Permalänk
Medlem

dfi nf4 +sonata = 24pins adapter?

Ska hämta ut grejjerna imorgon å det är rakt ute i urskogen! hehe ingen datoraffär inom flera mil så ja undrar om ja måste köpa nå annat tex kablage! som ej följer med moderkortet osv.
så innan ja lämnar stan ska ja köpa det ja tror ja behöver..typ sata strömkabel? å adapter (24pin?)till atx-donet ??

länge sen ja köpte nytt system , fanns ju inte ens sata diskar då..å atx standarden va ju 20 pins..

har beställt :
dfi nf4 ultra
antec sonata
Wd raptor ( ström å satakabel ?? följer det me moderkort eller måste ja köpa det separat?)

ops glömde fråga att till moderkortet måste man köpa 24pins adapter om ja ska köra me sonata agget??

mvh llojden

Visa signatur

a64@2,xxghz?? Asus 6600GT 512MBTwinmos UTT

Permalänk
Medlem

Jag har också ett DFI Ultra som jag kör med en 20-pins TruePower 480 och det går bra. Du behöver ingen adapter. Pinnarna går bara att sätta i på ett sätt (du ska ha fyra tomma pinnar på ena sidan).

Visa signatur

3200+ Winchester (CBBHD 0447SPAW) / Mach II R507 | DFI NF4 Ultra | 2*256 Twinmos BH-5 | X600XT | 2.2TB i garderoben
285*10 28s

Permalänk
Medlem

Kör med ett Aspire 520w på mitt ultra och jag har inte märkt några stabilitetsproblem eller liknande.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Lånar tråden, sry...
Har köpt mig ett MSI K8N-SLI planka, och har 20-pin, vet inte om jag vågar testa ifall man skulle råka bränna moderkortet. Någon som vet? ifall jag får igång den även om jag skipper de fyra hålen?

tack. :S

edit: drar upp ny tråd ist.

Permalänk

man kan köpa en adapter 20 till 24 pin på kjell o company jag och en kompis utsattes för detta problem också men med adapter fungerade allt perfekt

Visa signatur

Sylt är gott

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spoo
Jag har också ett DFI Ultra som jag kör med en 20-pins TruePower 480 och det går bra. Du behöver ingen adapter. Pinnarna går bara att sätta i på ett sätt (du ska ha fyra tomma pinnar på ena sidan).

En fråga, du har ju överklockat, vilket bios har du på ditt mobo?

Visa signatur

Mjo