Åtkomst Nekad i lan 13 Personer (jag har sökt men hittar inget)

Permalänk
Medlem

Åtkomst Nekad i lan 13 Personer (jag har sökt men hittar inget)

Det är så jäkla irriterande.. Alla kan tanka från alla utan problem.. Förutom lilla mig.. Det är en hub med 28 st portar (24 st 10MB och 4 st 100MB) När jag försöker ansluta till någon så får jag upp: Åtkomst nekad blablabla, be administratören om hjälp (och det har jag ), Men det funkar ändå inte.. Jag kommer in på 2 st datorer, men ingen mer.. Jag kan nästan ingenting om nätverk och så, men jag vet att alla är i "torpet" Alltså samma Grupp.. Nätverksgrupp eller vad det heter..
Snälla hjälp mig!!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Är du inloggad som Administratör? Vilket OS kör du?

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppfarmen
Är du inloggad som Administratör? Vilket OS kör du?

Jaa, jag är inloggad som administratör, Kör XP pro 2002..

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

brandvägg som blockar lokal trafik?

Vissa antivirus erbjuder en liten brandvägg som kan ställa till det.
Vilken subnätmask har ni?

Har du en mapp du delar ut lokalt?
Den bör minst inehålla en fil.

Starta om tjänsten server....

Felet kan bero på en massa saker...

Permalänk
Medlem

gör som jag brukar göra då avinstallera nätverkskortet sen lägger du in det utan att göra inställningar då brukar det funka

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh.

Permalänk
Medlem

hade formaterat och bara leechat aschlett av mig!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III