Permalänk
Medlem

ultraportabel och WOW

Hej.

Finns det någon ultraportabel som man klarar att spela World of Warcraft med, så att det flyter på ??

Med ultraportabel menar jag under 2 kg och ca. 12-13" skärm..
- Den ska helst inte kosta multum heller..

Tacksam för svar / Erik

Permalänk
Medlem

Definera "kosta multum". Dessutom får du nog räkna med 10000-11000 om du ska ha en bärbar med 512 RAM och ett någorlunda bra grafikkort.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

iBook går det att spela WoW på, men det är inte direkt supersnabbt. Powerbook däremot fungerar det bra på, men då får du räkna med 15.000kr.

Permalänk
Medlem

iBook är långt ifrån ultraportabel. Samma gäller Powerbook.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
iBook är långt ifrån ultraportabel. Samma gäller Powerbook.

Med hans kommentar "Med ultraportabel menar jag under 2 kg och ca. 12-13" skärm.."
och en powerbooks vikt på 2,1kg så skulle jag inte kalla det långt ifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
iBook är långt ifrån ultraportabel. Samma gäller Powerbook.

Mjo, ultraportabel klassas den väl som från 12" och neråt...

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

ok, vi säger så här då, finns det små ( ca. 2 kg o 12-13" skärm) med 9700Pro ?? För det borde väl räcka väl ? o säg en 1,6 GHz Pentium Mobile o 512 MB minne..

EDIT: o ca. 15k måste ja komma under iaf.. helst ej över 13k..

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns.

EDIT: Kanske Alienware

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010073177 är nog det närmaste du kommer. Då är det 14" skärm och 2.18kg.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

men de e ok ändå.. synd att de bara va radeon 9700 64 MB.. men de va bra ändå, tack för tipset..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0q
men de e ok ändå.. synd att de bara va radeon 9700 64 MB.. men de va bra ändå, tack för tipset..

Det är lugnt. Men om någon hittar något annat får ni gärna säga till. Jag är också på jakt efter nån trevlig, lätt, laptop.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0q
men de e ok ändå.. synd att de bara va radeon 9700 64 MB.. men de va bra ändå, tack för tipset..

Tror att det där kortet ska klara wow ganska bra ändå. fast åh andra sidan vet jag ju inte riktigt hur krävande wow är.

Funderar själv på att köpa den där acern. den verkar mycket trevlig.

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

ere 256bit på det dära graffikortet som inns i länken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bber
Tror att det där kortet ska klara wow ganska bra ändå. fast åh andra sidan vet jag ju inte riktigt hur krävande wow är.

Funderar själv på att köpa den där acern. den verkar mycket trevlig.

Win 98/ME/2000/XP • Pentium III 800MHz • 256MB RAM • 3D Grafikkort med 32MB RAM • 4GB HD • 4X CD-Rom.
Multiplayer: Spelas endast över Internet

Står det på webhallen. Klarar min det så klarar lugnt den laptopen jag beställt det, har ingen toppenstationär direkt :p.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=AC4502WLMI har jag beställt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

de e betydligt mer krävande än så där, om man ska kunna spela det så att det flyter dugligt iaf..

Permalänk
Medlem

Sluta posta reklam före era äckliga macar... han vill ha pc även om det inte framgick av hans information.

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0q
de e betydligt mer krävande än så där, om man ska kunna spela det så att det flyter dugligt iaf..

Det må vara betydligt mer krävande än vad som står där, men åh andra sidan så lär det ju absolut inte vara några problem att få det att flyta på den bärbara som var på tal!

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michael
Sluta posta reklam före era äckliga macar... han vill ha pc även om det inte framgick av hans information.

Du klarar inte av att hantera en Apple va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michael
Sluta posta reklam före era äckliga macar... han vill ha pc även om det inte framgick av hans information.

Jag skulle vilja påstå att han vill ha en bärbar dator som klarar WoW.

Permalänk
Medlem

Stötte precis på ASUS W3400N. Den kanske kan vara något?
14" WXGA 1280x768
Radeon 9700
Pentium M 1.7GHz
512MB
60GB
DVD+-RW
WLAN
GBIT LAN
2 kg

Ser inte så tokig ut heller
http://www.asus.com/products.aspx?l1=5&l2=25&l3=153&model=388...

Kostar dessutom inte så mycket: http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=B%E4rbar+...
http://se.pricerunner.com/computing/computers/laptops/327734/...
Om man nöjer sig med 256MB ram. Går att få tag på runt 13k.

Går att få tag på för runt 15k om man vill ha 512MB ram.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

Frågan är vilken WoW-lirare som skulle nöja sig med 256 i RAM.

Ett tips är att spara ett tag till och köpa dig en ordentlig "barbara".

Permalänk
Medlem

Ultraportabel är ju denna modell:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010070916
1.6 Kilo men den är nog lite för dyr.

Annars denna kanske:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010070911 väger ju dock 2,5.

Visa signatur

I/O is everything !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ades
Frågan är vilken WoW-lirare som skulle nöja sig med 256 i RAM.

Ett tips är att spara ett tag till och köpa dig en ordentlig "barbara".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuub
Jojo, men det är ju bara att köpa en sticka till. Kostar inte mycket.

Ultraportabel är ju denna modell:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010070916
1.6 Kilo men den är nog lite för dyr.

Annars denna kanske:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010070911 väger ju dock 2,5.

Ultraportabel ja, men uselt grafikkort och extern CD-läsare. Så den hör inte riktigt hemma i den här tråden.
Den andra har även den inget höjdargrafikkort och den är dessutom alldeles för tung för att kallas ultraportabel.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michael
Sluta posta reklam före era äckliga macar... han vill ha pc även om det inte framgick av hans information.

Men varför bryr du dig? Om han vill ha PC så köper väl han en PC oavsett vad en del föreslår.

Permalänk
Medlem

kollat på www.shg.biz ? dom har bra laptops..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luxer
kollat på www.shg.biz ? dom har bra laptops..

Jo, de har bra prestanda, men de väger alldeles för mycket. 2.9kg är _inte_ ultraportabelt.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

Tja, hade jag varit du hade jag satsat på en zepto 4060. Den har 14" skärm, väger 2,3 kg och har bra grafik kort, ram minne och snabb hårddisk. Pris mellan 9-13.000 kr
Den är kanske inte ultraportabel, men du kan inte få en som väger under 2 kg med bra grafik kort, ram etc för ca 13 k ändå..

www.zepto.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
Tja, hade jag varit du hade jag satsat på en zepto 4060. Den har 14" skärm, väger 2,3 kg och har bra grafik kort, ram minne och snabb hårddisk. Pris mellan 9-13.000 kr
Den är kanske inte ultraportabel, men du kan inte få en som väger under 2 kg med bra grafik kort, ram etc för ca 13 k ändå..

www.zepto.se

Jag hoppar in och utnyttjar tråden här lite, blev hemskt intresserad av zepto 4060.

Enda frågetecknet är grafikkortet (nVidia™ GeForce™ FX Go5200, 8 x AGP 64MB).

Vad duger det till?

Om man jämför med ATI MOBILITY RADEON 9700 128 MB?

Egentligen kör jag mest cs och det lär ju inte vara ngt problem för kortet men det är ju alltid trevligt med ngt som klarar lite mer.

Visa signatur

{fujitsu siemens amilo 1630}{amd 64 3000+}{ATI MOBILITY Radeon 9700 128 mb}{1024 Mb}{60 gb hdd}

Permalänk
Medlem

Det är antagligen inte så mycket att ha, tyvärr. Ett FX5200 till en stationär är _riktigt_ dåligt. Bättre än ett intel inbyggt ja, men inte så mycket mer är jag rädd.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

Vad jag fårstår så får 5700 go 64 MB hälften så mycket poäng i typ 3D marks som ett radeon 9700 128 MB. kanske ger dig lite aning

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"