En fråga till nån som vet om Zepto/pc-direct

Permalänk
Medlem

En fråga till nån som vet om Zepto/pc-direct

Hej, jag funderar på att inom de kommande 2 veckorna beställa en Zepto 4200, jag undrar hur det är med dessa datorer? Hur lång är batteritiden när den används? Till spel? till ordbehandling?

Hur är det med grafikkortet? presterar det bra?(vet jag postat en annan topic om denna men jag vill ha lite benches om möjligt)

Också, hur lätt blir den när man kör lite mer än grundkonfiguration på den? 7200 RPM hdd, mer ram osv, blir den 2.8 som det står på sidan? lr kan den bli tyngre?

Sedan så har jag också en fråga som berör försäkring, erbjuder PC-direct någon förmånlig drulle/olycksfalls försäkring? Hört lite om detta men vill få lite mer info, tar man denna extra lr ersätter den valet med utökad garanti?

Jag ser gärna även lite mer feedback från folk som har denna dator. T.ex. om den är för stor/tung för att ta med sig t.ex. till skolan. Eller hur bra t.ex. CS eller WoW körs på den

tack på förhand //David

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Det finns minst en tråd med olika bärbaras benches. Har C 'n' P från Snipperwilles kommentar i den tråden jag hittade.

*********
Zepto Znote 4200

1.6 ghz
512 mb PC 3200
40 gb 5400rpm
R mobile 9700pro 128mb
Omega 2605

3Dmark01:10431
3dmark03:2851
3dmakr05:1138
Aquamark3:24140

***************

Batteritiden beror mycket på vad den används till och hur mycket man gör, för att få lång batteritid.

Har sett test på Znote4200 som visar allt från 5hrs och 39 minuter, och ner till under 4 timmar, när dem har använt den till Word, så det är faktiskt svårt att svara på. Jag har själv ungefär 4½hrs. när jag använder den till Word.

Den väger 2.8 med 80GB hd och 2GB minne.

Om du går in på vår sida och klickar på "köp" på en maskin, så får du en ny sida fram, som erbjuder dig försäkring, där kan du se pris och alla villkor (länk till annan sida). Det är skillnad på försäkring och garanti, om det är i garantiperioden och är ett fel som hör under garantin, så är det garantin som gäller, oavsett om du har försäkring el. inte.

Spelar inte själv CS och WoW på den, så där kan jag inte kommentera, men jag tycker inte denna el. andra 15" som väger under 3kilo är för stora och tunga till att ta med sig i en bra väska varje dag.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem

Tack för de svaren Rune du har gjort mig ännu säkrare på att det är just en zepto jag skall ha

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"