-buller-sak" som filtrerar bort bakgrunds ljud när man snackar om man t.ex e på krogen

Permalänk
Medlem

Jo, den har en "sound ehancement"-funktion.

arganis, villket program använde du för att konvertera klippen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det något program där man kan "baka" ihop ringsignal och vibratorn?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

PSMPLAY sägs klara det,finns guider på hur du gör, men då blire polyfoniska signaler o inte mp3.

men ni lär ju hitta va ni söker här http://www.howardforums.com/showthread.php?s=&threadid=156903... :D:D en riktig guld tråd

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Fått min D500 nu. Super nöjd
men är det någon som vet om man kan ändra skärmsläckare

Visa signatur

P4 3,0,IC7-G, 2st 512ddr400,9700pro

Permalänk
Medlem

inte vad jag vet. över huvudtaget äre rätt snålt me anpassningsbara saker av den graden

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jo det går ju inte ens byta larm signal
lite synd på en sådan bra telefon

Visa signatur

P4 3,0,IC7-G, 2st 512ddr400,9700pro

Permalänk
Medlem

vad? jag kan då välja mellan typ 10 olika larm signaler.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Hade tankar på att köpa en s700i förut, men kommer nog köpa denna telefon snart istället. Ser ut att vara en toppenmobil

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Finns det nåt litet hål eller nåt som man kan fästa en ögla (sling) i?? Inget som följer med antar jag?

Förresten, varför får man inte med nån datakabel?? Och var kan man få tag på en sån.. verkar lite knepigt..

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem

ja, det finns hål i den för infästning av halsrem.

datakabel följer inte med, utan får köpas löst. just nu verkar det vara mycket svårt/omöjligt att få tag i sådan i sverige. nästan så även utomlands oxå, även om det går att fina enstaka affäer som har det. så de flesta kör med bluetooth. nackdelen me bluetooth är att det går lite långsammare o att man inte kan hacka telefonen. fördelen är att det är mycket behändigare.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Funkar det med vilken liten USB-BT adapter som helst?

Blev sugen på en D500, den är så snuskigt dyr bara så man vill ju stämma av lite bara..
K700 känns som en värdig konkurrent iofs.. Svårt att välja!:D

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem

den ska ju funka med vilken dongle osm helst, dock verkar en del har problem, jag tror personligen att det snarare är så att de inte fått mjukvaran att lira ( att de inte fått till det rätt) än att det skulle vara så att några inte är kompatibla, då bluetooth är en standard.

K700 har oxå sina fördelar. det som talar för D500 är ju att minnet är dubbelt så stort, att kameran är mycket bättre, o att displayen även är bättre. sen beror det ju på va för sorts mobil man gillar. jag skulle nog säga att sonyericssons mjukvara är lite vassare, inte för att den är skitbra, men för att den kanske är lite enklare o man kan göra mycket mera.

största bristen som jag ser det med D500 är att den inte kan vibrera samtidigt som den spelar mp3. ployfoniska kan den dock spela medans den vibrerar. har tydligen me o göra att högtalaren inte pallar vibrationer från vibratorn när dne spelar mp3. därför är den funktionen inte tillgänglig. sen kan man heller inte byta mellan en massa teman på D500, men det är en jäkligt trevlig mobil.

ska nämnas att jag ägt en K700 innan.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Vilka Donglar funkar den med då? Vad har du?

Kan man kanske inte bara köra en vanlig USB - USB MIni kabel mellan datorn och telefonen?? Precis som med en dig kamera?

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem

Den fungerar med villken Dongle som hellst. Det är tjusningen med BT, alla enheter fungerar med varandra, oavsett märke.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Den fungerar med villken Dongle som hellst. Det är tjusningen med BT, alla enheter fungerar med varandra, oavsett märke.

Tanken är sådan, men verkligheten är en annan. Det finns ett par tillverkare utav mobiltelefoner (*Host*Nokia, NEC*Host*) samt mjukvarautvecklare (*Host*Microsoft*Host*) som verkar leva i en egen värld. Detta gör att många headset tex inte fungerar som de skall, enheter vägrar kommunicera med varandra och en massa annat. Sedan finns det även begränsingar i vilka profiler enheterna stödjer, men det är en annan femma.

Dock så fungerar det mesta idag som det skall, men det skadar inte att vara försiktig och kontrollera det innan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Ok.. tack.. får spana.. Det där med USB sladden då, det är ingen idé eller?

Ska dra å införskaffa mig en D500 idag efter jobbet..
Svider i plånboken men jag hoppas den är värd det...

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Tanken är sådan, men verkligheten är en annan. Det finns ett par tillverkare utav mobiltelefoner (*Host*Nokia, NEC*Host*) samt mjukvarautvecklare (*Host*Microsoft*Host*) som verkar leva i en egen värld. Detta gör att många headset tex inte fungerar som de skall, enheter vägrar kommunicera med varandra och en massa annat. Sedan finns det även begränsingar i vilka profiler enheterna stödjer, men det är en annan femma.

Jag kan ju enbart ala av egen erfarenhet, men jag har aldrig haft några problem med BT-konektivitet. All utrustning jag har haft - tangentbord, två handdatorer, mobiltelefoner samt GPS:en har fungerat ypperligt med Windows, och alla handhållna enheterna (handdatorerna och mobiltelefonerna) har fungerat med varandra (och mot Windows), utan några som hellst problem, trotts att de alla är av olika märken.

Jag tror absolut att det finns undantag, där det inte fungerar som tänkt, men detta är nog inte så vanligt.

Just Nokia och NEC har jag ingen erfarenhet, men konektiviteten mot Windows har fungerat helt perfekt för mig, i alla lägen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag kan ju enbart ala av egen erfarenhet, men jag har aldrig haft några problem med BT-konektivitet. All utrustning jag har haft - tangentbord, två handdatorer, mobiltelefoner samt GPS:en har fungerat ypperligt med Windows, och alla handhållna enheterna (handdatorerna och mobiltelefonerna) har fungerat med varandra (och mot Windows), utan några som hellst problem, trotts att de alla är av olika märken.

Jag tror absolut att det finns undantag, där det inte fungerar som tänkt, men detta är nog inte så vanligt.

Just Nokia och NEC har jag ingen erfarenhet, men konektiviteten mot Windows har fungerat helt perfekt för mig, i alla lägen.

Givetvis är det så, det fungerar i ca 90 % utav de gånger jag använder BT men det finns som sagt undantag. Det senaste var förra veckan då jag skulle ansluta min Qtek S100 handator mot en BT bilhandsfree. Det fungerade helt enkelt inte, medans det fungerade utmärkt på min SE Z600. Det jag menade med Microsoft var inte mot Windows, utan mer på hur de utvecklar egna drivrutiner och mjukvaror som försämmrar anslutningarna. Ta tex de BT stackar som finns i Pocket PC. De handatorer som använder Widcomm´s, Toshiba´s BT stackar fungerar ypperligt samt är lätta att konfiguera, medans den som Microsoft använder har rejäla begränsingar samt är krånglig att använda. Det skall även sägas att anslutningarna mot Windows har jag aldrig upplevt några problem med, utan det är mest på enheter som saknar uppgraderingsmöjligheter.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum