Permalänk

motd:

Welcome to APEEKABOO!

ssh-banner:

Do you really belong here? Your IP-addresse has been logged. Please go away...

Visa signatur

::.. KDE Neon ..::
Home | MAME Arcade
Spelkonsoler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluffis
Din alpha är snabbare än min alpha

Hehe

Vad har du för någon?

Visa signatur
Permalänk

..... : :.... - :... :.... ....... : _________________ : :.. ........ _|_\ /_. .: ____ :.: - : ...)| T J C :____| )____ : ..: ..: /_| ______ ______ ______ /__| : : | _| (_____| (_| (_____ // :. :.. / |_ _/ _\ __/ |_ || : : : /____\__________\_____________\ /|..: :.. :____ .______________|| : | //_______________|eleric/galm || : : .............: ____ : : - ...: ___| |___ - :.....: _| [.][.] |_ |___ [] ___| //|__|\\ \\ // Hej och välkommen till Jallabert

edit: den ser visst lite konstig ut här.. så jag fixade en bild

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bamsefar
Hehe

Vad har du för någon?

Hmm, kommer inte ihåg. Ska nog koppla in o boota den när jag kommer hem Kör den med nätboot så får meka lite med 'servern' eftersom den håller på o konverteras till FreeBSD o tftpd'n ligger på den gamla linux disken

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem

Min Server

_ / \ ___ __ _ ___ _ __ __ _ / _ \ / _ \/ _` |/ _ \ '__/ _` | / ___ \ __/ (_| | __/ | | (_| | /_/ \_\___|\__, |\___|_| \__,_| |___/ Gentoo Power

Min WS

_ _ | |_ ___| |__ | __/ _ \ '_ \ | || __/ | | | \__\___|_| |_| Gentoo power

Visa signatur

Alltid Mitt i Lejban!
http://aeger.homelinux.org

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

__/¯¯\__ \ ^__^ ( VOFF ) ¯\(º_o)/¯ |¯¯¯¯(0 0) (_Nebi_) /___\ |_____(V)_/ || /\ /\

Permalänk
Medlem

OpenBSD 3.6-stable (GENERIC) #0: Fri Dec 24 01:11:54 CET 2004 * * * * * * * * * * * * W A R N I N G * * * * * * * * * * * * * THIS SYSTEM IS RESTRICTED TO AUTHORIZED USERS FOR AUTHORIZED USE ONLY. UNAUTHORIZED ACCESS IS STRICTLY PROHIBITED AND MAY BE PUNISHABLE UNDER THE COMPUTER FRAUD AND ABUSE ACT OF 1986 OR OTHER APPLICABLE LAWS. IF NOT AUTHORIZED TO ACCESS THIS SYSTEM, DISCONNECT NOW. BY CONTINUING, YOU CONSENT TO YOUR KEYSTROKES AND DATA CONTENT BEING MONITORED. ALL PERSONS ARE HEREBY NOTIFIED THAT THE USE OF THIS SYSTEM CONSTITUTES CONSENT TO MONITORING AND AUDITING. * * * * * * * * * * * * W A R N I N G * * * * * * * * * * * * *

Permalänk
Hedersmedlem

Jag måste verkligen komma på något kreativt att ha i min motd...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

ssh-banner på server/workstation

Some things do change...

Restricted area, please leave. This is NOT where you parked your car!

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

Last login: Mon Jan 24 01:34:04 2005 from 192.168.0.88

A blow job is only a blow job if the puke blows out of the
mouth.

// anonymous

Permalänk
Medlem

Linux home 2.2.20-idepci #1 Sat Apr 20 12:45:19 EST 2002 i686 GNU/Linux
|-| _____ ____ _____ ______ ______ __ __ _____
| | | ___ | | ___ | | _ \ |__ __| | _ | / __ \ / _ \ | _ \
| | | | | | | | | | | |_| | | | | |_| | | | | || | | | | |_||
| | | | | | | | | | | ___ / | | | / | | | || | | | | __/
| |____ | |___| | | |___| | | | | | | |\ \ | |__| || |_| | | |
|______| \_____/ \_____/ |_| |_| |_| \_| \___ / \___/ |_|

Edit: Whoops, hur fick ni era så fina?

Anyway, det står Looptroop

Visa signatur
Permalänk
Medlem

xerent: Den var snygg! Var har du hittat den?
Förstaklassigt val av OS också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorningStar

Edit: Whoops, hur fick ni era så fina?

Anyway, det står Looptroop

Använd CODE-taggen med [ ]-paranteser.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
xerent: Den var snygg! Var har du hittat den?
Förstaklassigt val av OS också.

Jag googlade på ASCII och panther och då dök den upp. Texten skrev jag själv.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

__________________.__ _____ / _____/\______ \__| / \ / \ ___ | _/ |/ \ / \ \ \_\ \| | \ / Y \ \______ /|____|_ /__\____|__ / \/ \/ \/

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

har aldrig orkat någon.. tror jag...

Permalänk
Medlem

Damn nu blev jag inspirerad måste fixa nått fint med lite färger och sånt jag också

EDIT

Såhär fick det bli, lite dope stuk på det hela

Visa signatur

När du ser svart & vitt så får du välja fritt!

Permalänk
Medlem

http://www.urkburk.com/~dave/motd
http://www.urkburk.com/~dave/motd2

Svårt val

Och ja, den första har jag mer eller mindre rippat från den här tråden x)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lando
http://debian.tenshun.info/motd.jpg

Så ser min ut, var tvungen att lägg upp den som bild för att dom fina färgerna skulle följa med

hur fick du så coola färger?

Permalänk
Medlem

________ ______ _______________ ______(_)______ ______ /_ ____ _/___ _/ _____ /__ __ `__ \_ __ \ __ / __ / ____ / _ / / / / / /_/ / __/ / __/ / ___ / /_/ /_/ /_//_.___/ /___/ /___/ /___/ Powered by FreeBSD [sunray@jmb2:~] $

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Cut the stream and go across, abandon sensuality, brahmin. When you have achieved the stilling of the activities of the mind, you will know the unconditioned, brahmin. 383

Hurra för skumma citat
display-dhammapada > /etc/motd

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

hur får man färg på motd en?

Permalänk
Medlem

------------------------------------------------------------- | U.S. GOVERNMENT COMPUTER | | This U.S. Government resource is for authorized use only. | | | | If not authorized to access this resource, disconnect now. | | Unauthorized use of, or access to this resource may subject | | you to disciplinary action or criminal prosecution. | | | | By accessing and using this resource, you are consenting to | | monitoring, keystroke recording or auditing. | -------------------------------------------------------------

Visa signatur

iBook G4 1.33GHz, 1024 MB, 40GB + 160, Mac OS X 10.4

Permalänk
Medlem

_________________________________________ / Linux dahl 2.4.28-gentoo-r5 #1 SMP Thu \ | Jan 20 10:17:14 CET 2005 i686 Pentium | \ III (Coppermine) GenuineIntel GNU/Linux / ----------------------------------------- \ _ \ (_) \ ^__^ / \ \ (oo)\_____/_\ \ (__)\ ) / ||----w (( || ||>>

Permalänk
Medlem

vet inte om url'en finns redan men om man vill ha snygga motd's så kolla

http://www.network-science.de/ascii/

Visa signatur

"Microsoft isnt't evil, they just make really crappy operating systems" - Linus Torvalds » http://resurser.istheshit.net

Permalänk
Hedersmedlem

På servern:

__ __ __ __ .--| |.-----.--.--.|__| |.--------.---.-.-----.| |_.-----.----. | _ || -__| | || | || | _ |__ --|| _| -__| _| |_____||_____|\___/ |__|__||__|__|__|___._|_____||____|_____|__| / / .'<_.-._.'< / \ .^. ._ | -+- -+- | (_|_) r- |\ \ / / // /\ \\ : \ -=- / \\ `. \\.' ___.__`..;._.-'---... // ``\\ __.--" `;' __ `-. /\\.--"" __., ""-. ". ;=r __.---" | `__ __' / .' .' '=/\\"" \ .' .' \\ | __ __ / | \\ | -- -- //`'`' \\ | -- -- ' | // \\ | . |// AsH

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

__________________________ / \ | Linux 2.6.10 - Apollon | | | | Roses are #FF0000 | | violets are #0000FF | | All of my base | | are belong to you | | | | 1. WAR IS PEACE | | 2. FREEDOM IS SLAVERY | | 3. IGNORANCE IS STRENGTH | | | | tty0 | \ / -------------------------- \\ ^__^ \\ (oo)\\_______ (__)\\ )\\/\\ ||----w | || ||

Med viss inspiration från övriga swec-användares.
(1984 är en så fruktansvärt bra bok, så jag kunde inte låta bli att ta de reglerna jag också! )

Visa signatur

We shall never cease from exploration And the end of all our exploring Will be to arrive where we started And know the place for the first time.
- T. S. Eliot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prodhe

__________________________ / \ | Linux 2.6.10 - Apollon | | | | Roses are #FF0000 | | violets are #0000FF | | All of my base | | are belong to you | | | | 1. WAR IS PEACE | | 2. FREEDOM IS SLAVERY | | 3. IGNORANCE IS STRENGTH | | | | tty0 | \ / -------------------------- \\ ^__^ \\ (oo)\\_______ (__)\\ )\\/\\ ||----w | || ||

Med viss inspiration från övriga swec-användares.
(1984 är en så fruktansvärt bra bok, så jag kunde inte låta bli att ta de reglerna jag också! )

hahaha!! den var bra..
kan man låna | Roses are #FF0000
violets are #0000FF
All of my base
are belong to you

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
hahaha!! den var bra..
kan man låna | Roses are #FF0000
violets are #0000FF
All of my base
are belong to you

Go right ahead.

Visa signatur

We shall never cease from exploration And the end of all our exploring Will be to arrive where we started And know the place for the first time.
- T. S. Eliot