L90D+ och inga döda pixlar!!!

Permalänk
Medlem

nME: Spelar ingen roll om affären har en pixelpolicy, det är tillverkarens man ska titta på. De måste ta emot dem om tillverkaren har lägre krav.

Visst, det blir lite drygt att skicka en skärm till USA men det lär gå att få den fixad via en Svensk generalagent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nME
Sure, bara att installera bifogade drivrutinerna så blir det en L90D+

Nme: Hur gjorde du för att installera??

det kommer inte upp något program automatiskt när jag sätter i skivan. Jag har också försökt installera via bildskärmegenskaper och "sök efter drivrutiner på specifierad plats" och låtit dator söka i rätt mapp på skivan och hela skivan. XP hittar inga passande drivrutiner på skivan!!

Hilfe bitte

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

Välj att själv välja rätt drivrutin - Har diskett - Och välj L90D+

Visa signatur

13700k & PS5

Permalänk
Medlem

0 döda pixlar på min L90D+ också

Permalänk
Medlem

Hur stor % chans är det ungefär att man får en död pixel på L90D+?

Det verkar vara en sak som man nästan får ta förgivet om man köper en sådan skärm....

Permalänk
Medlem

Jag kom på att jag inte spelar så mycket spel och så och utseendet av skärmen är viktigare. Och jag ångrar att jag inte köpte den snyggare men sämre LG1980U.

Så jag har en L90D+ som jag köpte över disk på GHdata i Lund den 22feb, för låt säga 4250kr. Det har inga defekta pixlar och fungerar perfekt med all garanti och så kvar.

Skicka ett PM om ni är intresserade.

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RiLLE_HBG
Om man beställer över nätet och får en skärm med döda pixlar så är det väl bara att skicka tillbaka den? Man har ju alltid 14-dagars returrätt (Distansköplagen, eller vad den heter).. Man behöver väl aldrig säga varför man skickar tillbaks den.

Öppet köp i 7 dagar om inte förpackningen är uppbruten eller varan andvänd... Man kan
säkert fixa och dona så de inte synns men ...

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk

Fick min L90D+ igår (från datorbutiken), inga döda pixlar vad jag kan se.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Fick min L90D+ från datorbutiken. Inga döda pixlar )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nico
Jag köpte som tidigare nämnt en L90D+ från Overclockers.se men hade 2 döda och en lysande röd pixel nästan i mitten. Nu har jag en skärm från Danmark på väg som är "pixeltestad". Detta kostar extra men jag vill absolut ha en felfri skärm och orkar inte ge igenom "bråkamedbutik-skickatillbaka"-processen igen så det får kosta lite extra. Hittade inga svenska butiker med någon som helst form av "pixeltest"-möjligheter.

Vad hette det företaget? Adress? itbutikken?

Visa signatur

| MSI K8N NEO2 PLAT-54 s939 | AMD64 3500+ | Corsair TWINX1024-3200LLPRO | LeadTek 6800GT 256MB 400/1100 |

Permalänk
Medlem

Imorgon ska jag hämta min ViewSonic VP191B, hoppas på 0 döda pixlar :).

Jag köpte den över telefon, har jag rätt att lämna tillbaka den enligt distansavtalslagen då? ..

Permalänk

jag funderar på

LG L1980Q ellel L1780Q

nån av dessa eller L1740P pga av snygg design på den skärmen

kommer ha omkring 5000K+ at lägga ut på ny skärm efter sommaren

sitter på en 17 tum CRT men den börjar bli konstig då jag ökar brightness blir det en ljus hinna över bilden medan bilden i sig inte blir ljus
enda sättet att få bra bild är att använda lite brightness men massor (100%) contrast mne det är snart knappt det hjälper sedan när ja ser film får jag ne strima i vänster skärm kant detta sker med alla filmer har iof bara provat 3 olika men samma sak dock inte i spel (ännu)

så nån av dom LG skärmarna eller Viewsonic 924 4ms

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

köpte min L90D+ igår från webhallen... första jag såg var en vit pixel ~2 cm från mitten. taskigt fall ^^

Permalänk
Avstängd

Hej!

Går det inte att massera skärmen lite försiktigt på det dåliga stället?

Lär finnas något program som visar R,G,B helskärm i ett snabbt tempo, för att få fart på pixlarna.

I vissa fall lär dom komma till liv, av sig själv.

http://www.gdargaud.net/Hack/DeadPixels.html

Finns mer, om man söker.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

hämtade ut min Hyundai nyss och det är 1 knallröd död pixel cirka 5 cm över mittpunkten på skärmen, SKITJOBBIGT!

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recoba
Vad hette det företaget? Adress? itbutikken?

Det var längesedan nu men jag tror det var den här butiken:
http://multimedie-eksperten.dk

Permalänk
Medlem

Det går inte att undgå att se att det har varit mycket problem med Hyundai's L90D+.
Jag står i köpartagen just nu, och jag undrar om det fortfarande är lika svårt att få en sådan här skärm utan trasiga pixlar/subpixlar?

Om så skulle vara fallet får jag nog nöja mig med en Samsung 940B.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

Jag köpte en L90D+ för ett tag sen.. Första var det ett subpixelfel på och jag gjorde ett återköp till butik som man har rätt till enligt distansköplagen, 14 dagar har man på sig. Beställde ny och fick ett felfritt exemplar Så jag är nöjd Kan tillägga att butiken (Dustinhome i detta fall) betalade alla frakter både till mig och tillbaka till butik.. Så dom är en jättebra butik att beställa ifrån

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndersT
Jag köpte en L90D+ för ett tag sen.. Första var det ett subpixelfel på och jag gjorde ett återköp till butik som man har rätt till enligt distansköplagen, 14 dagar har man på sig. Beställde ny och fick ett felfritt exemplar Så jag är nöjd Kan tillägga att butiken (Dustinhome i detta fall) betalade alla frakter både till mig och tillbaka till butik.. Så dom är en jättebra butik att beställa ifrån

Jag tycker det fortfarande är lite skrämmande att det är så mycket problem med skärmen. Det känns nästan som att det är fifty-fifty (om ens så bra) att man får en panel som är hel.
Det hade känts bättre om du sagt att du hade fått en bra skärm på en gång

Förklarade du anledningen till återköpet och nybeställningen?
Enligt Hyundai's pixelpolicy (som står på Dustin's sida) så är det inget fel på panelen om det bara är en subpixel som är trasig.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk

Hmmm haft min sen release och skickade den på reparation i i feb då den fick fel på ljuset, släpte igenom för mcyket hela tiden så bilden var grådisig hela tiden. Fick en ny som var för ljus i över och underkant så de reparerade min trasiga skärm och nu är jag nöjd igen. Inga döda pixlar heller...;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Det verkar inte bättre än att ni har övertygat mig
Jag tar risken och beställer en L90D+ från just DustinHome, och håller tummarna.

Jag återkommer med mina tankar när skärmen levererats.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

Min är hur bra som helst också.

Kollade dock i affär innan köp. Var på en affär, vilken hade en röd lysande pixel på mitten. Affär nummer två hade en felfri. Underbar skärm!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått och använt skärmen (L90D+) ett par dagar, och det är verkligen en kanonskärm. Riktigt bra färgåtergivning trots 16,2M färger, och extremt jämnt ljus över hela skärmen.

Men...
Efter en timmes användning av den ploppade det upp en röd pixel cirka 3px från botten, 2cm till vänster om Hyundai-märket.
Dock sitter pixeln i mitt tycke tillräckligt avlägset för att jag inte ska irritera mig på den. Plus att skärmen i övrigt är så pass bra och att det är drygt att skicka tillbaka den och hoppas på att nästa är bättre.

Slutplädering:
Underbar skärm, som dock fortfarande lider av trasiga pixlar/subpixlar.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

Argh, så törs man slå till på skärmhelvetet eller ska man leta efter en annan modell?

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer aldrig acceptera en skärm med pixelfel igen. Jag har en på min laptop, 12". Men köper jag en ny 24tums TFT skärm. så ska den vara felfri annars åker den tillbaks till affären.

Permalänk

Har oxå en L90D som det inte är några döda pixlar på

Permalänk
Medlem

"Som värst nådde responstiden 25,5 ms. ISO-värdet var inte exakt 8 ms – vi uppmätte 11 ms (precis som hos L90D+). För att få 8 ms var vi tvungna att pressa skärmen till dess yttersta med kontrasten inställd på max. Detta producerade visserligen den utlovade 8 ms responstiden, men bilden var gräslig"

haha..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hoppas det går bra att man fliker in en fråga -

Jag har testat att spela lite cs source och eftersom jag har kopplat via DVI (antar att det är därför) så kan man inte ställa in högre HZ än 60HZ. Kan jag bara få 60hz i css eller går det att lösa så man kommer upp i 99/100fps

Tack på förhand!
/Jacob

Permalänk
Medlem

suck.
min fina Samsung 913n har inga heller.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yacob
hoppas det går bra att man fliker in en fråga -

Jag har testat att spela lite cs source och eftersom jag har kopplat via DVI (antar att det är därför) så kan man inte ställa in högre HZ än 60HZ. Kan jag bara få 60hz i css eller går det att lösa så man kommer upp i 99/100fps

Tack på förhand!
/Jacob

DVI går i 60Hz. Testa den analoga istället.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB