Permalänk
Medlem

brons hittar du lite överallt.. finns mest ore i begssluttningar och likande.
se till att ni har slagit på den dära "find ore" skillen.. då ser ni ore på minimappen om det finns i närheten.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Appropå brons.. jag spelar som paladin och undrar om man kan smälta bronset. Eller rättare sagt min son undrar det. Det är han som spelar. Han har kutat runt och försökt överallt. Kan Paladin verkligen smälta brons? Varför han vill det vet jag inte. Gissar att man använder det till något.
Jag läste att man behövde 1xcopper och 1xTin bar. Copper har han hur mycket som helst, men tin bar? Var hittar han det? Och VAR går han för att smälta ihop dom till Bronse?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Som jag sa på förra sidan, man behöver Mining skill (en Profession) på lvl 65 för att kunna skapa brons (Bronze Bar).

För att hitta Tin Ore så använde Thott!
http://thottbot.com/index.cgi?i=809;sort=zone
Den visar alla som kan droppa Tin

De man ska leta efter är Tin Vein, och de finns här:
http://thottbot.com/index.cgi?n=7716;sort=zone

Permalänk
Medlem

Ingen som råde regg några account som inte använda? Missade detta helt blir så less.. missade förra gången också

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Usch vilken tråd, allt beggande är ju bara äckligt.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frazze
Usch vilken tråd, allt beggande är ju bara äckligt.

Det är väl inte så konstigt när de flesta reggar upp tio konton och sedan använder ett. Om någon slutat lira eller vet med sig att ha ett ledigt konto, PM'a mig så får du en bulle.

Visa signatur

[b]"Om nånting kan gå fel gör det oftast det..." - Murphy[/b]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Appropå brons.. jag spelar som paladin och undrar om man kan smälta bronset. Eller rättare sagt min son undrar det. Det är han som spelar. Han har kutat runt och försökt överallt. Kan Paladin verkligen smälta brons? Varför han vill det vet jag inte. Gissar att man använder det till något.
Jag läste att man behövde 1xcopper och 1xTin bar. Copper har han hur mycket som helst, men tin bar? Var hittar han det? Och VAR går han för att smälta ihop dom till Bronse?

Du måste ha mining skill för att kunna smälta ore, fråga en vakt i någon stor stad så kommer det upp en meny och sen kolla på kartan så kommer det upp en flagga där just den NPC är(glöm inte att plocka upp blacksmithing eller engineering också).