Nostalgispel. Screenshots

Permalänk

kan ditt lilla bollspel heta jezzball kanske??

Själv diggar man ju dom flesta gamla fps spelen som typ Shadow Warrior, Blake stone 1 och 2, BLOOD 1 och 2
(har hittat ett gäng som försöker göra om blood 1 till quake 1 grafik, ganka lyckat^^) har en hel cd full med gamla spel som tex monkey island (DOSBOX är en bra emulator till sånna här spel)

Visa signatur

SOLID SNAKE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Aaah, det där spelet hade jag helt glömt bort! Jag har bara svaga minnen av spelet, undrar hur gammal jag var när jag spelade det? När släpptes det?

Det kom för första gången på arkad 1989.
Om du vill lira det online så finns det HÄR.

Edit: Källa: pangarcade.com

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Såg att det blivit nämnt tidigare men det tål att nämnas igen:

http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1

Den har även sb och gus stöd, för er som gillar att kolla på gamla demos/intros, även ft2 och st3 funkar felfritt i denna version.

Den är dock inte alltför snabb, men en hel del spel som inte kräver alltför mycket fungerar felfritt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Något av dessa kanske?

Grand Prix Unlimited

...

Jaa! Det var det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Det var för att 'förr' var det Irak 1.0 då gjordes mycket spel, därför kom spel som Return Fire och Desert Strike, bra spel är det iaf... Desert Strike är nog det första spelet jag tyckte var riktigt coolt...

mmm Desert Strike står fortfarande på hyllan. Mycket lyckat spel

Visa signatur
Permalänk

Som andra redan sagt så:
Contra 3
Z
Raptor
Keen
Kings quest 5
(sen hade jag två andra kommer inte på vad dom heter)
I det ena så var man en pojke (typ som keen) och man skulle besegra massor av zombies och avhuggna gående händer. Och det ända vapnet som man hade var en slangbella :D(kommer ihåg att det var samma som gjort eller sponsrat raptor (med den där blå planeten som loggo)

Och nu till det sista som jag och min kompis körde jätte mycket.
Man kunde välja mellan att vara två robotar (en blå och smidig hade ett lasersvärd. Den andra var röd och maffig och hade massor av vapen)
Det hade lite "mech" över det. Men iallafall så gick det ut på att slakta andra maffiga robotar tills man kom till bossen.
Tro det heter Ion eller Iron man var ca 6år så vi sa Irån

Skulle någon kunna identifera de här två spelen åt mig?
Det var så länge sen

Edit:
Hittade vad det första spelet heter Monter Bash!
http://www.apogee1.com/bash/images/bash1.jpg
http://www.apogee1.com/bash/images/bash2.jpg

Permalänk
Medlem

mmm...desert strike,jungle strike,urban strike,gammla goda och BRA spel:).
fanns det inte nått strike spel där det hela utspelade sej på vatten,eller är jag ute och cycklar nu?

nån som klarade ut hired guns?jag och grannen spelade det brutalt mycket,men eftersom det var fel på disket 5 så kunde vi ej klara ut det=(.
hur var sista banan?var det nån slags boss eller liknande?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

skit bra tråd!!!

kommer ihåg, med tårar i ögonen, commando till spectrum, 1986 var det...
o nu först hittade jag kartan!!!:
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/c/Comma...

puh, den kasetten var bra sliten!
fler än jag som kommer ihåg skriken från kasettspelaren när man laddade

tror det var det första spel jag spelade i färg! hade bara 8 eller 16? gråskalor innan...
och monochrome innan det... i gult o svart ..

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Jedi Knight - Dark Forces II
http://afm.infinit.net/chro/techno/jedi1b.gif

Bästa jag nånsin spelat

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Min avatar....Paradroid till C64

Håå!! Paradriod rockar!!! Jag klarade av att rensa 2,5 skepp innan jag dog i en neslig krock med en 811 vill jag minnas.
Mmhh.... jag ser din 476... single laser equipped maintenace 'bot. Medium speed.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Avstängd

Farcry

http://impsoft.nm.ru/pics/FarCry/R9600Pro_DX9/FarCry%202004-0...

en gammal oglömmig klassiker, nostalgi till 100%

Visa signatur

modda själv e respekt

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt kritisk till att farcry är nostalgi, även om man inte levt länge. Spelet går ju att jömföra med alla dagens spel, nog om detta.

Som en föregående talare om Lotus 3 måste jag hålla med om att musiken är sjukt bra, har lyckats finna låtarna också, blev riktigt glad. Och är det bara jag som har fabulösa problem att klara den bergsväggsbanan, har lyckats en gång att komma top 10 på den. Också den gröna bilen är ruggit snygg, finns den egentligen har letat men aldrig funnit någon som ser ut så?

Ett av de mer spelade spelen var Supercars 2, så ruggit kul är det, speciellt multiplayer! Brukar köra seriöst de 6 första banorna sedan köpa 50homing missiles och rubbet till sista och sen bara prejja ner varann och alla andra bilar så de inte respawnas, asball
Har dock alltid haft någon bugg grejs så jag kommer inte längre än 3e banan på Hard.

Också när jag var liten drömde jag mardrömar om It came from the desert, fruktar spelet än idag, svårt är det också.

Gravity Force och oil imperium är också oförglömmliga!

Bidrog tidigare i tråden så ha överseende med all text.

Permalänk
Medlem

ingen som minns den sköna intro/ingame musiken till spelen pinball dreams och pinball fantasies?den musiken ekar fortfarande i minnet efter miljontals timmar utav rekord försöks spelande:)
roligaste var väl det där vilda västen pinball delen:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ingen som minns den sköna intro/ingame musiken till spelen pinball dreams och pinball fantasies?den musiken ekar fortfarande i minnet efter miljontals timmar utav rekord försöks spelande:)

Satt och lyssnade på den musiken i PC-speakern, och var impad

Pinball Fantasies = bästa flipperspelet någonsin. Klådde högsta rekordet med god marginal på alla utom "bilbanan" efter massor av timmars spelande. Sådana spel görs det inte nuförtiden

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatalist
Bästa jag nånsin spelat

Håller med! Ligger på topplacering iaf.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Outcast

Visa signatur

24 timmar kallt kaffe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph1ber
Har många fina minnen, här kommer några. Ska leta upp fler

Flying Shark - C64
http://kim.c64.org/covers/full/flying_shark.jpg

Gravity Force - Amiga 500
http://www.gravity-force.de/images/6.gif

Alley Cat - PC
http://www.abandonia.com/images/games/Alley%20Cat3.png

Alley Cat, det hade jag ju fan glömt bort att jag ens hade spelat! Har aldrig vetat vad det heter, men kände igen grafiken. Fyfan, kan inte varit speciellt gammal.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Sådana spel görs det inte nuförtiden

AMEN to that!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

Hoho, fantastiska spel. Någon som klår mitt Record på Beat Box i Pinball Dreams? Endast futtiga 3.4 miljarder (inte miljoner alltså)
Tror jag hade lite för lite fritid...men kul var det.

/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gman
Farcry

http://impsoft.nm.ru/pics/FarCry/R9600Pro_DX9/FarCry%202004-0...

en gammal oglömmig klassiker, nostalgi till 100%

Gammal? Klassiker?

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Hoho, fantastiska spel. Någon som klår mitt Record på Beat Box i Pinball Dreams? Endast futtiga 3.4 miljarder (inte miljoner alltså)
Tror jag hade lite för lite fritid...men kul var det.

/A

Jag varvade mätaren ett par gånger på Beat box.

Den nollades vid 10 miljarder men jag kommer faktiskt inte ihåg om det var runt 20 eller 30 miljarder jag hamnade, det var trots allt 12-14 år sedan..

Hur var det nu igen man gjorde för att fördubbla bonusen eller jackpoten som gav de där hiskeliga poängen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Satt och lyssnade på den musiken i PC-speakern, och var impad

Pinball Fantasies = bästa flipperspelet någonsin. Klådde högsta rekordet med god marginal på alla utom "bilbanan" efter massor av timmars spelande. Sådana spel görs det inte nuförtiden

Pinball Fantasies är en klassiker. Jag var också imponerad av musiken som nästan lät som ett ljudkort i pc-speakern.

Permalänk
Medlem

Lätt störst för mig, Simon the Sorcerer 1 & 2

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Serchul
http://serchul.netwurk.se/images/space-crusade.gif

Jaaaa!!! *vrålar* ^^

Edit: Flashback *gråter en skvätt*

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Cannon Fooder

Många timmar man satt framför det spelet...

/Martin

Permalänk
Avstängd

Tycker att denna tråden bör klistras.. Hade varit synd om den försvunnit.. Kan sitta och titta igenom den från början flera ggr.

Den sammanfattar så pass mycket kul som hänt under åren...

/Allan Starby.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yarre
Skön tråd, många gamla spel man känner igen. Har en liten fråga också som jag hoppas att någon kan besvara. Letar efter ett spel, till snes, man flög flygplan, kunde köpa nya hela tiden, i modern tid. Det kom ubåts attacker och flygattacker, kanske något mer, minns ej, mot en bas man kunde se på en karta. Därifrån kartan valde man vilka slag man ville ta, någon som känner igen detta spel?

det heter UN SQUADRON och det var grymmt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlkaStar
Tycker att denna tråden bör klistras.. Hade varit synd om den försvunnit.. Kan sitta och titta igenom den från början flera ggr.

Den sammanfattar så pass mycket kul som hänt under åren...

/Allan Starby.

jo,tycker det är synd att tråden inte klistras...har frågat om det förut men dom ville inte:(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Final Fantasy VII (Sån jävla känsla det var första gången man lirade det...) Det var fan på den tiden som ett spel kunde bli riktigt hypat utan att man skulle bli besviken
http://gamingredients.com/games/psx/ff7/images/ff7_05.jpg
[/QUOTE]

Vad grymt! Jag kommer ihåg det där när den där gubben var sjuk och grejer..
Jag måste börja köra FF7 igen.. Kom ihåg att jag kom till andra cd:n på PS men sen så fastnade jag.
Tack för att du visade en bild på FF7!

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahve
Outcast

http://hem.bolina.hsb.se/ami/junk/outcast.jpg

Önskar jag kunde åka tillbaka i tiden och spela om det